Azért ez mégiscsak eléggé 1st world problems kategória. :)Szalon írta: ↑2019.03.10., vas. 11:24Az a probléma, hogy ez az oldal megint, totálisan félrevezető, objektivitást kb teljes mértékben mellőző cikkel ömleng... baromira kisarkosítva a valós tényeket...
Ezek a bő 2 éve előrendelt több mint 400.000 Model 3 közül az elsők, amiket kézhez kaptak... Nyilván, most hogy érdemben is történik a gyártás, megkezdődtek az átadások... amik 2 éve történt eladások valójában!
Az másik kérdés, hogy mennyire lesznek boldogok azok az emberek továbbá mennyi ember fog azon elgondolkozni, amivel a Tesla jutalmazza a vásárlói cégbe vetett hitét...
Megrendelt valaki 2 éve egy nem létező terméket, majd megkapja az ilyen olyan illesztési-festési-minőségi problémáktól szenvendő autóját, ami közben már azelőtt veszített értékéből, mielőtt átvehette volna...
Világszerte többfelé is tüntettek Tesla tulajok, hogy átverték őket, mivel olyan mértékben csökkentek az autók árai, ami egyes piacokon és modelleknél majdnem elérte az 50%-ot. Szóval kifizetsz 30-misit, vársz-vársz, aztán még meg se kaptad a kocsid, de már csak 15 misit ér újonnan...
https://electrek.co/2019/03/04/tesla-ow ... rice-cuts/
Én, ha potenciális vásárló lennék, elgondolkodtatna, hogy meg merjek-e rendelni egy ilyen terméket, amit ki tudja mennyire gyorsan amortizál le maga a gyártó?! Az amúgy sem híresen értékálló villanyautó piacon ez a húzás nem igazán tűnik túl vásárló barát megoldásnak. Bár amíg megy a marketing, megvana hype lufi, valamint az egyszerű emberek csak addig jutnak el, hogy most 20.000 Ft-ba kerül elmennem Nyíregyházára, de Teslával bezzeg ingyen lenne... úúúú meg szomszéd is "ingyen" jár már... csak közben egyik napról a másikra egy rajta kívülálló döntés eredményeként, 3 misit csökken az autója értéke...
Persze mindezek mellé egyik napról a másikra 30%-al emelte pl idén januárban a Superchargerek töltési árát ugyanezen cég... Példaértékű, amit Musk csinál!
Én szívesen vennék Teslát ha megtehetném, de nincsenek ilyen gondjaim jelenleg :)
Amúgy valószínűleg nem egyszerű menedzselni azt a hypeot ami a Tesla körül van. USA-t sem tudják ellátni annyi autóval amennyire szükség lenne, nemhogy az egész világot. Pedig az amcsik valószínűleg sokkal könnyebben jutnak Teslához, nyilvánvaló, hogy a világ többi része és az USA nem egyenlő arányban kapja meg az új kocsikat. Pár hónapja voltam kaliforniában, és megdöbbentő volt, hogy mennyi Model S és X szaladgál az utakon. Kb annyi Teslát láttam ott közelekedni mint itthon Priust, és ezt túlzás nélkül mondom.
Ja és azt még hozzátenném, hogy mondjuk Frankfurtban is járok rendszeresen, és ott nagyságrenddel kevesebb a Tesla. Az itthoninál persze több van ott is, de szerintem elsősorban azért mert tehetősebbek.