Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Komolyzenei ajánló
Online
Re: Komolyzenei ajánló
Mostanában ez lett a kedvenc "Halál és a Leánykám". Elképesztően energikus előadás egy fiatal csapattal, Alina Ibragimovával az élen. A produkció technikailag a BIS-től elvárhatóan magas szinvonalú.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Komolyzenei ajánló
https://www.amazon.co.uk/Gershwin-Varia ... B00XLIH6BO
Komolyzene könnyedén. Gershwin. Nem is olyan könnyű ezeket a műveket játszani. Sok a hangjegy, nehezek a szólamok, a zongorista ujjai majd kitörnek...Némethy Attila szerint Gershwin minden idők 3 legjobb zongoristája között van. Én nem tudom. Meglehet.
Három műsorszám van a lemezen:
01. Rhapsody In Blue ( amelynek persze semmi köze a kék színhez, mindössze rosszul fordították a címet )
Stanley Black - conductor|piano - London Festival Orchestra
02. An American In Paris
03. Variations On "I Got Rhythm"
David Parkhouse - piano London Festival Recording Ensemble - Bernard Herrmann
És az a döbbenet hogy nem lehet közöttük rangsorolni mert mindegyik nagyon jó. Már kotta alapon nézve is. Ezek az előadások meg...nagyon érzik a stílust. Könnyedén, lazán, füstös klub hangulatot árasztva szólalnak meg a hangszerek. A hegedű ha kell nyávog, a trombita repedt fazék hangon szól, a szaxofonok búgnak, az ütős szekció meg ellopja az előadást. Nem csodálkoznék ha jazz zenészek lettek volna beültetve az I Got Rhythm-be. Már csak a basszusgitár hiányzik. Ki is írta a Taxisofőr zenéjét? Bernard Herrmann.
A hangminőség nagyon jó, se torzítás se recsegés. Kortalan az egész úgy ahogy van. És kuriózum a maga nemében.
youtu.be/yNjluIdbvCk
Komolyzene könnyedén. Gershwin. Nem is olyan könnyű ezeket a műveket játszani. Sok a hangjegy, nehezek a szólamok, a zongorista ujjai majd kitörnek...Némethy Attila szerint Gershwin minden idők 3 legjobb zongoristája között van. Én nem tudom. Meglehet.
Három műsorszám van a lemezen:
01. Rhapsody In Blue ( amelynek persze semmi köze a kék színhez, mindössze rosszul fordították a címet )
Stanley Black - conductor|piano - London Festival Orchestra
02. An American In Paris
03. Variations On "I Got Rhythm"
David Parkhouse - piano London Festival Recording Ensemble - Bernard Herrmann
És az a döbbenet hogy nem lehet közöttük rangsorolni mert mindegyik nagyon jó. Már kotta alapon nézve is. Ezek az előadások meg...nagyon érzik a stílust. Könnyedén, lazán, füstös klub hangulatot árasztva szólalnak meg a hangszerek. A hegedű ha kell nyávog, a trombita repedt fazék hangon szól, a szaxofonok búgnak, az ütős szekció meg ellopja az előadást. Nem csodálkoznék ha jazz zenészek lettek volna beültetve az I Got Rhythm-be. Már csak a basszusgitár hiányzik. Ki is írta a Taxisofőr zenéjét? Bernard Herrmann.
A hangminőség nagyon jó, se torzítás se recsegés. Kortalan az egész úgy ahogy van. És kuriózum a maga nemében.
youtu.be/yNjluIdbvCk
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C
Re: Komolyzenei ajánló
Figyelem most zene következik!
https://www.discogs.com/Herold-Lanchber ... e/12948822
És kinek köszönhetem a felfedezés örömét? Michael Fremernek.
youtu.be/H07NpWk_Xf8
21:00. Ott a lemez. Most már nekem is megvan (sztereoban) egyszer válogatásban, plusz egy 2 lemezes teljes kiadványban is CD minőségben. Tényleg nagyon jól szól a lemez.
youtu.be/gY7fc0foDc8
Az eleje tisztára egy pastorale. Meseszép. És de jól játszanak a zenészek...én rohannék a helyetekben beszerezni.
https://www.discogs.com/Herold-Lanchber ... e/12948822
És kinek köszönhetem a felfedezés örömét? Michael Fremernek.
youtu.be/H07NpWk_Xf8
21:00. Ott a lemez. Most már nekem is megvan (sztereoban) egyszer válogatásban, plusz egy 2 lemezes teljes kiadványban is CD minőségben. Tényleg nagyon jól szól a lemez.
youtu.be/gY7fc0foDc8
Az eleje tisztára egy pastorale. Meseszép. És de jól játszanak a zenészek...én rohannék a helyetekben beszerezni.
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C
Re: Komolyzenei ajánló
Bach születésnapja körül járunk nem olyan sokára.
Van egy lemez, amit be sem akartam tenni a lejátszóba, mert csak cím szerint rendeltem, hogy The Secret of the Semitones, előadó Andrew Lawrence King, ez de finom lehet, gondoltam, biztos valami jó régi, aztán megjött, és azt látom, hogy full Bach, átiratok ráadásul, na, mondom, mehet a poros polcfélre, és ott álldigált az asztalon, aztán, mielőtt elrakom, mondom, csak bele kellene csippenteni,
hát, azt kell mondjam, hogy egészen különlegesen jó lemez.
És valami a hangzásban is van, mert tényleg olyan a felhangbőség, amely már maga gyönyörködtető.
youtu.be/NXxPMM7uxPE
Van egy lemez, amit be sem akartam tenni a lejátszóba, mert csak cím szerint rendeltem, hogy The Secret of the Semitones, előadó Andrew Lawrence King, ez de finom lehet, gondoltam, biztos valami jó régi, aztán megjött, és azt látom, hogy full Bach, átiratok ráadásul, na, mondom, mehet a poros polcfélre, és ott álldigált az asztalon, aztán, mielőtt elrakom, mondom, csak bele kellene csippenteni,
hát, azt kell mondjam, hogy egészen különlegesen jó lemez.
És valami a hangzásban is van, mert tényleg olyan a felhangbőség, amely már maga gyönyörködtető.
youtu.be/NXxPMM7uxPE
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Re: Komolyzenei ajánló
Ez, főleg régizenei szempontból, de amúgy is, egészen helyesnek tűnik.Klaca írta: ↑2019.03.16., szomb. 09:40... Az ugye már régi dolog, hogy egy műalkotás általában (nemcsak a zenében) "kicsúszik a szerzője kezéből", nincs köze a szerzői szándékhoz.... Tehát simán lehet egy mű egy önálló, metafizikai entitás, ami az előadásaitól függetlenül ott lebeg a harmadik mennyországban, még azzal együtt is, hogy egy előadás még a szerzőnek is mondhat valami újat a saját művéről. ...valami olyasmi, amit "konstitutív ideálnak" neveznénk így a XXI. sz elején,és aminek már lehet köze az előadásokhoz és akár a szerzői szándékhoz is...
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Re: Komolyzenei ajánló
Klaca írta: ↑2019.03.16., szomb. 09:39Elég ciki. Közben megtaláltam a Brahms-t, persze nem cd-volt, hanem LP, nem Bruno Walterrel, hanem persze a cocializmusban elérhető Menuhin, Kempe változat. (A Bruno Waltert is megtaláltam, de, amire gondoltam, az a 4. szimfónia volt.) El is gondolkodtam a dolgon, mert ez kb jellemzi is, hogy még most is mennyire fontosak nekem a különféle előadások. Valójában egyáltalában nem vagyok a zenében azon a szinten, hogy zavarjon egy közepes, átlagos előadása egy jó műnek. Sokkal inkább érdekel egy jó mű akármilyen előadása, mint egy érdektelen művecske, über kifinomult, gyönyörű hangú, korhű hangszereken előadott, titkos tipp előadása. A megbeszélhető dolgok közül inkább az érdekel, úgy általában, hogy mi a zene, és valszeg inkább ezért nem vagyok itt annyira nagyon közkedvelt, mert a többséget egyszerűen más érdekli.
A legutóbb általam felvetett dolog is asszem még mindig félrement:Nem erre gondoltam, amikor a zenéről mint struktúráról, mint metafizikaként megfogható "platonikus" identitáspólusról írtam. Ehhez nincs köze sem az egyes előadásoknak, sem annak, hogy a szerző maga mit gondol saját művéről. A zene, (ami a kottában "van") mindkettőtől független. Az ugye már régi dolog, hogy egy műalkotás általában (nemcsak a zenében) "kicsúszik a szerzője kezéből", nincs köze a szerzői szándékhoz ("a szerző halott", mint tudjuk). Tehát simán lehet egy mű egy önálló, metafizikai entitás, ami az előadásaitól függetlenül ott lebeg a harmadik mennyországban, még azzal együtt is, hogy egy előadás még a szerzőnek is mondhat valami újat a saját művéről. (Mondjuk azt is jeleztem, hogy sztem egyrészt van olyan, hogy A zene(mű), de ez mégsem valamiféle "valahol" meglevő platonikus entitás, amit a szerző félig meddig öntudatlanul leránt nekünk a földre, hanem valami olyasmi, amit "konstitutív ideálnak" neveznénk így a XXI. sz elején,és aminek már lehet köze az előadásokhoz és akár a szerzői szándékhoz is, de ez valszeg megint nem oylan érdekes itt másnak.)chord írta: ↑2019.03.14., csüt. 11:34Én sem tudom a válaszokat.
És az sem segít semennyit, ha tudnánk, hogy maga a szerző mit gondolt.
Én már beszéltem zeneszerzővel, maival, nyilván, aki egy koncert után el volt csodálkozva, hogy micsoda finom plusz dolgokat hallott ki ezen az előadáson, amikre ő nem is, vagy nem annyira gondolt, amikor írta, persze, ráismert a saját dolgára, de azt láttam, hogy valamiféle dinamikus/képlékeny viszonya van a kottába leírt, a fejében lévő, meg a hallott anyaghoz.
Re: Komolyzenei ajánló
Valamiért a fenti beírásom ilyen fura formában kétszer ment el, és törölni ugye nem lehet...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Klaca 2019.03.16., szomb. 09:44-kor.
- ajkamici
- V.I.P.
- Hozzászólások: 1482
- Csatlakozott: 2010.04.07., szer. 16:01
- Értékelés: 809
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Komolyzenei ajánló
Pont mint a többezer éves kinai Tajcsi. Ahogy a videon látható mesterem mondja, a forma él és noha az alapelvek állandóak
( lásd kotta ) mégis folyamatosan változik ( előadás). Amikor gyakorolunk ( zenész) a saját egyéniségünket is belevisszük igy nincs két azonos forma ( előadás).
https://vimeo.com/70489474
( lásd kotta ) mégis folyamatosan változik ( előadás). Amikor gyakorolunk ( zenész) a saját egyéniségünket is belevisszük igy nincs két azonos forma ( előadás).
https://vimeo.com/70489474
Re: Komolyzenei ajánló
Én sem tudom a válaszokat.
És az sem segít semennyit, ha tudnánk, hogy maga a szerző mit gondolt.
Én már beszéltem zeneszerzővel, maival, nyilván, aki egy koncert után el volt csodálkozva, hogy micsoda finom plusz dolgokat hallott ki ezen az előadáson, amikre ő nem is, vagy nem annyira gondolt, amikor írta, persze, ráismert a saját dolgára, de azt láttam, hogy valamiféle dinamikus/képlékeny viszonya van a kottába leírt, a fejében lévő, meg a hallott anyaghoz.
És az sem segít semennyit, ha tudnánk, hogy maga a szerző mit gondolt.
Én már beszéltem zeneszerzővel, maival, nyilván, aki egy koncert után el volt csodálkozva, hogy micsoda finom plusz dolgokat hallott ki ezen az előadáson, amikre ő nem is, vagy nem annyira gondolt, amikor írta, persze, ráismert a saját dolgára, de azt láttam, hogy valamiféle dinamikus/képlékeny viszonya van a kottába leírt, a fejében lévő, meg a hallott anyaghoz.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
- bitrograde
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2016.10.27., csüt. 11:40
- Értékelés: 1817
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Komolyzenei ajánló
Nem tudom a válaszokat a kérdésekre: a zene valahogy félúton lenne - szerintem - a nyelv és a matematika között. Nyilvánvalóan vannak olyan tulajdonságai, melyek a matematikai rendszerekkel rokonítanák, és olyanok is, melyek nyelvszerűvé teszik (például a zenei program). De a metafizikát akkor is nehezen tudom értelmezni, bármelyik vonatkozásról legyen szó.
Valahogy nehéz meglenni a materiális/fizikai vonatkozások nélkül. Például a régizenei rekonstrukció során.
Valahogy nehéz meglenni a materiális/fizikai vonatkozások nélkül. Például a régizenei rekonstrukció során.
Audio-PC (zozoweb & mzperx) / Rotel RCD-865 (by süteményx) - RME ADI-2 FS (zozoweb PSU) - Bryston 4B - Vandersteen 2CE Signature |
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
Re: Komolyzenei ajánló
ezt a két régit próbálta valaki?
(Én egyiket sem ismerem, csak keresgélés közben dobta a net. Nekem emlékeim szeirnt egy másik van Bruno Walterrel bevésődve, de nem találom sem itthon a cd-k között, sem sehol a neten még nyomát sem. Lehet, hogy nincs is vele másik felvétel? Tudja ezt valaki?)
youtu.be/NkFKKc29X0Y
youtu.be/CsbQ7ercgzQ
Érdekes, hogy miylen felvetésből jött ez az egész. Egyáltalán nem úgy értettem a dolgot, hogy mivel a zenének alapvetően kvázi-matematikai struktúrákhoz van köze, ne lehetne ugyanannak a műnek két nagyon különbző előadása. (Nyilván lehet) Nem az előadásokról beszéltem, hanem a zenéről és a zeneszerzésről. Éppenséggel azt is lehetne gondolni, hogy éppen azért van sokféle előadás, mert maga a darab az egy idealizálható matematikai struktúra, amit a valóság, a megvalósítás csak többé kevésbé tud megközelíteni (ahogyan pl Platón gondolt az ideákra). És pont ekkor legalább lenne értelme annak is, hogy a zenének van metafizikája. (nem értem miért zárná ezt ki az, hogy a zene nyelv (valaki ezt is felvetette). Én mondjuk mindezzel együtt kicsit másként képzelem a zene 'matematikai voltát', de azért a zene 'elvulgárromantizálásnál' még ez is jobb.
Persze, ha jól rémlik Kocsis monda egyszer, hogy szerinte van minden műnek tökéletes előadása, amit nem lehet felülmúlni, ami ezt a metafizikát kicsit árnyalná, ha nem is mondana ellent neki.)
(Én egyiket sem ismerem, csak keresgélés közben dobta a net. Nekem emlékeim szeirnt egy másik van Bruno Walterrel bevésődve, de nem találom sem itthon a cd-k között, sem sehol a neten még nyomát sem. Lehet, hogy nincs is vele másik felvétel? Tudja ezt valaki?)
youtu.be/NkFKKc29X0Y
youtu.be/CsbQ7ercgzQ
Érdekes, hogy miylen felvetésből jött ez az egész. Egyáltalán nem úgy értettem a dolgot, hogy mivel a zenének alapvetően kvázi-matematikai struktúrákhoz van köze, ne lehetne ugyanannak a műnek két nagyon különbző előadása. (Nyilván lehet) Nem az előadásokról beszéltem, hanem a zenéről és a zeneszerzésről. Éppenséggel azt is lehetne gondolni, hogy éppen azért van sokféle előadás, mert maga a darab az egy idealizálható matematikai struktúra, amit a valóság, a megvalósítás csak többé kevésbé tud megközelíteni (ahogyan pl Platón gondolt az ideákra). És pont ekkor legalább lenne értelme annak is, hogy a zenének van metafizikája. (nem értem miért zárná ezt ki az, hogy a zene nyelv (valaki ezt is felvetette). Én mondjuk mindezzel együtt kicsit másként képzelem a zene 'matematikai voltát', de azért a zene 'elvulgárromantizálásnál' még ez is jobb.
Persze, ha jól rémlik Kocsis monda egyszer, hogy szerinte van minden műnek tökéletes előadása, amit nem lehet felülmúlni, ami ezt a metafizikát kicsit árnyalná, ha nem is mondana ellent neki.)
Online
- huszti-zsolt
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1265
- Csatlakozott: 2010.12.11., szomb. 18:09
- Értékelés: 2459
Re: Komolyzenei ajánló
Bathiasvilit én nem mertem volna ajánlani, persze csak a férje miatt...L5S1 írta: ↑2019.03.12., kedd 22:36
Csak vicceltem. Ha-ha-ha. Én ezen a Kennedy előadáson csiszolódom lassan 20 éve. Nagyon örülök hogy előhozakodtál vele. És köszönöm a lelkes fórumtársnak is aki azonnal kisegített egy előadással. Ezt kaptam tőle:
Sleeve.jpg
Azért szeretem a mások hozzászólásait mert ilyenkor sokszor felértékelődnek a már unalomig hallgatott lemezeim.
Most is ez történt. Ez a Batiashvili egy jó hegedűs. A zenekar is jó. A karmester is jó, viszont közöttük valamiért nem működik a kémia. A 3 tétel után csak az üresség tátong bennem. Olyan ez mint amikor teleeszem magam de még sincs meg a jóllakottság érzése. Miközben hallgatom Batiashvilit egyfolytában ott szól bennem párhuzamosan Kennedy felejthetetlen játéka és egyszerűen űberelhetetlen a pasas. Annyira érzi hogy mit, hova, mekkora hangsúllyal, hangerővel és elánnal kell helyezni, hogy az engem lázba hoz. Lehetne egy kicsit mozgalmasabb az első tétele, azt mondjuk nem bánnám. Ismervén az elvetemült tempóválasztásait nem is értem hogy honnan ez a decens kiegyensúlyozottság. Viszont gyönyörűen kitölti tartalommal az íveket és az a hang és effektus rengeteg amivel megtűzdeli az egészet hát az fenomenális.
Kérded a 2 tételt. Az nagyon üt. És milyen oboista fújja már azt a szólót? Nevezzük nevén ezt a félistent: David Theodore.
https://www.rcm.ac.uk/woodwind/professo ... /?id=01831
Csak hogy értsük a teljesítményét: még a CD -re is kiírták a nevét a 2. tételhez.
A Batiashvili féle verzió ott van elszúrva hogy egy visszhangos templomban vették fel. Minek? Nem oda való. Egy Német Requiem elmegy egy templomban na de Brahms hegedűversenye...jaj. A visszhangosság nem tesz jót egy ilyen előadásnak. Persze van ebben valami karakánság is mert ilyen pocsék akusztika mellett a legkisebb hiba is kiordít éppen ezért mindig megemelem a kalapom ha valaki ilyen bátor tettre adja a fejét. De ez most itt nem sült el jól. Zavaró az utózengés és hangzásban mindenki csak a kárát látja ennek. Amúgy nem lett volna rossz az előadás. Kár. És ki tudja hanyadjára mondom már ezt?
A Kennedy féle Brahms örök darab, időtlen, nagyon kifejező. Az egyik legszélsőségesebb előadás, de mégis szeretem, igazi Punk!
Azért a Gluzman felvételt is érdemes meghallgatni, nem véletlen van nála az Auer Strad.
Re: Komolyzenei ajánló
Csak vicceltem. Ha-ha-ha. Én ezen a Kennedy előadáson csiszolódom lassan 20 éve. Nagyon örülök hogy előhozakodtál vele. És köszönöm a lelkes fórumtársnak is aki azonnal kisegített egy előadással. Ezt kaptam tőle: Azért szeretem a mások hozzászólásait mert ilyenkor sokszor felértékelődnek a már unalomig hallgatott lemezeim.
Most is ez történt. Ez a Batiashvili egy jó hegedűs. A zenekar is jó. A karmester is jó, viszont közöttük valamiért nem működik a kémia. A 3 tétel után csak az üresség tátong bennem. Olyan ez mint amikor teleeszem magam de még sincs meg a jóllakottság érzése. Miközben hallgatom Batiashvilit egyfolytában ott szól bennem párhuzamosan Kennedy felejthetetlen játéka és egyszerűen űberelhetetlen a pasas. Annyira érzi hogy mit, hova, mekkora hangsúllyal, hangerővel és elánnal kell helyezni, hogy az engem lázba hoz. Lehetne egy kicsit mozgalmasabb az első tétele, azt mondjuk nem bánnám. Ismervén az elvetemült tempóválasztásait nem is értem hogy honnan ez a decens kiegyensúlyozottság. Viszont gyönyörűen kitölti tartalommal az íveket és az a hang és effektus rengeteg amivel megtűzdeli az egészet hát az fenomenális.
Kérded a 2 tételt. Az nagyon üt. És milyen oboista fújja már azt a szólót? Nevezzük nevén ezt a félistent: David Theodore.
https://www.rcm.ac.uk/woodwind/professo ... /?id=01831
Csak hogy értsük a teljesítményét: még a CD -re is kiírták a nevét a 2. tételhez.
A Batiashvili féle verzió ott van elszúrva hogy egy visszhangos templomban vették fel. Minek? Nem oda való. Egy Német Requiem elmegy egy templomban na de Brahms hegedűversenye...jaj. A visszhangosság nem tesz jót egy ilyen előadásnak. Persze van ebben valami karakánság is mert ilyen pocsék akusztika mellett a legkisebb hiba is kiordít éppen ezért mindig megemelem a kalapom ha valaki ilyen bátor tettre adja a fejét. De ez most itt nem sült el jól. Zavaró az utózengés és hangzásban mindenki csak a kárát látja ennek. Amúgy nem lett volna rossz az előadás. Kár. És ki tudja hanyadjára mondom már ezt?
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C
Re: Komolyzenei ajánló
Ideje volna már egy jó Brahms hegedűverseny előadást találni. Tud valaki ilyet?
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C
Re: Komolyzenei ajánló
A kérdés ugyan nem nekem szólt...de mind a két felvétel megérdemli, hogy itt legyen.
youtu.be/4G3reOsQCZE
youtu.be/7iG9tUJ7Am4
Re: Komolyzenei ajánló
"Breathtaking" olvashatjuk a CD borítóján. Kamuznak? Nem. Ez tényleg lélegzetelállító. Egy komolyzenei grál jól eldugva a nagyközönség szemei előtt. Érdemes rámozdulni. Van olyan jó mint Berkhout lemezei. 04.05-től különösen ajánlott belehallgatni.
youtu.be/3f0k898h5pk
youtu.be/3f0k898h5pk
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C
Re: Komolyzenei ajánló
youtu.be/8PbfNRAAZww
Ezt bizony telibe találta Karajan. Noseda lírikus megközelítése a Foné utánozhatatlan jelenlétérzetével nagyon erős érv az album mellett. De ez itt valahogy hihetőbb. Férfiasabb, energikusabb, céltudatosabb. Noseda előadásában Szindbád mintha csak kóvályogna a vakvilágban, Karajannál viszont megy előre mint egy atommeghajtású jégtörő. És az a berlini zenekar! Hol van még ilyen fafúvós és rezes sor? Ki hallotta Previn Seherezádéját? Feltűnt a rengeteg gixer az első tételben? Miért hagyták benne? Sz@rt bele Previn azért. Ma azzal a minőséggel kijönni egyet jelentene a kinevettetéssel. Azóta persze sokat változott a világ...mondjuk Karajan soha nem engedett meg magának ilyen nívótlanságot.
Nekem megvan sima 2006-os japán nyomatú 16 bites anyagban ( lásd linkelt felvételen a borítót ) és 24/96-os remastered változatban is. A remastered az igazi. A cédés változaton hiányoznak a mélyek, a hárfa alig jön át és a cintányér is úgy szól mintha a szomszédban ütnék össze. A jelenlétérzet is ott van a hi-res kiadványban. Mi kell ég? A Poloveci táncok. Hú, az tényleg nincs ott a remastered albumon. Hát akkor a cédét is megtartsuk.
Rimszkij-Korszakov egy önképző zeneszerző volt, amit tudott azt saját erőből autodidakta módon sajátította el. Az egyik legjobb hangszerelő a zenetörténetben. Ez a tudása a Seherezádéban is kitűnően látszik.
A mű, ez a hangjegyekkel megírt négy tételes mese annyira jó önmagában hogy rossz előadást kerekíteni belőle jóformán lehetetlen. Éppen ezért nagyjából tök mindegy hogy kinek az előadásában hallgatjuk.
Karajant már csak az illendőség okán se mulasszuk el! Tényleg csodás a felvétele.
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C
Re: Komolyzenei ajánló
Még akad egy nagyon komoly.
Aki 4.44-ig kibírja....
Az egyik legerősebb és legszörnyűbb jelenet, amit nagyon szépnek tartok.
Itt, a zenei belépés, az döbbenetes.
youtu.be/ykpJkf76X04
Aki 4.44-ig kibírja....
Az egyik legerősebb és legszörnyűbb jelenet, amit nagyon szépnek tartok.
Itt, a zenei belépés, az döbbenetes.
youtu.be/ykpJkf76X04
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
- bitrograde
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2016.10.27., csüt. 11:40
- Értékelés: 1817
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Komolyzenei ajánló
Nagyon szép megfejtések. Nekem még egy igazi klasszikus jutott eszembe: David Lean Késői találkozás c. filmje, amit a magyar mozik A jövő héten ugyanitt címmel vetítettek annak idején. Igazi "szem nem marad szárazon" melodráma Rahmanyinov II. zongoraversenyére. Mivel nemrég restaurálták a kópiát, a teljes film elérhető a tubuson.
youtu.be/PGQ6xBMLfeQ
youtu.be/PGQ6xBMLfeQ
Audio-PC (zozoweb & mzperx) / Rotel RCD-865 (by süteményx) - RME ADI-2 FS (zozoweb PSU) - Bryston 4B - Vandersteen 2CE Signature |
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
Re: Komolyzenei ajánló
Korhű vagy sem, Hamarí Júliát kevesen tudják megközelíteni. Tarkovszkíj nem véletlenül használja mindig ezt a felvételt.PgSpa írta: ↑2019.03.11., hétf. 18:45Nekem ez volt életreszóló élmény. Tudom hogy Bach, tudom hogy nem korszerű előadás, de akkor is...
youtu.be/rL-0-lxv40M
Re: Komolyzenei ajánló
Nekem a lenti "vitába" belepillantva ez jut eszembe:
youtu.be/FfHrryY5UL0
de ha pl. az ilyen jellegű részéletekre fókuszálok
youtu.be/E82k9Yp-u4Q
youtu.be/FfHrryY5UL0
de ha pl. az ilyen jellegű részéletekre fókuszálok
akkor meg inkébb ez:
youtu.be/E82k9Yp-u4Q