Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Kerékpározás

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Palm »

Axo Vortex kesztyűt használok. Igaz hegyikerékpározok, de túrázáshoz is ezt használom. Túrázásra és bringaútra 1 régi merev vázas MTB gépem van.
Kép
Csak kék-fekete-fehér színű a kesztyű. Jól tapad, szellőzik és véd.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Palm »

Shimano írta:
2019.03.24., vas. 13:39
Palm írta:
2019.03.24., vas. 08:35
Vinkler írta:
2019.03.23., szomb. 12:57
Jól neznék ki az országúti kerón egy ilyenben! :fekverohog:
Hosszú ujjú országúti kesztyű:

Kép

https://www.hibike.hu/pearl-izumi-p-r-o ... r_97101166
Miért ajánljátok a hosszú ujjú kesztyűt tavaszra,nyárra? gondolkodik.gif
Borzalom lehet ebben tekerni.Van ezer féle nyári kesztyű,azok jók,de ez max festéshez jó ilyenkor.
Mert eséskor a hosszú ujjú kesztyű többet ér védelem szempontjából, mint az ujjatlan.
Bele izzad az ember keze melegben, de eséskor sokat ér az a plusz védelem.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Nem tudom én sem. :napsut:
Mindegy, keresek valamit, a mostani Campa is nagy csalódás volt. Iszonyat kellemetlen volt a belső varrás, de ez csak akkor derült ki, amikor az első 20-ast letoltam vele.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Shimano
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3653
Csatlakozott: 2009.10.13., kedd 12:32
Értékelés: 1880

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Shimano »

Palm írta:
2019.03.24., vas. 08:35
Vinkler írta:
2019.03.23., szomb. 12:57
Jól neznék ki az országúti kerón egy ilyenben! :fekverohog:
Hosszú ujjú országúti kesztyű:

Kép

https://www.hibike.hu/pearl-izumi-p-r-o ... r_97101166
Miért ajánljátok a hosszú ujjú kesztyűt tavaszra,nyárra? gondolkodik.gif
Borzalom lehet ebben tekerni.Van ezer féle nyári kesztyű,azok jók,de ez max festéshez jó ilyenkor.

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Palm »

Vinkler írta:
2019.03.23., szomb. 12:57
Jól neznék ki az országúti kerón egy ilyenben! :fekverohog:
Hosszú ujjú országúti kesztyű:

Kép

https://www.hibike.hu/pearl-izumi-p-r-o ... r_97101166
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5230
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3175

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Vinkler írta:
2019.03.23., szomb. 12:57
Jól neznék ki az országúti kerón egy ilyenben! :fekverohog:
Én most vettem egy ilyet kíváncsiságból, de még 1 tekerésem volt benne, így nem tudok még mit mondani. Az árát éri szerintem, ha nem bír sokat akkor sem buktam nagyot.

https://www.decathlon.hu/kesztyu-roadc- ... 02802.html

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3394
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4357
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Palm írta:
2019.03.23., szomb. 12:31
pärt írta:
2019.03.23., szomb. 11:49
Palm írta:
2019.03.23., szomb. 07:16
...de a vagányságot nem keverem a hülyeséggel és nem keresem a bajt./quote]

Tehát akinek valami gondja van a bringautakkal, az felelőtlen hülye?

Tekeréseim legparább része, amit kerékpárúton kell megtennem. Négy éven belül két esetem volt gyalagosokkal. Közúton közel negyven év alatt egyszer ütöttek el, saját örömömre meg tíz-tizenöt évente esem egyet.
Totál hajmeresztő ami a bringautakon zajlik. Tegyük még hozzá, hogy a hazai viszonyokat figyelembe véve is indokolatlanul sokat lophatnak ki az anyagból és az építési technológia be nem tartása is kikövetkeztethető a végeredményből.
Szerintem elég egyértelmű voltam, de akkor röviden:
Az útminőség problémára ott a megfelelő bringa kiválasztása, amivel lehet az adott minőségű úton közlekedni. Az út adott, ahoz kell alkalmazkodni. Szerintem ez egyértelmű és logikus.
Akár autóútról, akár bringa útról, akár járdáról beszélünk az útminőség nem nyugati szintű sajnos. Ezzel nem tudok mit csinálni.
Ha valahonnét le vannak tiltva a bringások, akkor annak oka van, nem csak úgy találták ki poénból.
Ha valaki gyalogos, bringás és autós is egyszerre és logikusan gondolkodik, akkor rájön, hogy mindennek megvan a maga helye és ennek jó oka van, főleg ha nyitott szemmel jár és kicsit használja gondolkodásra az agyát, nem csak van. A 71-es (Balatoni körút) jó példa rá. Hatalmas rajta a gépjármű forgalom, szűk az út és ott van mellette a bringa út. A bringásnak semmi keresni valója és a gyalogosnak sem a 71-esen. Közlekedjen a bringa úton, ahol amúgy is közlekednie kell a KRESZ értelmében.
A megoldás az lenne, ha már ovodában a helyes közlekedésre oktatnák a gyerekeket és elkezdenék tanulni a KRESZT és aszerint közlekednének.
Olyan ez, mint a forró lábos esete. Minden gyerek megfogja és hiába kéri rá a szülő, hogy ne tegye. Az első tapasztalat fontos. Van olyan gyerek, aki ebből tanul és utána szót fogad a szülőnek és elkezd gondolkodni és van, aki egész élete során nem.
Nem egy nyelvet beszélünk, kiszállok.

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Jól neznék ki az országúti kerón egy ilyenben! :fekverohog:
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
tonee73
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 12089
Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
Értékelés: 5728
Tartózkodási hely: SO15 0SB

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: tonee73 »

Palm írta:
2019.03.23., szomb. 12:37


Bringázashoz csak rendes protektoros kesztyűt javaslok, ami az újakat is védi.
Kép
Jó márka: Fox, Axo, Answer. Van még ezeken kívűl is jópár megfizethető és jó kesztyű.
ujjakat
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII

Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Palm »

Vinkler írta:
2019.03.23., szomb. 11:00
csövi írta:
2019.03.22., pén. 09:33
Bolzano-Brixen 50km de milyen 50...bakancslistás túra. Hibátlan bicigli út egész Brenneri hágón át... Sajnos nincs sok időm. Hétvégén jövök haza. Imádom sudtirolt!
Szuper utak vannak arra!
Nem használsz kesztyűt?

Apropó! Vennem kell kesztyűt, mert a mostani campa szétment. Van valakinek jó tippje?
Bringázashoz csak rendes protektoros kesztyűt javaslok, ami az újakat is védi.
Kép
Jó márka: Fox, Axo, Answer. Van még ezeken kívűl is jópár megfizethető és jó kesztyű.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Palm »

pärt írta:
2019.03.23., szomb. 11:49
Palm írta:
2019.03.23., szomb. 07:16
...de a vagányságot nem keverem a hülyeséggel és nem keresem a bajt./quote]

Tehát akinek valami gondja van a bringautakkal, az felelőtlen hülye?

Tekeréseim legparább része, amit kerékpárúton kell megtennem. Négy éven belül két esetem volt gyalagosokkal. Közúton közel negyven év alatt egyszer ütöttek el, saját örömömre meg tíz-tizenöt évente esem egyet.
Totál hajmeresztő ami a bringautakon zajlik. Tegyük még hozzá, hogy a hazai viszonyokat figyelembe véve is indokolatlanul sokat lophatnak ki az anyagból és az építési technológia be nem tartása is kikövetkeztethető a végeredményből.
Szerintem elég egyértelmű voltam, de akkor röviden:
Az útminőség problémára ott a megfelelő bringa kiválasztása, amivel lehet az adott minőségű úton közlekedni. Az út adott, ahoz kell alkalmazkodni. Szerintem ez egyértelmű és logikus.
Akár autóútról, akár bringa útról, akár járdáról beszélünk az útminőség nem nyugati szintű sajnos. Ezzel nem tudok mit csinálni.
Ha valahonnét le vannak tiltva a bringások, akkor annak oka van, nem csak úgy találták ki poénból.
Ha valaki gyalogos, bringás és autós is egyszerre és logikusan gondolkodik, akkor rájön, hogy mindennek megvan a maga helye és ennek jó oka van, főleg ha nyitott szemmel jár és kicsit használja gondolkodásra az agyát, nem csak van. A 71-es (Balatoni körút) jó példa rá. Hatalmas rajta a gépjármű forgalom, szűk az út és ott van mellette a bringa út. A bringásnak semmi keresni valója és a gyalogosnak sem a 71-esen. Közlekedjen a bringa úton, ahol amúgy is közlekednie kell a KRESZ értelmében.
A megoldás az lenne, ha már ovodában a helyes közlekedésre oktatnák a gyerekeket és elkezdenék tanulni a KRESZT és aszerint közlekednének.
Olyan ez, mint a forró lábos esete. Minden gyerek megfogja és hiába kéri rá a szülő, hogy ne tegye. Az első tapasztalat fontos. Van olyan gyerek, aki ebből tanul és utána szót fogad a szülőnek és elkezd gondolkodni és van, aki egész élete során nem.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3394
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4357
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

[quote=Palm post_id=2363031 time=1553321781 user_id=41811]
...de a vagányságot nem keverem a hülyeséggel és nem keresem a bajt./quote]

Tehát akinek valami gondja van a bringautakkal, az felelőtlen hülye?

Tekeréseim legparább része, amit kerékpárúton kell megtennem. Négy éven belül két esetem volt gyalagosokkal. Közúton közel negyven év alatt egyszer ütöttek el, saját örömömre meg tíz-tizenöt évente esem egyet.
Totál hajmeresztő ami a bringautakon zajlik. Tegyük még hozzá, hogy a hazai viszonyokat figyelembe véve is indokolatlanul sokat lophatnak ki az anyagból és az építési technológia be nem tartása is kikövetkeztethető a végeredményből.

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

csövi írta:
2019.03.22., pén. 09:33
Bolzano-Brixen 50km de milyen 50...bakancslistás túra. Hibátlan bicigli út egész Brenneri hágón át... Sajnos nincs sok időm. Hétvégén jövök haza. Imádom sudtirolt!
Szuper utak vannak arra!
Nem használsz kesztyűt?

Apropó! Vennem kell kesztyűt, mert a mostani campa szétment. Van valakinek jó tippje?
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Palm »

trane írta:
2019.03.21., csüt. 21:43
Palm írta:
2019.03.21., csüt. 21:22
Nem tegnap kezdtem a bringázást. ;)
...
az lehet - de a beírásaidat látva, hamar abba is hagytad :unsure:
Akkor rosszúl látod, mert nagyon sok évtizede bringázok (és bringa tervezés és kivitelben is részt veszek néha), bár a munka mellett kevesebb időm jut rá. Nem hagytam abba a bringázást, de a vagányságot nem keverem a hülyeséggel és nem keresem a bajt.
Hogy megértsd a nézőpontomat más témára terelném a szót. Sok kutya tartó nem érti meg, hogy a kutya ösztön lény és bizonyos érzékszervei sokkal érzékenyebbek, mint az emberé. Jó okkal kötelező a póráz (minden méretű kutyának inkább a hám jobb, mert a nyaka nem tud megsérülni még önhibájából sem és megtarthatóbb, kontrollálhatóbb) és a szájkosár együttes használata közterületen (ráadásúl a kutyák nyála sok baktériumot tartalmaz), mivel a jövőbe látás képességével nem mindenki rendelkezik és nem tudni mikor mi vált ki a kutyából támadási reakciót. Jobb a bajt megelőzni.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5230
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3175

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Ez igazán tetszetős, nagyon szivesen tekernék ott egyet. :smile32:

Avatar
csövi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3876
Csatlakozott: 2005.01.11., kedd 17:10
Értékelés: 949

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: csövi »

Bolzano-Brixen 50km de milyen 50...bakancslistás túra. Hibátlan bicigli út egész Brenneri hágón át... Sajnos nincs sok időm. Hétvégén jövök haza. Imádom sudtirolt!
IMG_20190321_132756.jpg
IMG_20190321_132756.jpg (4.6 MiB) Megtekintve 2057 alkalommal
IMG_20190321_132756.jpg
IMG_20190321_132756.jpg (4.6 MiB) Megtekintve 2057 alkalommal
IMG_20190321_125405.jpg
IMG_20190321_125405.jpg (4.17 MiB) Megtekintve 2057 alkalommal
Csatolmányok
IMG_20190321_142008.jpg
IMG_20190321_142008.jpg (4.22 MiB) Megtekintve 2057 alkalommal
Michell Engineering, SOtM sMS Neo, Devialet D200, és MartinLogan CLS+ 2db Rytmik Audio, canare cable

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

ROHLOFF E-14
Az új elektronikus Rohloff E-14 magasra teszi a lécet a villanybringák fokozatváltása terén. A váltás még soha nem volt intelligensebb és kényelmesebb, mindez legendás Rohloff minőségben.

Az eShift funkcióval felvértezve a Bosch eBike-rendszernek városi bringások, extrém sportolók és túrázók is örülhetnek, hiszen egyedülállóan gyors és hibamentes váltást biztosít az új váltóegység.

Gombnyomásra tehermentesíti a meghajtást és a Rohloff E-14 már vált is. Ha nyomva tartjuk a gombot, hármasával gyorsan átugorja az E-14 mind a 14 fokozatot. Piros lámpánál automatikusan visszavált egy könnyebb kezdő fokozatba. Ez a leghatékonyabb és leghosszabb élettartamú váltórendszer a középmotoros villanybringákhoz.
E16D83D0-CF9E-4663-982C-AD0662445EA7.jpeg
E16D83D0-CF9E-4663-982C-AD0662445EA7.jpeg (79.58 KiB) Megtekintve 2063 alkalommal
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Palm »

trane írta:
2019.03.21., csüt. 16:32
azt hiszem, neked a bringa csak egy tárgy, amit időnként helyváltoztatásra használsz, és nem érted, hogy működik... sad.gif
Nem tegnap kezdtem a bringázást. ;)
Van sok olyan út, ahonnét nincsenek letiltva a bringások, ott lehet bringázni. Lehet nem olyan festői a panoráma, de el kell fogadni, hogy vannak bizonyos szabályok, amik nem a poén kedvéért születtek, hanem az élet adott rá jó sok okot.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Avatar
aladin66
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 275
Csatlakozott: 2018.10.24., szer. 16:39
Értékelés: 41
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: aladin66 »

AAttila írta:
2019.03.20., szer. 20:50
Én városon belül tekertem 37-tel, ahol az autós is max. 50-nel mehet. Lakóövezet, bölcsöde, ovoda mellett haladtunk el, ezért van gyalogos-bringa út, hogy oda is biztonsággal eljussanak az emberek, gyerekek. Ha bemegyek közéjük, akkor mehetek 10-20-szal és kerülgethetek mindenkit. Nem lehet egy edzés útvonalat annyira megtervezni, hogy az azautósnak is és a gyalogosnak is megfeleljen, de legfőképp nekem, aki az edzést végezném.
Hozzáteszem városon kivül még soha nem dudáltak rám, pedig ott jobban akadályozom az autókat. Városban, főleg a munkából hazatartó araszolgató autósok között nem jelentek lassitó akadályt.(bocs, eltűnt a hossz i-m).
Egyébként szerintem ha megnéznénk egy statot, akkor tutira veszem, hogy az elütött bringások legalább 90"%-a nem edző bringás, hanem "mezei", kocsmából hazatévelygő vagy bizonytalan egyensúlyú, nem kerékpárbiztos egyén.
Nekem lehet, hogy szerencsém volt eddig, de az autók között soha, kerékpárúton már többször borultam. Rámnyitotta az ajtót egy autós, összeütköztem másik kerékpárossal, nekimentem gyalogosoknak (egyiket sem az én hibámból).
Egyetértek azzal, hogy tapasztalatlan kerékpárosokat ütnek el inkább, és ők okozzák a balesetek nagy részét.

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Palm »

trane írta:
2019.03.20., szer. 21:45
AAttila írta:
2019.03.20., szer. 20:50
...Lakóövezet, bölcsöde, ovoda mellett haladtunk el, ezért van gyalogos-bringa út, hogy oda is biztonsággal eljussanak az emberek, gyerekek. Ha bemegyek közéjük, akkor mehetek 10-20-szal és kerülgethetek mindenkit. Nem lehet egy edzés útvonalat annyira megtervezni, hogy az azautósnak is és a gyalogosnak is megfeleljen, de legfőképp nekem, aki az edzést végezném...
szvsz a járda fedőnevű közlekedési felületet erre találták ki leborulok.gif - az egy más kérdés, hogy a legújabb-kori 2:1 szemlélet jegyében (szerencsére) nem az autósokkal rakták össze a gyalogosokat :yingyang: .
és nem épp' az edzésről szóltam volt, hanem a normális közlekedésről, mikor az ilyen-olyan kerülgetést írtam, ami bizony igencsak balesetveszélyes :rolleyes: > nem-1-szer előfordult, hogy a kissrác kiszaladt elém a kanyarban, vagy anyuka kinn felejtette a babakocsiját a kerékpárúton, és mivel az tömve volt és az előttem épp' kikerülendőket figyeltem, hajszálon múlt, hogy babástól bele nem mentem, pedig nem 50-nel nyomtam... sad.gif .
az pedig milyen érdekes, hogy a járdán továbbra sem lehet bringázni - de a kerékpárúton lehet gyalogolni, stb. szóval nem jó ez így sehogy :ohnoohnoohno:
Ha nem lennének olyan szűkek az utak, hanem a legszélesebb jármű +2m szélességűek, akkor elférne a bringás és a személy és teher autó is az úton, nem lenne ebből probléma, meg ha lámpával kivilágítva és láthatósági mellényben bringázna sok bringás az utakon.
A többség érdeke magasabb priorítást kellene, hogy élvezzen, mint a kissebbségé. A gépjárművek vannak többségben, ezért nincs semmi keresnivalója bringának ott a gépjármű úton, ahol bringa út is van.
A másik dolog, hogy hamar megvan a baj akaratlanul is és én féltem annyira az életemet, hogyha nem muszáj nem megyek olyan útra, ahol gépjárművek is közlekednek.
Mindig a terepviszonyoknak megfelelő bringát kell használni. Ha rossz az út nem országútit, hanem trekinget vagy ha az is kevés, akkor mountainbike-ot kell venni és használni.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Avatar
Shimano
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3653
Csatlakozott: 2009.10.13., kedd 12:32
Értékelés: 1880

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Shimano »

Felénk is vannak kerékpárutak,de akik ezeket tervezték,azok tuti nem ültek még bringán mert térkövekkel rakták ki,mindezt ráadásul hepehupásan,és ez olyan szépen szétrázza a kerékpárt és a kerékpárost is,hogy szinte szenvedés rajta menni,kerülöm is. :D

Avatar
Shimano
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3653
Csatlakozott: 2009.10.13., kedd 12:32
Értékelés: 1880

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Shimano »

Úgy hallottam hogy lehet menni több olyan helyen is majd bringával,ahol most még tiltott.Az indok az országúti bringások gyorsabb és folyamatosabb haladásának a segítése,a feltétel a sisak kötelező használata,és valami bringás műszaki vizsga.Nem tudom mikor lesz ebből valami,nemrég hallottam.Indok volt az is amiről beszéltetek,azaz veszélyesebb is gyors tempóval közlekedni bringaúton mint az autósok közt,meg említették a pocsék minőségű kerékpárutakat is.

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5230
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3175

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Én városon belül tekertem 37-tel, ahol az autós is max. 50-nel mehet. Lakóövezet, bölcsöde, ovoda mellett haladtunk el, ezért van gyalogos-bringa út, hogy oda is biztonsággal eljussanak az emberek, gyerekek. Ha bemegyek közéjük, akkor mehetek 10-20-szal és kerülgethetek mindenkit. Nem lehet egy edzés útvonalat annyira megtervezni, hogy az azautósnak is és a gyalogosnak is megfeleljen, de legfőképp nekem, aki az edzést végezném.
Hozzáteszem városon kivül még soha nem dudáltak rám, pedig ott jobban akadályozom az autókat. Városban, főleg a munkából hazatartó araszolgató autósok között nem jelentek lassitó akadályt.(bocs, eltűnt a hossz i-m).
Egyébként szerintem ha megnéznénk egy statot, akkor tutira veszem, hogy az elütött bringások legalább 90"%-a nem edző bringás, hanem "mezei", kocsmából hazatévelygő vagy bizonytalan egyensúlyú, nem kerékpárbiztos egyén.

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Palm »

trane írta:
2019.03.20., szer. 15:34
Palm írta:
2019.03.20., szer. 11:51
A KRESZ mindenkire vonatkozik és nem arról szól, hogy az országútis kénye és kedvére legyen.
Használom a bringa utat és jogosan van felháborodva az autós, ha a bringás az autó úton van, holott van bringa út is. A KRESZ értelmében kötelező a bringaúton közlekednie a bringásnak, ha van bringa út. Ha nem használja büntethető!
A 71-esre nem mehetnek a bringások, le is vannak róla tiltva elméletileg, kötelező lenne a Balatoni bringa úton bringázniuk. Sajnos az illetékes szervek nem büntetik meg a bringásokat, akik ott bringáznak, ahol TILOS! Pedig bőven van szabálysértő!
lehet, valamit nem értesz> az, amit a kismamával-babakocsival-kutyasétáltató bácsikával-rollerező kiskölyökkel teli bringaúton a KRESz szerint elvárnak, az, mintha neked ugyanilyen körülmények között kellene autót vezetned... gondolkodik.gif
A KRESZ mindenkire vonatkozik! A bringásnak semmi keresnivalója nincs ott, ahonnét le van tiltva és nem poénból tiltották le a bringásokat jópár útról és épült bringa út.
Ki lehet kerülni a bóklászó gyalogost és kutyát is. Nem sok van belőlük.
Érdekes, mert én ki tudom kerülni mindegyiket.
Van néhány olyan hasznos eszköz a bringára, mint pl.: csengő, duda. Ezek használata megkönnyíti a közlekedést, de ha nincs, akkor lehet előre kiáltani, hogy: Jövök!, Bringás!, stb. és megintcsak félre húzódnak.
Ja és azzal az autósok szívnak, amikor elötük akadályozza a forgalmat az országúti bringás 90km/h helyett 30km/h-val. Külföldön a rendőr azonnal megbüntetné a bringást ezért igen komoly összegre. Itt is ezt kellene. Jogosan van kiakadva sok autós, amikor az olyan úton akadályozza a forgalmat a bringás, ahonnét le van tiltva és nem messze tőle az üresen kongó bringa út. Rengetegszer látom ezt és sok bringaút minősége sem rossz.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

AAttila írta:
2019.03.20., szer. 12:05
Világos. Akkor ha pl. Szigetszentmiklósról szeretnék áttekerni a diósdi bringaparkba, akkor be kell mennem a Rákóczi hídig, mert az M0-n végképp tilos, hiszen az autóút. Bár ahogy elnézem a Strava-n, elég sok outis megy át az M0 hidakon, majd utána térnek le róla.
Az északi M0 hídon van bringaút.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”