Igen-igen, meg küllőprizma is kell, meg sárvédő, meg névtábla a jobb első villán, meg...Palm írta: ↑2019.03.29., pén. 06:01revox írta: ↑2019.03.28., csüt. 22:28Te sose bringáztál Alapvetően ignorálni kell a beírásaidat.Palm írta: ↑2019.03.21., csüt. 21:22
Nem tegnap kezdtem a bringázást.
Van sok olyan út, ahonnét nincsenek letiltva a bringások, ott lehet bringázni. Lehet nem olyan festői a panoráma, de el kell fogadni, hogy vannak bizonyos szabályok, amik nem a poén kedvéért születtek, hanem az élet adott rá jó sok okot.
Szóval, hogy értelme is legyen. Elvileg ha van bringaút,kell használni,gyakorlatilag kitvétel,ha az közlekedésre kevésbé alkalmas. Országútisnak kevés olyat sz7ltek,ami alkalmas. Ha csak magamnak gurulok,van felénk egy rész nagyhegyes és szoboszló között,ahol jó a bringaút, akkor bemegyek. De ha edzés van, marad az út. El se fér már 5 bringás normálisan egy kerékpárúton. Most a megélhetési és hétvégi strandpapucsban biciklizésre szerintem itt senki nem volt kíváncsi. Értelmes tempóra marad a közút. Mondjuk felénk főleg benyalná aki beszól,mert útvonalengedélyeink vannak a közutakra,ahol útközépig felállhatunk. Egyébként meg a xar kerékpárút alkotmányos jogot sért, a magántulajdonhoz való jogot,ugyanis tönkrevágja a 2000eur+gumizás kerekemet. (Na jó,ez már nagyon meg lett csavarva, de akár :) )
A kerékpáros megengedett legnagyobb sebessége az alábbiak szerint változik:
-50 km/h lakott területen kívül, ha bukósisakot visel a bringás.
-40 km/h lakott területen kívül, ha nem vesz fel bukósisakot.
-40 km/h lakott területen az úttesten.
-30 km/h kerékpárúton.
-20 km/h gyalogos-kerékpáros zónában.
-10 km/h bárhol máshol, például járdán.
Járdán csak akkor közlekedhet kerékpáros, ha a mellette haladó út közlekedésre alkalmatlan (A zsúfolt, forgalmas út nem számít közlekedésre alkalmatlannak! De az sem, ha nem tükör sima az út!). A járda nem összekeverendő a kerékpár úttal. Ahol van kerékpár út, ott kötelező annak használata.
A gépjárművek megengedett sebességhatára sokkal magasabb és azt tudják (és szeretnék) is tartani. A súlyuk és a féktávjuk is sokkal nagyobb. Ez is jó ok arra, hogy a bringás forgalom le van tiltva bizonyos utakról.
Az útvonal engedély csak bizonyos dolgokra ad engedélyt, nem mindenre.
Én pl. senkit sem szeretnék veszélyeztetni azzal, hogy 110 kilómmal 30+-al telibeverek a bringaúton, mert jancsi és juliska a divategysebijükkel romantikáznak a bringauton Budakalász és Szentendre között...
Hagyjuk már ezt a demagógiát és térjünk vissza a bringázáshoz.