Röviden, igen.
Hosszabban, azonos típusjelű cső, például a nagyon sok helyen gyártott EL34 csövek gyártónként is eltérő hangzást produkálnak, sőt az évtizedekkel régebbi NOS csövek még inkább.
Köszi! Esetleg valami könnyebben beszerezhető (mondjuk hazai forrásból)?
Ennek a csőkarbantartásnak van egy másik története is. Nekem a csőforgalmazó-gyártó EML melegen ajánlotta, hogy a szekrényben tartott tartalék csöveket, főleg a direktfűtésűeket, akár új, akár nem, 1-2évenként pár órára be kell dugni a normál használati helyére, ezzel úgymond "regenerálódik" vagy kevésbé öregszik a cső álltó helyében. Ennek tükrében érdemes a NOS cső fogalmát is átértékelni.La_Valse írta: ↑2019.03.13., szer. 00:02Hajdanában, még a múlt évezredben, egy ilyen Müter BMR7 képcsőregenerátorral kerestem a vajat a kenyérre,
egy rövid ideig persze.
Amennyire vissza tudok emlékezni, az emisszió csökkenésnek két oka lehet, az egyik a katód-méreg. A triviális
másik, elhasználódott a katód. Az ilyen csövet ki kell cserélni.
Az első esetben van mód a feltámasztásra, de nem járatással, hanem a katód rövid idejű túlfűtésével. Ekkor
a getter megköti a káros anyagokat. Ezt a Müter nagyon egyszerűen oldotta meg, egy adott töltéssel rendelkező
kondit rásütött a katódra. S láss csodát, megtáltosodott az öreg Grundig TV. Szóval, a járatás nem az igazi.
Müter BMR7.jpg
Többféle dologról is írtál. Nem lehet , hogy nem teljesen arra gondolsz amit írsz?galrob írta: ↑2019.03.12., kedd 21:13A csövek járatása viszont a lerakódott oxidrétegre vezethető vissza.A csövek fénykorában, volt is erre valamiféle csőregenerátor készülék, a nagyobb műhelyekben. Most persze még egy csővizsgáló embert se lehet találni, nem hogy regeneráló gépet. Járatgatjuk és hallgatózunk. Az RFT-k nálam úgy 50 óra után kezdtek zenélni, az 1988-as dobozból származó orosz csövek meg 5 óra után komoly meglepetést okoztak.
A Tungsram a két háború között időkben világelsők közé tartozott főleg az izzólámpa technológiában, üveg és vákuumtechnológia berendezés gyártásban. A wolfram izzószál (tungsten) technológia ami megalapozta a sikerét.galrob írta: ↑2019.02.19., kedd 21:38Ezek alapján az is elképzelhető, hogy a komolyabb szériák külföldön készültek és vannak, nem itthon.istvan01 írta: ↑2019.02.19., kedd 17:59Tungsram története. 8.oldalon szerepelnek az egykori külföldi érdekeltségek, képviseletek, gyárak, közte a Tilburg is..tonya írta: ↑2019.02.19., kedd 17:28
Bizony ez nem legenda, tényleg gyártott a Tungsram Hollandiában is csöveket, amikor először hallottam én is meghökkentem, de ez így volt.Nekem is van belőlük pár db ECC82 és ECC83. Ja és nem véletlenül drágák. szerintem. Mondjuk azért az 514 font talán azért túlzás.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... hN6A4D98bw
Ezek alapján az is elképzelhető, hogy a komolyabb szériák külföldön készültek és vannak, nem itthon.istvan01 írta: ↑2019.02.19., kedd 17:59Tungsram története. 8.oldalon szerepelnek az egykori külföldi érdekeltségek, képviseletek, gyárak, közte a Tilburg is..tonya írta: ↑2019.02.19., kedd 17:28Bizony ez nem legenda, tényleg gyártott a Tungsram Hollandiában is csöveket, amikor először hallottam én is meghökkentem, de ez így volt.Nekem is van belőlük pár db ECC82 és ECC83. Ja és nem véletlenül drágák. szerintem. Mondjuk azért az 514 font talán azért túlzás.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... hN6A4D98bw
Tungsram története. 8.oldalon szerepelnek az egykori külföldi érdekeltségek, képviseletek, gyárak, közte a Tilburg is..tonya írta: ↑2019.02.19., kedd 17:28Bizony ez nem legenda, tényleg gyártott a Tungsram Hollandiában is csöveket, amikor először hallottam én is meghökkentem, de ez így volt.Nekem is van belőlük pár db ECC82 és ECC83. Ja és nem véletlenül drágák. szerintem. Mondjuk azért az 514 font talán azért túlzás.
Bizony ez nem legenda, tényleg gyártott a Tungsram Hollandiában is csöveket, amikor először hallottam én is meghökkentem, de ez így volt.Nekem is van belőlük pár db ECC82 és ECC83. Ja és nem véletlenül drágák. szerintem. Mondjuk azért az 514 font talán azért túlzás.
Ez bizony. már csak be kell mérni Őket, hogy milyen állapotban vannak.