Tidal szól alapból előfizetéssel, de most valamiért megnyitottam a spotify-t és nem tudok aludni menni. Dobálja be a jobbnál jobb zenéket és annyira nem vacak, hogy ne tudjam élvezni...
Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Általában a hifiről
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12631
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Általában a hifiről
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Általában a hifiről
Aztamindenit!
Hat nagyon szepen koszonom, ez igen erdekes volt! Azert majd remelem, dumalunk is
En ha most lennek 20 eves, es idoben felismernem, hogy a technikai affinitasomat tudnam otvozni a zene imadataval, total mas palyan lennek, bar - ahogy most is, - mar nem Magyarorszagon elnek, mert addig erolkodnek, mig befurnam magam egy angol zenei studioba. Hat ez a vonat elment. Ugy emlekszem, anno a Soltesznak volt ilyen vallalkozasa, de lehet, tevedek.
Audio PC + MZPX USB + UpTone LPS-2.1, AudioQuest Diamond Ethernet
Chord Qutest DAC, Tellurium Q Black Diamond USB kábel
Primaluna HP, PMC twenty:26, Tellurium Q Silver kábel
Chord Qutest DAC, Tellurium Q Black Diamond USB kábel
Primaluna HP, PMC twenty:26, Tellurium Q Silver kábel
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12631
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Általában a hifiről
A sok károgónak jegyezném meg, hogy 2 órája ingyenes Spotify-t hallgatok és nem tudom kikapcsolni, csak szól és szól, nekem meg tetszik! Ki érti ezt?!
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4472
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2172
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
Millenáris: Esbjorn Svensson,Eric Truffaz,Nils Petter Molvaer
+Millenáris:Shakti..Truffaz a Gödör-ben is jó volt..Santana,Joe Cocker a T-Com ingyenes koncerteken..
Thorens/SME 3009/Shure,Marantz,Tannoy
...az igazán jó zene,az Sokol rádión is jó.... :)
...az igazán jó zene,az Sokol rádión is jó.... :)
Re: Általában a hifiről
emlékszel erre?fapaci írta: ↑2019.06.13., csüt. 21:38Nyilván nem csak a pénzen múlik egy produkció minősége, de ha a nagyobb folyamatot nézzük, ott már komoly szerepe van a zsetonnak.
1. A hazai koncertjegyárak kb a nyugati árszint harmadánál helyezkednek el, leszámítva a sztárbulikat, bár azok is olcsóbbak nálunk, mint pár száz kilométerrel nyugatabbra. Igen, nálunk alacsonyabbak a munkabérek is, ám a technika nekünk ugyanannyiba, sőt a magas ÁFA miatt többe kerül, mint a szerencsésebb külföldi kollégáinknak. Ebből következően nálunk sokkal fájdalmasabb egy komoly technikai beruházás és a megtérülése is hosszabb, bizonytalanabb.
2. A nyugati szívóhatásnak engedve rengeteg jó szakember hagyta el az országot az elmúlt 6-8 évben. Szakmabeli barátaim minimum fele elment. Helyükre nem érkeztek hasonlóan képzett kollégák, mivel a hangmérnöki szakma nem igazán vonzó a fiatalok számára. Ebből következően a hazai hangmérnöki állások, munkák 95 %-át nem hangmérnökök végzik, töltik be, hanem lelkes amatőrök. A legendás szakik, akik a 80-90-es években edződtek és érett koruk miatt itt is maradtak, a modern technikát kevésbé magabiztosan kezelik. Aki meg penge a digitális világban, azt előbb-utóbb elviszi egy német, holland, angol cég.
3. A hazai technikai park nagyjából olyan állapotban van, mint az autópark. Nyugaton kiselejtezett, levetett, 8-10-12 éves véres torkú cuccokat hordanak az országba. Míg egy közepesen prosperáló nyugati zenekar ki tudja gazdálkodni, hogy saját színpadi, vagy klubszintű felszerelése és stábja legyen, nálunk erre összesen tucatnyi zenekar képes. A többiek bérelni kénytelenek, ám a fenti okok miatt nálunk nem alakult ki a nyugaton elfogadott disztribútori, bérbeadós módszer, amiben nagy cégek modern technikát halmoznak fel és adnak bérbe elfogadható áron. A hangtechnika mellett a hazai hangszerpark sincs jó állapotban és bármennyire is fájó, a végső hangminőségben a hangszernek igen nagy szerep jut.
4. A hazai koncerthelyszínek akusztikája általában borzalmas. Nem azért, mert bénák a hazai mérnökök, hanem mert a legtöbb létesítményt nem zenei eseményekre tervezték. A világvárosnak számító Budapesten 3 olyan helyszín létezik, ahol esély van színvonalas könnyűzenei programot adni több ezres közönségnek. A Sportaréna akusztikája nagyon problémás, bár 5-6 évvel ezelőtt kicsit javítottak rajta a szakma háborgása miatt. A Kongresszusi Központ még durvább paraméterekkel rendelkezik, gyakorlatilag reménytelen, de a MÜPA sem remekel ilyen bulikon, viszont legalább jó magas a bérleti díja. Ezzel el is érkeztünk a lista végére. Vannak még a kis és közepes klubok és néhány színház (BJC, RAM, BMC, ...), ahol egyáltalán szervezni lehet valamit és le lehet ültetni pár száz embert, de ott jó hangot csinálni kínkeserves, nem is szokott sikerülni. Tavasztól őszig üzemelnek a szabadtéri helyek (Bp Park, Barba Negra Track, Kobuci), amik megütik a középszintet, merev falak hiányában akusztikai hibáktól kevésbé terheltek, a sűrű program miatt némi pénzük is van technikára, így hát ezeknél már leginkább a stábon múlik, mit kap a néző füle. A helyi stáb és technika szakmailag rendben van, ám a fellépő hazai zenekarok és technikai segítőik kevésbé vannak hozzászokva ekkora színpadokhoz, ezért tapasztalat hiányában sokszor bénáznak.
5. A hangmérnöki, hangmesteri, technikusi képzés Magyarországon haldoklik. Állami képzés szinte nincs, a magániskolák oktatási színvonala pedig eléggé hektikus, inkább az alapszintet célozzák meg, így hát aki magasra tör, az bécsi, párizsi, londoni, New York-i iskolákba megy, onnan meg ugye nem nagyon jönnek haza, miután megszokták az ottani körülményeket.
Tudom, fentiek nagyjából minden szakmáról elmondhatóak ebben az országban, a Pro Audio sem kivétel. A sok negatív mellé szeretnék pozitív dolgot is írni, ezért nem lehet szó nélkül hagyni a nagyobb hazai zenei fesztiválokat. Ezek világszínvonalú technikai háttérrel és stábbal zajlanak (bár ehhez komoly külföldi segítség is kell, tisztán hazai forrásból nem megy). Mondhatnánk, hogy na tessék, mégis meg lehet oldani, de igazából ezek is a fenti kijelentéseimet erősítik. Egy Sziget fesztivál komoly bevételt hozhat egy hangtechnikai cégnek, amire már lehetne alapozni, beruházni, ha lenne az országban ilyenből havonta egy, de csak évi 3 van (Sziget, Volt, Fishing). Ennek dacára a Sziget nagyszínpadán évről évre ott vigyorog a legmodernebb PA rendszer, ami teljesen megegyezik azokkal, amiket éppen Nyugat-Európában, vagy az USA-ban használnak. Sőt a Sziget néhány világcégnél kiemelt project, így néha még technikai világpremiernek is tanúi lehettünk. De mindez sajnos nem valósítható meg a jó esetben a zenei kultúra gerincét adó jazz klubokban, kisebb színházakban, akik támogatás hiányában a túlélésért küzdenek és a hangtechnika fejlesztése jellemzően erősen a beruházási listák végére van tolva.
Összességében sajnos igazat kell adnom Neked, a hazai rendezésű zenés produkciók hangminősége általában csapnivaló a pénzügyi, technikai és emberi problémák miatt. Pont az a kulturális szegmens (vidéki koncertek, klubok, kis fesztiválok, falunapok, városi ünnepségek), amikkel a legtöbb ember találkozik, az vérzik a legdurvábban. Járom a világot, néha külföldi koncerteken is előfordulok és én is látom, hogy egy holland kisváros, vagy egy osztrák falu főterén olyan technikával dolgoznak, amit a nagyobb budapesti intézmények sem engedhetnek meg maguknak. És ez sajnos hozza magával az emberi oldalt is, mert senki nem szeret gagyi technikával, azaz esélytelenül dolgozni, emiatt a szakma elveszíti egykori vonzerejét és egyre több lesz a megélhetési bűnöző a pultok mellett.
Bocs a hosszú válasz miatt! Én erről napokat tudnék beszélni, de nyilván keveseket érdekel.
https://youtu.be/v_oJNPOHdg8
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4472
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2172
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
amig volt a World Music Stage a Szigeten,nem volt gond,azt a szegmenst én jobban csiptem,mint egy pár nagyszinpados "örjöngést" ..Mari Boine,Natacha Atlas,Radio Tarifa...igaz ezek sem mostanában voltak,és azt mondom rendben voltak..aztán a közönségnek is van egy "gerjesztő" faktora a zenészek felé,ha "nyugger a brigád",vagy "halvér",szwsz,nem teszik ki szivüket az asztalra..nem olyan egyszerű a tematika,mint gondolnánk....mgus írta: ↑2019.06.13., csüt. 20:24Legjobb koncert élményeim az ingyenes koncerteken voltak, nem azért mert ingyen volt hanem azokra talán elmegyek minden elvárás nélkül.Mindez persze akkor jön el ha nem a Millenáris parkban rendezik ahol a túlzott hangerő oda vissza verődik a házak falai között. A liget talán a legmegfelelőbb helyszín ilyen célokra. A szigeten is csak a nagyszínpad érdemelte ki nálam a dicséretet, ez se most volt már.
Thorens/SME 3009/Shure,Marantz,Tannoy
...az igazán jó zene,az Sokol rádión is jó.... :)
...az igazán jó zene,az Sokol rádión is jó.... :)
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10353
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Nyilván nem csak a pénzen múlik egy produkció minősége, de ha a nagyobb folyamatot nézzük, ott már komoly szerepe van a zsetonnak.
1. A hazai koncertjegyárak kb a nyugati árszint harmadánál helyezkednek el, leszámítva a sztárbulikat, bár azok is olcsóbbak nálunk, mint pár száz kilométerrel nyugatabbra. Igen, nálunk alacsonyabbak a munkabérek is, ám a technika nekünk ugyanannyiba, sőt a magas ÁFA miatt többe kerül, mint a szerencsésebb külföldi kollégáinknak. Ebből következően nálunk sokkal fájdalmasabb egy komoly technikai beruházás és a megtérülése is hosszabb, bizonytalanabb.
2. A nyugati szívóhatásnak engedve rengeteg jó szakember hagyta el az országot az elmúlt 6-8 évben. Szakmabeli barátaim minimum fele elment. Helyükre nem érkeztek hasonlóan képzett kollégák, mivel a hangmérnöki szakma nem igazán vonzó a fiatalok számára. Ebből következően a hazai hangmérnöki állások, munkák 95 %-át nem hangmérnökök végzik, töltik be, hanem lelkes amatőrök. A legendás szakik, akik a 80-90-es években edződtek és érett koruk miatt itt is maradtak, a modern technikát kevésbé magabiztosan kezelik. Aki meg penge a digitális világban, azt előbb-utóbb elviszi egy német, holland, angol cég.
3. A hazai technikai park nagyjából olyan állapotban van, mint az autópark. Nyugaton kiselejtezett, levetett, 8-10-12 éves véres torkú cuccokat hordanak az országba. Míg egy közepesen prosperáló nyugati zenekar ki tudja gazdálkodni, hogy saját színpadi, vagy klubszintű felszerelése és stábja legyen, nálunk erre összesen tucatnyi zenekar képes. A többiek bérelni kénytelenek, ám a fenti okok miatt nálunk nem alakult ki a nyugaton elfogadott disztribútori, bérbeadós módszer, amiben nagy cégek modern technikát halmoznak fel és adnak bérbe elfogadható áron. A hangtechnika mellett a hazai hangszerpark sincs jó állapotban és bármennyire is fájó, a végső hangminőségben a hangszernek igen nagy szerep jut.
4. A hazai koncerthelyszínek akusztikája általában borzalmas. Nem azért, mert bénák a hazai mérnökök, hanem mert a legtöbb létesítményt nem zenei eseményekre tervezték. A világvárosnak számító Budapesten 3 olyan helyszín létezik, ahol esély van színvonalas könnyűzenei programot adni több ezres közönségnek. A Sportaréna akusztikája nagyon problémás, bár 5-6 évvel ezelőtt kicsit javítottak rajta a szakma háborgása miatt. A Kongresszusi Központ még durvább paraméterekkel rendelkezik, gyakorlatilag reménytelen, de a MÜPA sem remekel ilyen bulikon, viszont legalább jó magas a bérleti díja. Ezzel el is érkeztünk a lista végére. Vannak még a kis és közepes klubok és néhány színház (BJC, RAM, BMC, ...), ahol egyáltalán szervezni lehet valamit és le lehet ültetni pár száz embert, de ott jó hangot csinálni kínkeserves, nem is szokott sikerülni. Tavasztól őszig üzemelnek a szabadtéri helyek (Bp Park, Barba Negra Track, Kobuci), amik megütik a középszintet, merev falak hiányában akusztikai hibáktól kevésbé terheltek, a sűrű program miatt némi pénzük is van technikára, így hát ezeknél már leginkább a stábon múlik, mit kap a néző füle. A helyi stáb és technika szakmailag rendben van, ám a fellépő hazai zenekarok és technikai segítőik kevésbé vannak hozzászokva ekkora színpadokhoz, ezért tapasztalat hiányában sokszor bénáznak.
5. A hangmérnöki, hangmesteri, technikusi képzés Magyarországon haldoklik. Állami képzés szinte nincs, a magániskolák oktatási színvonala pedig eléggé hektikus, inkább az alapszintet célozzák meg, így hát aki magasra tör, az bécsi, párizsi, londoni, New York-i iskolákba megy, onnan meg ugye nem nagyon jönnek haza, miután megszokták az ottani körülményeket.
Tudom, fentiek nagyjából minden szakmáról elmondhatóak ebben az országban, a Pro Audio sem kivétel. A sok negatív mellé szeretnék pozitív dolgot is írni, ezért nem lehet szó nélkül hagyni a nagyobb hazai zenei fesztiválokat. Ezek világszínvonalú technikai háttérrel és stábbal zajlanak (bár ehhez komoly külföldi segítség is kell, tisztán hazai forrásból nem megy). Mondhatnánk, hogy na tessék, mégis meg lehet oldani, de igazából ezek is a fenti kijelentéseimet erősítik. Egy Sziget fesztivál komoly bevételt hozhat egy hangtechnikai cégnek, amire már lehetne alapozni, beruházni, ha lenne az országban ilyenből havonta egy, de csak évi 3 van (Sziget, Volt, Fishing). Ennek dacára a Sziget nagyszínpadán évről évre ott vigyorog a legmodernebb PA rendszer, ami teljesen megegyezik azokkal, amiket éppen Nyugat-Európában, vagy az USA-ban használnak. Sőt a Sziget néhány világcégnél kiemelt project, így néha még technikai világpremiernek is tanúi lehettünk. De mindez sajnos nem valósítható meg a jó esetben a zenei kultúra gerincét adó jazz klubokban, kisebb színházakban, akik támogatás hiányában a túlélésért küzdenek és a hangtechnika fejlesztése jellemzően erősen a beruházási listák végére van tolva.
Összességében sajnos igazat kell adnom Neked, a hazai rendezésű zenés produkciók hangminősége általában csapnivaló a pénzügyi, technikai és emberi problémák miatt. Pont az a kulturális szegmens (vidéki koncertek, klubok, kis fesztiválok, falunapok, városi ünnepségek), amikkel a legtöbb ember találkozik, az vérzik a legdurvábban. Járom a világot, néha külföldi koncerteken is előfordulok és én is látom, hogy egy holland kisváros, vagy egy osztrák falu főterén olyan technikával dolgoznak, amit a nagyobb budapesti intézmények sem engedhetnek meg maguknak. És ez sajnos hozza magával az emberi oldalt is, mert senki nem szeret gagyi technikával, azaz esélytelenül dolgozni, emiatt a szakma elveszíti egykori vonzerejét és egyre több lesz a megélhetési bűnöző a pultok mellett.
Bocs a hosszú válasz miatt! Én erről napokat tudnék beszélni, de nyilván keveseket érdekel.
Re: Általában a hifiről
Ezt így nagyon könnyű kijelenteni...
Félelmetes ahogy a háztartási hifista szénné gyalázza először a stúdióban melózó hangmérnököt,majd mikor elfogy a puskapor akkor jön a koncerthangosításért felelős technikus vagy mérnök.
Érdekes hirtelen nem jut eszembe olyan lemezem.vagy file-om amit ne hallgatnék szívesen.
Illetve az a legutóbbi pár koncert ahova el tudtam jutni,mind frenetikus élményt adott.
Müpa: Nik Bartsch..Portico Quartett..
Millenáris: Esbjorn Svensson,Eric Truffaz,Nils Petter Molvaer
Akvárium: Agnes Obel
BodorPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref,BricastiM20előfok,ATC SCM150asl hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt ,DS audio pickupDSW003phono,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Stealth T-selected v2 usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Stax SRX9000-SRM700S
Technics SP10mk2+Glanz10Bt ,DS audio pickupDSW003phono,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Stealth T-selected v2 usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Stax SRX9000-SRM700S
- Indy
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3054
- Csatlakozott: 2011.08.30., kedd 11:06
- Értékelés: 1597
- Tartózkodási hely: Győr
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Az év elejei Jethro Tull a KK-ban nagyon jó volt. Kivétel lenne?
Indulj el egy úton, én is egy másikon...
- arzachel
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2050
- Csatlakozott: 2006.02.03., pén. 10:49
- Értékelés: 678
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Általában a hifiről
Nem értenek hozzá,de ez megy már évtizedek óta...
Arzachel IC kábel
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft
LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft
LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28
- gyt
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 266
- Csatlakozott: 2016.02.05., pén. 13:15
- Értékelés: 219
- Tartózkodási hely: Pomáz
Re: Általában a hifiről
Sajnos nem csak itthon tud gané lenni a hangosítás. Múlt héten Bécsben voltunk Eric Clapton koncerten (Stadthalle). Az "unplugged" jellegű részek kiválóan szóltak, a hangosabbak vacakul (igaz, oldalt, magasan ültünk). Alig hallatszottak a vokalista lányok, stb. gytTom40 írta: ↑2019.06.13., csüt. 18:17Sziasztok! Kicsit off, de ide szerintem belefer. Meg tudja valaki nekem mondani, hogy Magyarorszagon miert annyira rossz a hangositas a koncerteken? Nagyon eros kivetel a sziget, tehat azt ne vegyuk ide.
Rengeteget jarok koncertre (blues, rock, akusztikus, pop, komolyzene, stb) Angliaban, Svedorszagban es Magyarorszagon es tudom, hogy nem feltetlen audiophile elmenyeket kell ilyenkor gyujetenem, de kimondottan erolkodnom kell, hogy ne vonja el a figyelmem a rossz hangzas, ha otthon van a koncert. Tegnap itt Goteborgban voltam Mark Knopfler koncerten, es konkretan a konnyem kicsordult, ahogy szolt a csapat - meg persze kesobb attol, hogy lehetseges, hogy most lattam utoljara eloben, de beutott megint, hogy ezt miert nem hallom otthon?!
Tudja valaki ez hogy mukodik?
Heed, Soulines, Power-R
Re: Általában a hifiről
Huh hat az durva lenne, ha tenyleg ott tartananak. Ha ez a Durer kertre lenne igaz, azt mondom okes, mert fultanuja voltam, amikor a dob hangos volt, akkor "emeljunk a gitaron", es ket napig sipolt a fulem, de egy arenaban eleg gaz lenne.kaef2 írta: ↑2019.06.13., csüt. 19:56Azt hiszem az alap probléma ott van. hogy nálunk leginkább HANGOSAK akarnak lenni általában. Hogy ez hozzáértés, hallás hiánya-e vagy mi okozza nem tudom. Lehet hogy csak a rossz szemlélet. Habár a Mark Knopfler ismertségű zenészeket idehaza sem a hazaiak keverik.Tom40 írta: ↑2019.06.13., csüt. 18:17Sziasztok! Kicsit off, de ide szerintem belefer. Meg tudja valaki nekem mondani, hogy Magyarorszagon miert annyira rossz a hangositas a koncerteken? Nagyon eros kivetel a sziget, tehat azt ne vegyuk ide.
Rengeteget jarok koncertre (blues, rock, akusztikus, pop, komolyzene, stb) Angliaban, Svedorszagban es Magyarorszagon es tudom, hogy nem feltetlen audiophile elmenyeket kell ilyenkor gyujetenem, de kimondottan erolkodnom kell, hogy ne vonja el a figyelmem a rossz hangzas, ha otthon van a koncert. Tegnap itt Goteborgban voltam Mark Knopfler koncerten, es konkretan a konnyem kicsordult, ahogy szolt a csapat - meg persze kesobb attol, hogy lehetseges, hogy most lattam utoljara eloben, de beutott megint, hogy ezt miert nem hallom otthon?!
Tudja valaki ez hogy mukodik?
Audio PC + MZPX USB + UpTone LPS-2.1, AudioQuest Diamond Ethernet
Chord Qutest DAC, Tellurium Q Black Diamond USB kábel
Primaluna HP, PMC twenty:26, Tellurium Q Silver kábel
Chord Qutest DAC, Tellurium Q Black Diamond USB kábel
Primaluna HP, PMC twenty:26, Tellurium Q Silver kábel
- tonee73
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 12040
- Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
- Értékelés: 5711
- Tartózkodási hely: SO15 0SB
Re: Általában a hifiről
Ez tény, valahogy kraftot kell vinni a cuccokba, meg áttolni a jelet innen-oda.ANDS írta: ↑2019.06.13., csüt. 11:04Valahol érthető, hiszen kábelek nélkül nem szól semmi!
Nekem az a személyes véleményem, hogy a forrás, a dac sokkal-sokkal fontosabb.
A kábelekkel inkább színezi, saját ízlésére alakítja az ember a hangot.
De ez csak az én tapasztalatom.
Annyira egyéni vélemény kérdése, kinek melyik kábel hangja tetszik jobban.
Szerintem minden fontos: a forrás az erősítés és a hangsugárzók is.Hiszen (az elejétől indulva):
1. ha valami nem megy be az nem jut tovább sem
2. ha bemegy, de az erősítő a vékony keresztmetszet akkor a hangsugárzók eleve nem kapják meg
3. ha a dobozok a gyengék, akkor meg ott nem jelenik meg aminek kellene
Szóval azért egy egészséges ár / érték arányt és minőségi szintet azért nem árt összehangolni a rendszer összes elemét tekintve.A kábelezés használható az ízlésnek megfelelő hangolásra, de azt is egy külön komponensként kell kezelni, csakúgy mint az állványozást, meg az akusztikát is.Eléggé "sok ismeretlenes" egyenlet ez a dolog de azért össze tud állni.
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
- mgus
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1525
- Csatlakozott: 2010.02.18., csüt. 16:03
- Értékelés: 377
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Általában a hifiről
Legjobb koncert élményeim az ingyenes koncerteken voltak, nem azért mert ingyen volt hanem azokra talán elmegyek minden elvárás nélkül.Mindez persze akkor jön el ha nem a Millenáris parkban rendezik ahol a túlzott hangerő oda vissza verődik a házak falai között. A liget talán a legmegfelelőbb helyszín ilyen célokra. A szigeten is csak a nagyszínpad érdemelte ki nálam a dicséretet, ez se most volt már.
MaXiMusz MF3.2,Hb-Ag 200,Low end PC,SBx Titán HD,Neotech NEI-1002,
Furutech Alpha Cable,Fi-50,Fi-32 GTX-D System,AG power & Nano liquid.
Furutech Alpha Cable,Fi-50,Fi-32 GTX-D System,AG power & Nano liquid.
Re: Általában a hifiről
Azt hiszem az alap probléma ott van. hogy nálunk leginkább HANGOSAK akarnak lenni általában. Hogy ez hozzáértés, hallás hiánya-e vagy mi okozza nem tudom. Lehet hogy csak a rossz szemlélet. Habár a Mark Knopfler ismertségű zenészeket idehaza sem a hazaiak keverik.Tom40 írta: ↑2019.06.13., csüt. 18:17Sziasztok! Kicsit off, de ide szerintem belefer. Meg tudja valaki nekem mondani, hogy Magyarorszagon miert annyira rossz a hangositas a koncerteken? Nagyon eros kivetel a sziget, tehat azt ne vegyuk ide.
Rengeteget jarok koncertre (blues, rock, akusztikus, pop, komolyzene, stb) Angliaban, Svedorszagban es Magyarorszagon es tudom, hogy nem feltetlen audiophile elmenyeket kell ilyenkor gyujetenem, de kimondottan erolkodnom kell, hogy ne vonja el a figyelmem a rossz hangzas, ha otthon van a koncert. Tegnap itt Goteborgban voltam Mark Knopfler koncerten, es konkretan a konnyem kicsordult, ahogy szolt a csapat - meg persze kesobb attol, hogy lehetseges, hogy most lattam utoljara eloben, de beutott megint, hogy ezt miert nem hallom otthon?!
Tudja valaki ez hogy mukodik?
Re: Általában a hifiről
Nem akarom elhinni, hogy penzkerdes lenne ez is. Mondom ezt ugy, hogy tenyleg fogalmam sincs rola, de mar otthon sem olcso a jegy. (tenyleg nem tudom, mennyi volt)
Audio PC + MZPX USB + UpTone LPS-2.1, AudioQuest Diamond Ethernet
Chord Qutest DAC, Tellurium Q Black Diamond USB kábel
Primaluna HP, PMC twenty:26, Tellurium Q Silver kábel
Chord Qutest DAC, Tellurium Q Black Diamond USB kábel
Primaluna HP, PMC twenty:26, Tellurium Q Silver kábel
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10353
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Természetesen nem a tárcádban akartam kotorászni, csak a Te válaszodban ott lett volna az én válaszom egy része is.
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4472
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2172
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
"Trafó",egy jó pár éve volt,volt egy Jazzland Records kicsit ad-hoc szerveztt koncertje:Bugge Wesseltoft,Sidsel Endressen,Eivind Aarset stb léptek fel..előzenekarnak egy magyar banda volt,befutott sztárok..gyakorlatilag érthetettlen volt az egész,egy katyvaz,se eleje,se vége nem volt az egésznek...szünetben kivisznek egy pár hangfalat (igen KI,és nem BE !),hangmérnökcsere a keverőpúltnál,ikeanyelvet beszélő emberke,pár gombot megtekert,és voila,halkabban,tisztábban már követhető volt Aarset torziós gitárhangja,Bugge Fender Rhodes-ja,és Sidsel mellbevágos/hörgös énekhangja..tudtad pontosan követni,ki mit csinál és mikor..(jó)zenész is kell,meg megfelelő hangmérnök a jó (koncert) élményhez...Tom40 írta: ↑2019.06.13., csüt. 18:17Sziasztok! Kicsit off, de ide szerintem belefer. Meg tudja valaki nekem mondani, hogy Magyarorszagon miert annyira rossz a hangositas a koncerteken? Nagyon eros kivetel a sziget, tehat azt ne vegyuk ide.
Rengeteget jarok koncertre (blues, rock, akusztikus, pop, komolyzene, stb) Angliaban, Svedorszagban es Magyarorszagon es tudom, hogy nem feltetlen audiophile elmenyeket kell ilyenkor gyujetenem, de kimondottan erolkodnom kell, hogy ne vonja el a figyelmem a rossz hangzas, ha otthon van a koncert. Tegnap itt Goteborgban voltam Mark Knopfler koncerten, es konkretan a konnyem kicsordult, ahogy szolt a csapat - meg persze kesobb attol, hogy lehetseges, hogy most lattam utoljara eloben, de beutott megint, hogy ezt miert nem hallom otthon?!
Tudja valaki ez hogy mukodik?
Thorens/SME 3009/Shure,Marantz,Tannoy
...az igazán jó zene,az Sokol rádión is jó.... :)
...az igazán jó zene,az Sokol rádión is jó.... :)
Re: Általában a hifiről
Beszelgetni veled? BARMENNYI!!
Nem emlekszem, mennyi volt. Draga volt de az arat szeretem gyorsan elfelejteni.
Audio PC + MZPX USB + UpTone LPS-2.1, AudioQuest Diamond Ethernet
Chord Qutest DAC, Tellurium Q Black Diamond USB kábel
Primaluna HP, PMC twenty:26, Tellurium Q Silver kábel
Chord Qutest DAC, Tellurium Q Black Diamond USB kábel
Primaluna HP, PMC twenty:26, Tellurium Q Silver kábel
Re: Általában a hifiről
Izgalmas ajánlott olvasmány!dixie-chicken írta: ↑2019.06.13., csüt. 15:58
Steely Dan "Katy lied " korszaka:
http://sdarchive.com/dennys3.html
hol volt még az Aja...
Megvolt, amikor végigrágtam magam a Steve Hoffman fórum sok ezer Steely Dan hozzászólásán. :)
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10353
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Mennyi időd van beszélgetni?
Egyébként ha szabad tudni, mennyiért vettél jegyet a Knopfler koncertre?
Re: Általában a hifiről
Sziasztok! Kicsit off, de ide szerintem belefer. Meg tudja valaki nekem mondani, hogy Magyarorszagon miert annyira rossz a hangositas a koncerteken? Nagyon eros kivetel a sziget, tehat azt ne vegyuk ide.
Rengeteget jarok koncertre (blues, rock, akusztikus, pop, komolyzene, stb) Angliaban, Svedorszagban es Magyarorszagon es tudom, hogy nem feltetlen audiophile elmenyeket kell ilyenkor gyujetenem, de kimondottan erolkodnom kell, hogy ne vonja el a figyelmem a rossz hangzas, ha otthon van a koncert. Tegnap itt Goteborgban voltam Mark Knopfler koncerten, es konkretan a konnyem kicsordult, ahogy szolt a csapat - meg persze kesobb attol, hogy lehetseges, hogy most lattam utoljara eloben, de beutott megint, hogy ezt miert nem hallom otthon?!
Tudja valaki ez hogy mukodik?
Rengeteget jarok koncertre (blues, rock, akusztikus, pop, komolyzene, stb) Angliaban, Svedorszagban es Magyarorszagon es tudom, hogy nem feltetlen audiophile elmenyeket kell ilyenkor gyujetenem, de kimondottan erolkodnom kell, hogy ne vonja el a figyelmem a rossz hangzas, ha otthon van a koncert. Tegnap itt Goteborgban voltam Mark Knopfler koncerten, es konkretan a konnyem kicsordult, ahogy szolt a csapat - meg persze kesobb attol, hogy lehetseges, hogy most lattam utoljara eloben, de beutott megint, hogy ezt miert nem hallom otthon?!
Tudja valaki ez hogy mukodik?
Audio PC + MZPX USB + UpTone LPS-2.1, AudioQuest Diamond Ethernet
Chord Qutest DAC, Tellurium Q Black Diamond USB kábel
Primaluna HP, PMC twenty:26, Tellurium Q Silver kábel
Chord Qutest DAC, Tellurium Q Black Diamond USB kábel
Primaluna HP, PMC twenty:26, Tellurium Q Silver kábel
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
Én vettem már valódi dobostól online dobmintákat saját hobbi zenéhez :) Még csak nem is ismertem a csávót, de a dobmintái tetszettek :)istvan01 írta: ↑2019.06.13., csüt. 12:08Nem lehetne a művészeket pl skypon felkérni a zenélésre ... aztán majd összekalapálják spéci digitális technikával a bandát. Sőt, még az is menni fog, hogy pl Ella Fitzgerald-ot felkérik egy két nótára? Elvégre Star Wars utóbbi epizódjában már megoldották az ehhez hasonlót, ja, a gázsit se nagyon kell neki fizetni, elvégre nem tudja átvenni.ANDS írta: ↑2019.06.13., csüt. 11:28Néhány random gondolat az elmúlt pár nap egészen furcsa pár beírásához.
1.
Felvételkészítés közben az ott dolgozók munkája arról szó általában, hogy a lehető legjobban rögzítsék az élőben a stúdióban (műteremben) keletkező hangokat AZ UTÓMUNKÁHOZ, ezt a célt szolgálja az ottani akusztika és a mikrofonok elhelyezése is. A felvételkészítés ugyanis üzlet és
az utómunka sokkal gazdaságosabb, mint a művészek ott tartása.
(Igaz, nem is lett hifi az eredmény, de szórakozasnak, hobbinak jó volt)
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4472
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2172
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
Steely Dan "Katy lied " korszaka:jott/ment írta: ↑2019.06.13., csüt. 15:12Oh, barbárok ideje, amikor több hónapon át rögzített és utómunkázott Pink Floyddal* meg Steely Dannel** demóztak hifi cuccot...
*Between May 1972 and January 1973 Pink Floyd spent pretty much all of their time at Abbey Road studios
**Becker and Fagen reportedly remixed the album ("Aja") around 13 times
http://sdarchive.com/dennys3.html
hol volt még az Aja...
Thorens/SME 3009/Shure,Marantz,Tannoy
...az igazán jó zene,az Sokol rádión is jó.... :)
...az igazán jó zene,az Sokol rádión is jó.... :)
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4472
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2172
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
....térhatás,zengetés,zenészek más földrészen,fekete háttér témához
https://www.youtube.com/watch?v=mFSRCG4DrmI
HES-eken,nem hiszem hogy "pörgetni fogják "
https://www.youtube.com/watch?v=mFSRCG4DrmI
HES-eken,nem hiszem hogy "pörgetni fogják "
Thorens/SME 3009/Shure,Marantz,Tannoy
...az igazán jó zene,az Sokol rádión is jó.... :)
...az igazán jó zene,az Sokol rádión is jó.... :)