Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Motoros topic motorosoknak
Re: Motoros topic motorosoknak
Én meg belefutottam egy kis elektromos problémába.... ... valószínűleg megkotlott valamelyik szenzor. A múltkor nagyjából +32 fokban mindenféle hópihét mutogatott a műszerfal....
Sajnos ezzel együtt a "csekkendzsin" is világít, aztán egy kis idővel később helyreáll a rend. Majd ha szabadságon leszek, megpróbálom kiolvasatni a vezérlőt.
Sajnos ezzel együtt a "csekkendzsin" is világít, aztán egy kis idővel később helyreáll a rend. Majd ha szabadságon leszek, megpróbálom kiolvasatni a vezérlőt.
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5903
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7235
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
Nos, pénteken összeállt a technika. Akkor csak egy rövid (~15km) próbaúton voltam vele, de tegnap már mentem egy ~50km-est is. Mintha egy másik motoron ülnék. A motor irányítása valami eszméletlen finom, pontos lett, nem csörög-zörög az eleje ha belemegyek egy kisebb gödörbe, nem nehéz (sőt!) kimozdítani az egyenesfutásból. Úthibákon úgy megy át, észre se venni. Még jön majd a 2 személyes teszt, az még sorsdöntő lesz. :) Most picit elég volt a szerelésből, jó lenne, ha nem kéne hozzányúlni most egy darabig.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5903
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7235
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
Karosszériás barátom levágta nekem az alsó csészét és ledrótozta a rozsdát.
Közelről látszik, hogy megrágta a rozsda az acélt, szerencsére ott nem, ahol a csapágyak vannak.
Összeraktam amit tudtam, most itt tartok:
Közelről látszik, hogy megrágta a rozsda az acélt, szerencsére ott nem, ahol a csapágyak vannak.
Összeraktam amit tudtam, most itt tartok:
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5903
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7235
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
Nem a Páné, hanem a Vstromé a villahíd.
De köszönöm, hogy segítesz!
Lefényképeztem, hogy milyen ahol leszedtem a javát. Szerintem ez egy sima acél cső, semmi extra.
De köszönöm, hogy segítesz!
Lefényképeztem, hogy milyen ahol leszedtem a javát. Szerintem ez egy sima acél cső, semmi extra.
- Csatolmányok
-
- IMG_20190723_092640.jpg (912.56 KiB) Megtekintve 1361 alkalommal
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5903
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7235
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
A gyári alsó villahíd 250e, azt már megnéztem. Megpróbálom ezt szépen lepucolni, szerkezetileg nincs baja. A csapagyészét meg levágom róla. Aztán meglátjuk.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Online
Ha gázfröccs nélkül váltok vissza, még a 650-e Vstrom hátsó kereke is megcsúszik, de keményen, mintha megrúgnám a hátsó féket rendesen. Mondjuk eddig 1x fordult elő, hogy bénáztam váltásnál, gázfröccs és nem toltam a váltókaron eleget, így nem váltottam le, majd hirtelen gázfröccs nélkül csak kuplunggal visszatettem, egyből büntetett. Hiába a V2 ilyen, ha nagy, meg még ilyenebb. :) De amúgy nagyon szerethető, teljesen más, mint egy sor4 mondjuk.
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5903
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7235
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
Na igen, ha nagy a forgó tömeg, akkor kell birkózni kanyarban.violin írta: ↑2019.07.22., hétf. 21:43Ami azt illeti, nem az a kanyarba magától beeső típus.... Sőt, elég keményen be kell nyomni. Kis kormánytolással lehet rajta segíteni valamicskét, hogy bent is maradjon.
Fékezésre nem olyan erős a felegyenesedési hajlam,de váltásra simán odébb rakja a hátsóját. Ezért is olyan zavaró, hogy kis fordulaton nem túl kézséges, mert egy sima sarkon befordulásnál is képes megcsúszni ha nem százas az aszfalt.
Ha gázfröccs nélkül váltok vissza, még a 650-e Vstrom hátsó kereke is megcsúszik, de keményen, mintha megrúgnám a hátsó féket rendesen. Mondjuk eddig 1x fordult elő, hogy bénáztam váltásnál, gázfröccs és nem toltam a váltókaron eleget, így nem váltottam le, majd hirtelen gázfröccs nélkül csak kuplunggal visszatettem, egyből büntetett. Hiába a V2 ilyen, ha nagy, meg még ilyenebb. :) De amúgy nagyon szerethető, teljesen más, mint egy sor4 mondjuk.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Re: Motoros topic motorosoknak
Ami azt illeti, nem az a kanyarba magától beeső típus.... Sőt, elég keményen be kell nyomni. Kis kormánytolással lehet rajta segíteni valamicskét, hogy bent is maradjon.
Fékezésre nem olyan erős a felegyenesedési hajlam,de váltásra simán odébb rakja a hátsóját. Ezért is olyan zavaró, hogy kis fordulaton nem túl kézséges, mert egy sima sarkon befordulásnál is képes megcsúszni ha nem százas az aszfalt.
Fékezésre nem olyan erős a felegyenesedési hajlam,de váltásra simán odébb rakja a hátsóját. Ezért is olyan zavaró, hogy kis fordulaton nem túl kézséges, mert egy sima sarkon befordulásnál is képes megcsúszni ha nem százas az aszfalt.
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Online
Kanyarban hogy viselkedik? A Pán-nak pl baromi erős volt a fékezésre felegyenesedési hajlama. Talán a kombinált fék miatt, nem tudom, de ha picit is ráfékeztem, egyből egyenesedett fel, viszont betenni kanyarba nagyon könnyű, kis bekormányzási erő elég volt.
Ezzel a rohadék rozsdás kormányoszloppal mi a fenét lehetne csinálni? Van ennek a felülete kezelve valahogy vagy csak egy sima acél és kész? Már elég sokat leszedtem belőle, a persely is jött már 5-6mm-t.
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5903
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7235
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
Nah igen, a nagyvasakhoz el kell finomodni...violin írta: ↑2019.07.22., hétf. 19:00Olyan mint egy bankrablás.....Csak semmi hirtelen mozdulat!
Viccet félretéve bőven hozza azt amit vártam.... sőt, még annál is többet! Megmondom őszintén, hogy még nem is mertem úgy igazán "kipróbálni". Még mindig a frászt hozza rám a dinamika ,amit produkál. Nem tudom mihez hasonlítani,mert nincs friss tapasztalatom ilyen nagy rombolóval,de nekem rohadtul tetszik.....a hibái ellenére is.
Mert persze közel sem tökéletes. Azért is írtam, hogy semmi hirtelen mozdulat,mert odacsap ha nem vagy észnél. Kb 3000-től lehet viszonylag simán közlekedni vele,na nem mintha alatta nem menne de csapkod,rángat hisztizik.... igaz, hatodikban is simán elgyorsul innen. Viszont 4000-től már 100Nm felett van a nyomaték, szóval nagyon észnél kell lenni....
Kanyarban hogy viselkedik? A Pán-nak pl baromi erős volt a fékezésre felegyenesedési hajlama. Talán a kombinált fék miatt, nem tudom, de ha picit is ráfékeztem, egyből egyenesedett fel, viszont betenni kanyarba nagyon könnyű, kis bekormányzási erő elég volt.
Ezzel a rohadék rozsdás kormányoszloppal mi a fenét lehetne csinálni? Van ennek a felülete kezelve valahogy vagy csak egy sima acél és kész? Már elég sokat leszedtem belőle, a persely is jött már 5-6mm-t.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Re: Motoros topic motorosoknak
Olyan mint egy bankrablás.....Csak semmi hirtelen mozdulat!asebestyen írta: ↑2019.07.22., hétf. 16:11
Neked egyébként hogy vált be a Morini? Hozza amit vártál tőle?
Viccet félretéve bőven hozza azt amit vártam.... sőt, még annál is többet! Megmondom őszintén, hogy még nem is mertem úgy igazán "kipróbálni". Még mindig a frászt hozza rám a dinamika ,amit produkál. Nem tudom mihez hasonlítani,mert nincs friss tapasztalatom ilyen nagy rombolóval,de nekem rohadtul tetszik.....a hibái ellenére is.
Mert persze közel sem tökéletes. Azért is írtam, hogy semmi hirtelen mozdulat,mert odacsap ha nem vagy észnél. Kb 3000-től lehet viszonylag simán közlekedni vele,na nem mintha alatta nem menne de csapkod,rángat hisztizik.... igaz, hatodikban is simán elgyorsul innen. Viszont 4000-től már 100Nm felett van a nyomaték, szóval nagyon észnél kell lenni....
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Online
A kerékcsapágyak és a köztük lévő távtartó közé alig fért be a kihúzó kis pereme is, persze biztos ki lehet ütni is, de így szépen kijött. Van behúzóm is, majd a régi csapágyat használom nyomólapnak jobb híján. Majd hosszabb távon szerzek hozzá olyan "alátétet", ami 13mm belső átmérőjű és 39mm külső és akkor az M12-es menetes szárral be tudom húzni lazán.
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5903
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7235
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
Még dolgozok a kormányoszlopon. Ez ilyen rákövült zsíros rozsda... Amúgyis marha nehéz leütni róla a csészét, de mivel rá is van rohadva...
A kerékcsapágyak és a köztük lévő távtartó közé alig fért be a kihúzó kis pereme is, persze biztos ki lehet ütni is, de így szépen kijött. Van behúzóm is, majd a régi csapágyat használom nyomólapnak jobb híján. Majd hosszabb távon szerzek hozzá olyan "alátétet", ami 13mm belső átmérőjű és 39mm külső és akkor az M12-es menetes szárral be tudom húzni lazán.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Online
Az a baj, azon se mennek végig, amin kéne. Elvileg 4 évente fékcsöveket, vízcsöveket is cserélni kéne pl a szervizkönyv szerint. Nekem az egyik halálom, mikor fékbetét csere van, mindegy hogy kerékpár, motor, autó, és visszatolja a dugattyút/kat a rákövült mocsokkal együtt.
Én 10200km-rel vettem a gépet, de csak 13 éves már... A legtöbb dolog az idővel is tönkremegy, sőt, ha nem használják, talán méginkább.
Neked egyébként hogy vált be a Morini? Hozza amit vártál tőle?
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5903
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7235
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
Így van, az enyém csak el van hanyagolva...violin írta: ↑2019.07.22., hétf. 15:40Na igen....én is olyantól vettem a Morinit, akinek motoros ill. kertigép boltja és szervize van.... ....
Még mindig rémálmaim vannak a szemben összedugott saruk és a rengeteg szigszalag miatt...
Monjuk a te esetedben, az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem elcseszték....csak egyszerűen nem tartották karban...
Egyébként jónéhány gyári karbantartási utasítást láttam már, és nagyon meg lennék lepve, ha valóban minden pontján végigmennének a szerelők minden egyes időszakos szerviz alkalmával...
Az a baj, azon se mennek végig, amin kéne. Elvileg 4 évente fékcsöveket, vízcsöveket is cserélni kéne pl a szervizkönyv szerint. Nekem az egyik halálom, mikor fékbetét csere van, mindegy hogy kerékpár, motor, autó, és visszatolja a dugattyút/kat a rákövült mocsokkal együtt.
Én 10200km-rel vettem a gépet, de csak 13 éves már... A legtöbb dolog az idővel is tönkremegy, sőt, ha nem használják, talán méginkább.
Neked egyébként hogy vált be a Morini? Hozza amit vártál tőle?
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Re: Motoros topic motorosoknak
Na igen....én is olyantól vettem a Morinit, akinek motoros ill. kertigép boltja és szervize van.... ....asebestyen írta: ↑2019.07.22., hétf. 12:40És ez egy motorszerelő családé volt. Cross versenyzők a legények, "öreg" viszi a boltot, asszony intézi az ügyeket.
Az egész motor olyan, hogy igaznak látszik a kevés km, de azt a keveset nehezített körülmények közt tette meg jó eséllyel durva terepviszonyok közt. Olyan külső sérülések vannak rajta, mintha ágak, cserjék közt csapattak volna.
Még mindig rémálmaim vannak a szemben összedugott saruk és a rengeteg szigszalag miatt...
Monjuk a te esetedben, az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem elcseszték....csak egyszerűen nem tartották karban...
Egyébként jónéhány gyári karbantartási utasítást láttam már, és nagyon meg lennék lepve, ha valóban minden pontján végigmennének a szerelők minden egyes időszakos szerviz alkalmával...
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5903
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7235
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
És ez egy motorszerelő családé volt. Cross versenyzők a legények, "öreg" viszi a boltot, asszony intézi az ügyeket.
Az egész motor olyan, hogy igaznak látszik a kevés km, de azt a keveset nehezített körülmények közt tette meg jó eséllyel durva terepviszonyok közt. Olyan külső sérülések vannak rajta, mintha ágak, cserjék közt csapattak volna.
Az egész motor olyan, hogy igaznak látszik a kevés km, de azt a keveset nehezített körülmények közt tette meg jó eséllyel durva terepviszonyok közt. Olyan külső sérülések vannak rajta, mintha ágak, cserjék közt csapattak volna.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Re: Motoros topic motorosoknak
Jujj! Elég Sz.rul néz ki.....
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5903
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7235
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
No, a 2 teló kész. Remélem jók is lesznek. :)
Első kerékcsapágyak kihúzva. Gyárilag a csapágyba igen kevés zsírt tettek.
Kell szerezzek olyan nyomólapot/bármit a csapágyinstall szettemhez, amivel a 40mm-es külső átmérőjű csapágyat be tudom húzni. Sajnos a szettben a legkisebb is nagyobb. A 27-es dugókulcs feje kicsi, a 30-asé nagy.
A másik, hogy az alsó kormánycsapágy erősen beázott és elkezdett korrodálódni minden, nem is igazán volt beverődve.
Itt tartok, mert közben mindenféle egyéb események is vannak. Meg béna is vagyok és rutintalan. Pedig már mennék egyet....
Első kerékcsapágyak kihúzva. Gyárilag a csapágyba igen kevés zsírt tettek.
Kell szerezzek olyan nyomólapot/bármit a csapágyinstall szettemhez, amivel a 40mm-es külső átmérőjű csapágyat be tudom húzni. Sajnos a szettben a legkisebb is nagyobb. A 27-es dugókulcs feje kicsi, a 30-asé nagy.
A másik, hogy az alsó kormánycsapágy erősen beázott és elkezdett korrodálódni minden, nem is igazán volt beverődve.
Itt tartok, mert közben mindenféle egyéb események is vannak. Meg béna is vagyok és rutintalan. Pedig már mennék egyet....
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5903
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7235
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
Mint már említettem, kormánycsapágy csere, első teló szimeringek és olaj cseréje következik, illetve ha már.... akkor első kerékagy csapágyak is csere, nem tétel. Szétszedtem, természetesen a golyós kormánycsapágy helyett normális kúpgörgős lesz.
Így néz ki lebontva szegény: És a kiszerelt telók: Végül még megrendeltem a teló olajszint ellenőrző névre hallgató szerszámot, amivel le lehet szívni gyárira a légrést, de ma hívtak, hogy nincs raktáron a gyártó központi raktárában sem, úgyhogy marad a méricskélés, finoman öntögetés. A belső csapágykihúzó szett és a csapágybehúzó szett holnap jön. Kíváncsi leszek.
Így néz ki lebontva szegény: És a kiszerelt telók: Végül még megrendeltem a teló olajszint ellenőrző névre hallgató szerszámot, amivel le lehet szívni gyárira a légrést, de ma hívtak, hogy nincs raktáron a gyártó központi raktárában sem, úgyhogy marad a méricskélés, finoman öntögetés. A belső csapágykihúzó szett és a csapágybehúzó szett holnap jön. Kíváncsi leszek.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Re: Motoros topic motorosoknak
Hááát....azért nem biztos,hogy az 50-es usd Marzocchi-nak csak úgy nekiállok saját szakállamra....
Inkább hozzáértőre bízom. Kell egy rakás célszerszám,illeszteni kell. Ha meg netán valami alkatrész kell hozzá, azt se tudom merre induljak...
Inkább hozzáértőre bízom. Kell egy rakás célszerszám,illeszteni kell. Ha meg netán valami alkatrész kell hozzá, azt se tudom merre induljak...
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Online
Nekem meg úgy tűnik, hogy sajnos a kormánycsapágy is cserés. Egyenes kormányállásnál akad picit, ott szerintem be van verődve, persze nem nagyon, de engem zavar. Még tuti a gyári golyós szar van benne, csere kúpgörgősre. Ez olyan vérbeli lakatos munka, sajnos. Nem várom, de ha már úgyis ki kell húznom a telókat, túl kell esni ezen is. A legrosszabb, hogy marhára le kell bontani hozzá az elejét.
Gondolkoztam én is a Wilbersen mag a Hyperpron is, de igazából tök jó nekem úgy, ahogy van. Gyárilag is progresszív benne a rugó. A keménységét az elejének inkább az olajjal lehet variálni. Pl az enyémben gyárilag 10W olaj van, de a Hyperpro a saját rugójához 15W-t ad. Ennek inkább puha az eleje gyárilag. Rugócsere helyett lehet érdemes lenne inkább 2,5W-t levenni az olajból, 10W helyett pl 7,5W-t beletenni, ha keménynek érzed.
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5903
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7235
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
Rendberakatniiiiiii? Azt Neked kell megcsinálni, hejjj! Egyébként nálam is ugyanez a helyzet, hiába motorszervizes emberé volt a motor, tényleg kevés benne a km, de nem is ápolták sajnos. Meg a krosszmotorosok máshogy értelmezik a karbantartást. :)
Nekem meg úgy tűnik, hogy sajnos a kormánycsapágy is cserés. Egyenes kormányállásnál akad picit, ott szerintem be van verődve, persze nem nagyon, de engem zavar. Még tuti a gyári golyós szar van benne, csere kúpgörgősre. Ez olyan vérbeli lakatos munka, sajnos. Nem várom, de ha már úgyis ki kell húznom a telókat, túl kell esni ezen is. A legrosszabb, hogy marhára le kell bontani hozzá az elejét.
Gondolkoztam én is a Wilbersen mag a Hyperpron is, de igazából tök jó nekem úgy, ahogy van. Gyárilag is progresszív benne a rugó. A keménységét az elejének inkább az olajjal lehet variálni. Pl az enyémben gyárilag 10W olaj van, de a Hyperpro a saját rugójához 15W-t ad. Ennek inkább puha az eleje gyárilag. Rugócsere helyett lehet érdemes lenne inkább 2,5W-t levenni az olajból, 10W helyett pl 7,5W-t beletenni, ha keménynek érzed.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Re: Motoros topic motorosoknak
Én télen tervezem rendberakatni az elsőket. A többi dologból kiindulva, szerintem itt is elspórolták a karbantartást. Amúgy is megnézetném,mert én egy kicsit keménynek találom. Sajnos nem állítható,de lehet hogy beruházok egy Wilbers progresszív rugóra.....
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5903
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7235
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
Készülök az első telók szimering és olaj cseréjére. Nem folyik, de az olajat mindenképp cserélni akarom az eddigi folyadékokból kiindulva és a porvédő szimering éle is már be van repedezve picit. Egyszerű, hagyományos felépítésű, 43-as becsúszószárú teleszkóp.
Ami nehézség lehet, ha a csillapító rúd (damping rod) kifele vagy befele szerelésnél elforog. Az okosok lécet/seprűnyelet szoktak belenyomni/ütni és azzal fogják meg, hogy nyomatékra le lehessen húzni, persze létezik hozzá gyári szerszám. Van, aki tesz menetrögzítőt, van aki nem a rögzítő csavarjához, gyári előírás szerint kell. Jó lett volna, ha van olajleszívóm, akkor a betöltéssel nem kell annyira pontosnak lenni vagy ki-be öntögetni az olajat, csak leszívom a légrésnyi szintig és kész, de olyan ritkán kell, hogy csak ezért most nem veszem meg.
A szimeringet a szervizkönyv szerint a telóolajjal kell megkenni, tőlünk nyugatabbra red rubber grease-t használnak erre, de azt én itthon nem találtam sehol, sőt, az eddig kérdezett üzletekben nem is hallottak róla. Elvileg pedig a féknyergekben a dugattyúk szimeringjeihez is jó, sőt. Ha lenne valakinek, vennék belőle.
Ami nehézség lehet, ha a csillapító rúd (damping rod) kifele vagy befele szerelésnél elforog. Az okosok lécet/seprűnyelet szoktak belenyomni/ütni és azzal fogják meg, hogy nyomatékra le lehessen húzni, persze létezik hozzá gyári szerszám. Van, aki tesz menetrögzítőt, van aki nem a rögzítő csavarjához, gyári előírás szerint kell. Jó lett volna, ha van olajleszívóm, akkor a betöltéssel nem kell annyira pontosnak lenni vagy ki-be öntögetni az olajat, csak leszívom a légrésnyi szintig és kész, de olyan ritkán kell, hogy csak ezért most nem veszem meg.
A szimeringet a szervizkönyv szerint a telóolajjal kell megkenni, tőlünk nyugatabbra red rubber grease-t használnak erre, de azt én itthon nem találtam sehol, sőt, az eddig kérdezett üzletekben nem is hallottak róla. Elvileg pedig a féknyergekben a dugattyúk szimeringjeihez is jó, sőt. Ha lenne valakinek, vennék belőle.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Re: Motoros topic motorosoknak
Rendeltem egy olcsó kis nyeregtáskát a mocira. Nézegettem már a különböző dobozokat, táskákat de olyan széles a segge, hogy a kisebb dobozokkal is simán szélesebb lenne mint a kormány....
Ráadásul a valamire való doboz,mind hosszabb mint 45-50cm....és kitakar mindent. Hátsó lámpát....indexet....
Ráadásul a valamire való doboz,mind hosszabb mint 45-50cm....és kitakar mindent. Hátsó lámpát....indexet....
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5903
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7235
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
Még május 1-én belefutottunk a kanyarfoto.hu-ba a Héreg - Bajnán egy túra alkalmával.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5903
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7235
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
Meg bizony, még meg se hirdettem. Utálok eladni, kéne keresnem valakit, aki eladja. Nagyon sajnálom, mert marha jó motor, de nem használom mióta megvan a V-strom, tehát felesleges.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Re: Motoros topic motorosoknak
Ó! A Honda még megvan?! Azt hittem már rég eladtad.....
Fokozat kijelző nekem gyárilag van,bár az előző tulaj nem is tudott róla....
A fogyasztásodat kicsit irigylem,de valószínűleg lakott területen kívül, nyugodt tempóban lejjebb tudnám szorítani.
Fokozat kijelző nekem gyárilag van,bár az előző tulaj nem is tudott róla....
A fogyasztásodat kicsit irigylem,de valószínűleg lakott területen kívül, nyugodt tempóban lejjebb tudnám szorítani.
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Online
Szereltem fel rá egy GiPro fokozat kijelzőt. Egy kényelmesebb ülő alkalmatosságot kell rá csináltatnom. El kéne adni a Pan-t...
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5903
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7235
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Motoros topic motorosoknak
Én is közel 3e km-t mentem a V-strom-mal mióta megvan. 2 személlyel 110-130 túratempó 5,2L.
Szereltem fel rá egy GiPro fokozat kijelzőt. Egy kényelmesebb ülő alkalmatosságot kell rá csináltatnom. El kéne adni a Pan-t...
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés