Ez egy újfajta kormánytrend, de ennek értelme is van! A sprintelésnél, ahol alsó kormányfogás van és ott téped a kormányt, sokkal komfortosabb és eredményesebb húzást tudsz elérni, ezzel az ergonómiailag előnyösebb ivelt résszel. Ami még szuper újútás manapság, az a gelső kormányszár stucni melletti részének “ellapítása”. Az nagyon kényelmes!pärt írta: ↑2019.11.08., pén. 08:01Én az olasz titáncsoda kormányvégi kurflijára gondoltam, amikor új trendre kérdeztem rá. Bár aki egyáltalán nem fékez meg vált, kipróbálhatja azt a fogást is.
A gravel kormánya meg, gondolom, a rezgéscsillapítás miatt ilyen.
Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Kerékpározás
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12682
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7374
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3403
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4367
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Cyclocross (mint sport, nem mint géptípus) olyan országútisoknak való, akik aszfalton nem tudják elfogyasztani a vágyott sármennyiséget, és a legjobban a le-felszállást szeretik a bringázásban. A gravel nekem is szimpatikus, de bajosan tudnék itthon a családi flotta mellett egy ötödik gépet tárolni.
Re: Kerékpározás
na, gondoltam megnezek 1-2 linket.
lehet a marketing osztaly sem tudta elhelyezni, vagy nincs (még ?) egységes allaspont, cegenkent, szemlelökent mas-mas, mert
https://www.fahrrad-xxl.de/blog/gravel- ... yclocross/ "Gravel Bikes sind von der Positionierung zwischen Rennrad und Cyclocrossern angesiedelt und perfekt für Fahrer, die ihr Rad zu etwa 2/3 auf der Straße und zu 1/3 auf Schotter- und Waldböden fahren"
azaz: szerintük a gravel az orszaguti es cyclocross között van.
...nekem az 1/3 még sok ..bár ha - nem politizalok kifejezetten - igy haladunk, lehet utolérteti az utminöseg szinvonala valtozasa az igenyemmel az 1/3-at
lehet a marketing osztaly sem tudta elhelyezni, vagy nincs (még ?) egységes allaspont, cegenkent, szemlelökent mas-mas, mert
https://www.fahrrad-xxl.de/blog/gravel- ... yclocross/ "Gravel Bikes sind von der Positionierung zwischen Rennrad und Cyclocrossern angesiedelt und perfekt für Fahrer, die ihr Rad zu etwa 2/3 auf der Straße und zu 1/3 auf Schotter- und Waldböden fahren"
azaz: szerintük a gravel az orszaguti es cyclocross között van.
...nekem az 1/3 még sok ..bár ha - nem politizalok kifejezetten - igy haladunk, lehet utolérteti az utminöseg szinvonala valtozasa az igenyemmel az 1/3-at
Re: Kerékpározás
köszi, akkor ezt benéztem/nem foglalkoztam vele ennyire.asebestyen írta: ↑2019.11.08., pén. 09:04Ez biztos, hogy pont fordítva van.avl2 írta: ↑2019.11.08., pén. 08:51(en szeretem a filigránsságot) en ugy erzem a gravel kicsit finomabb, mint a cyclocross, nekem a gravel az orszaguti es cyclocross között helyezkedik el, cyclocross már "túl durva", terepebbre valobb
kicsit olyan, hogy orszagutival eljön az a burkolat, ahol en nem szivesen, felösebben, félve vagy egyaltalan nem mennék, na ott gravel-lel még igen, de azert avval orszaguton is
orszaguti: 100% "jo ut" -> gravel: 5-15% rosszabb ut -> cyclocross 20-60% rosszabb ut -> mounty 80-100% rosszabb ut
- persze siman tevedhetek, vagy megehettem a marketing maszlagot :-)
akkor a marketingeseknek kitalaltam egy tovabbi szegmenst : kicsit rosszabb utakra valo (komfortosabb orszagutinal rosszabb utminösegre es uthibakra es utburkolatra), de még nem "durung"
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5904
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7237
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Ez biztos, hogy pont fordítva van.avl2 írta: ↑2019.11.08., pén. 08:51(en szeretem a filigránsságot) en ugy erzem a gravel kicsit finomabb, mint a cyclocross, nekem a gravel az orszaguti es cyclocross között helyezkedik el, cyclocross már "túl durva", terepebbre valobb
kicsit olyan, hogy orszagutival eljön az a burkolat, ahol en nem szivesen, felösebben, félve vagy egyaltalan nem mennék, na ott gravel-lel még igen, de azert avval orszaguton is
orszaguti: 100% "jo ut" -> gravel: 5-15% rosszabb ut -> cyclocross 20-60% rosszabb ut -> mounty 80-100% rosszabb ut
- persze siman tevedhetek, vagy megehettem a marketing maszlagot :-)
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Re: Kerékpározás
huh az a vázszélesség a keréknek a gravel esetén meglepett. ha minden gravel ennyire "durung", akkor eddig félreértettem, és így nem is tetszik a gravel (eddig azt hittem tetszik). ...remélem ez csak arra a 2 biciklire vagy arra a cegre igaz es van "szebb, finomabb", nem ennyire szeles kerékhez (is) passzoló gravelasebestyen írta: ↑2019.11.07., csüt. 22:55http://bikemag.hu/magazin/hirek/gravel- ... agy-megsem...
nekem az tetszik/tetszene (egyreszt öregedve, porckorongsérvvel, masreszt magyar utakra), ami egy kicsivel a komfort orszagutin is tul megy, de nem sokkal, maradjon kecses, finom orszaguti - jo, tudom: kit erdekel, hogy nekem mi tetszene. hát engem
Re: Kerékpározás
(en szeretem a filigránsságot) en ugy erzem a gravel kicsit finomabb, mint a cyclocross, nekem a gravel az orszaguti es cyclocross között helyezkedik el, cyclocross már "túl durva", terepebbre valobb
kicsit olyan, hogy orszagutival eljön az a burkolat, ahol en nem szivesen, felösebben, félve vagy egyaltalan nem mennék, na ott gravel-lel még igen, de azert avval orszaguton is
orszaguti: 100% "jo ut" -> gravel: 5-15% rosszabb ut -> cyclocross 20-60% rosszabb ut -> mounty 80-100% rosszabb ut
- persze siman tevedhetek, vagy megehettem a marketing maszlagot :-)
autoknal inkabb erzem a "crossoverekben" hogy marketing/design-nal megfogjak a hülyeket, ja nem: az embereket (akik "jo dolgukban" nem tudjak mit csinaljanak), de igazabol semmire sem jo; a népszerü SUV* ilyen értelmü tovabbfejlesztése
*: mert nyilvan van ertelmes SUV es hasznalati területe is, de nem Bp. belvarosaban a suliig, fodraszig, hanem pl. USA videken ha kell hotolo lap elé, ha kell a nagy csonakot a vizig vontatni, ..
..nem tudom a zene crossover is nem ilyen marketinges dolog e (egyik müfajban sem lenne jo igazan ?) ?
fotelágy
öttusa-10proba (itt meg már végképp nem akarok bántani, elismerem, komoly sport, egy vivo jobban viv, egy futo jobban fut, egy uszo jobban uszik, ...)
amit szeretek vicc (mint minden jo vicc: igazsagresszel is !): polihisztor/generalista: aki sokmindenhez ért. ahogy fejlödik, egyre több dologról tud egy keveset, a végén: mindenröl tud semmit. a specialista: 1 dologhoz ert, ahogy tapasztal-fejlödik: egyre inkabb. a vegen: semmiröl tud mindent.
peace
Online
A gravel kormánya meg, gondolom, a rezgéscsillapítás miatt ilyen.
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3403
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4367
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Én az olasz titáncsoda kormányvégi kurflijára gondoltam, amikor új trendre kérdeztem rá. Bár aki egyáltalán nem fékez meg vált, kipróbálhatja azt a fogást is.
A gravel kormánya meg, gondolom, a rezgéscsillapítás miatt ilyen.
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12682
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7374
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Ezek az új kategóriák, amik mostanában létrejöttek az autóiparban és a kerékpároknál is valójaban az érthetetlenseg netovábbja. Ertem ezalatt pl. a fat bike-okat, de itt van ez a gravel is. Kimész egy cyclocross versenyre, és szép számban fogsz látni gravel bringákat is, annak ellenére, hogy a gyártók ragaszkodnak, hogy ez egy új, forradalmi kategória.asebestyen írta: ↑2019.11.07., csüt. 22:55http://bikemag.hu/magazin/hirek/gravel- ... agy-megsem
Amúgy nagyon érdekes megoldások vannak sok gravel bringán. Javarészt a komfortosságot szolgálják. PL hátsó támvilla kialakítása, vagy visszahajló nyeregcső megoldások, vázgeometria, nyilván a kerekek...
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Amúgy nagyon érdekes megoldások vannak sok gravel bringán. Javarészt a komfortosságot szolgálják. PL hátsó támvilla kialakítása, vagy visszahajló nyeregcső megoldások, vázgeometria, nyilván a kerekek...
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5904
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7237
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
http://bikemag.hu/magazin/hirek/gravel- ... agy-megsem
Amúgy nagyon érdekes megoldások vannak sok gravel bringán. Javarészt a komfortosságot szolgálják. PL hátsó támvilla kialakítása, vagy visszahajló nyeregcső megoldások, vázgeometria, nyilván a kerekek...
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Online
Ez a double decker kormány nekem sem jön be, de ha megnézed a bringát oldalról, akkor látod az értelmét.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12682
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7374
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Gravel=cyclocross
Ez a double decker kormány nekem sem jön be, de ha megnézed a bringát oldalról, akkor látod az értelmét.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12682
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7374
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Egy kis kézműves (olasz )pornó estére sokmillióért.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
Két Velence maraton. Az idén ősszel mentem az 55km távon, jövőre még nem tudom, hogy maradok-e ezen vagy inkább a hosszún tekerek.
Tisza-tó maraton, Zalakaros Mapei-tour.
Nem tudom mennyi időm lesz, de ezek a versenyek tavasztól őszig vannak, ezért gondoltam, hogy csak-csak eljutok rájuk.
Ha van közben más, akkor idő függvénye.
Tisza-tó maraton, Zalakaros Mapei-tour.
Nem tudom mennyi időm lesz, de ezek a versenyek tavasztól őszig vannak, ezért gondoltam, hogy csak-csak eljutok rájuk.
Ha van közben más, akkor idő függvénye.
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12682
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7374
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Mit terveztél be?
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
Mondjuk ez a Canyon pont beállhatna a garázsomba
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5904
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7237
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Múltkor már volt szó a gravel gépekről. Nem tudom, tetszenek is meg nem is, furcsák is meg érdekesek is...
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3403
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4367
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Nnna, vázakról kezd körvonalazódni egy analóg/digitális, csöves/tranyós vita.
Karbon védelmében: ha normál terhelést kap, olyat és olyan irányokból, amire tervezték, méretezték, akkor nemigen kell tőle tartani. Szóval, ha... Való világ behatásai bonyolultabbak. Ráadásul karbon váznál alap elvárás az alacsony tömeg, tehát sokszor pengeélen táncol a konstrukció. Kritikus helyeken pár tized milliméter plusz nagyban növelhetné a tartósságot, de ki vesz 1200 grammos vázat, amikor ugyanannyiért 900grammost lehet venni?
Karbon védelmében: ha normál terhelést kap, olyat és olyan irányokból, amire tervezték, méretezték, akkor nemigen kell tőle tartani. Szóval, ha... Való világ behatásai bonyolultabbak. Ráadásul karbon váznál alap elvárás az alacsony tömeg, tehát sokszor pengeélen táncol a konstrukció. Kritikus helyeken pár tized milliméter plusz nagyban növelhetné a tartósságot, de ki vesz 1200 grammos vázat, amikor ugyanannyiért 900grammost lehet venni?
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12682
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7374
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
En elengedtem a márkafetisizmusomat. Amikor elkezdtem nézegetni a bringakat és mindig a 1,5-2M nál kötöttem ki, akkor elsöntöttem, hogy nem érdekel mi van ráírva, legyen műszakilag megfelelő és jól használható! Rögtön bementem 600k körüli árra. Ok, nem Dure Ace, vagy Record, de ultegra vagy hasonló színvonalú szett már belefér. Ok a kerék az kérdéses, de egy egyszerűbb DT Swiss még belefér.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
arra akartam vele utalni, hogy a carbon serülekenyebb, erzekenyebb (kevesebb ilyen eset van nem carbonnal);
nyilvan a versenyhasznalat es kivitel is mas, mint egy utcai;
de az ördög nem alszik, magyar utakon is kaphat nagy ütest varatlanul, ismeretlen elöélet mellett hasznaltban a "hagyomanyosabb" vazanyag kisebb lutri szerintem
Online
Szerencsétek volt és legyen is, azt kivánom! De ettől függetlenül elég egyszer rácseszni, főleg, ha egy Dobogókői lejtmenetben történik a bibi 75-nél...
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12682
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7374
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
...szóval újat kell venni és pár évente cserélni!trane írta: ↑2019.11.07., csüt. 09:21eddig sem nekem, sem ismeretségi körben nem volt gond a használt karbon vázzal - egyrészt. másrészt, azt, ha lenne is (később) gondja, lehet egyszerűen javítani - föltételezve, hogy nem esés miatt és szétszállt. végül, az acél/alu/Ti vázakat ha megnézik műszerrel, mind tele van mikrorepedésekkel szóvalVinkler írta: ↑2019.11.07., csüt. 08:30Most lehet, hogy csak én parázom túl a dolgokat, de én nem vennék használtan carbon vázas kerót. A festék alatt nem kehet tudni, hogy mi van, a mikrorepedéseket szemre észrevenni lehetetlen! Ha mar észrevehető, akkor kuka a váz. A versenyzők által használt carbonvázasoktól meg kifejezetten óva intek mindenkit. Nem véletlenül cserélgetik gyakran a bringákat. Ráadásul valahol egy szakirodalomban olvastam, hogy egy carbon váz élettartama meglepően alacsony. Nem emlékszem pontosan, de mintha azt írták volna, hogy 4-6 év. Utána minden nap ajándék!
Szerencsétek volt és legyen is, azt kivánom! De ettől függetlenül elég egyszer rácseszni, főleg, ha egy Dobogókői lejtmenetben történik a bibi 75-nél...
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12682
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7374
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Persze, nem véletlen találták azt ki, de ugye a fejlődik a technológia...trane írta: ↑2019.11.07., csüt. 09:17hát nemtom, eddig akivel beszéltem és volt 'profi' vázméret-belövésen, mindig ugyanaz az érték jött ki, mint a hagyományos láblógatós-karbetevős módszerrel... persze A Tudomány bevonása azé' csak megnyugtatja a pógártársat, hogy az annyi az annyi - meg ugye fizetett is érte...Vinkler írta: ↑2019.11.07., csüt. 08:21Nagyon sok mindentől függhet a vázméret, főleg, ha nem centivel komformizált testalkata van az embernek. Simán lehet, hogy testmagasságra, lábhosszra, stb. alapján egy 58-as kellene, de a valoságban egy hosszabb stucnis 56-ossal kényelmesebb tekerni. Ezt szépen ki lehet matekolni, most nem emléxem pontosan, de a hattyú utcában, vagy a bikeexpressz-nél van egy vázméret méretező, állítható sablon. Fel kellene keresni és ott mm-re le tudnak mérni, majd kitalálni, hogy mi a tökéletes méretű váz számodra. Bár ott is figyelni kell a geometriára ugye, ami nagyon nem mindegy!
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Mostanában morfondírozgattam, hogy mivel megöregedtem és meghíztam, ismét el kellene kezdenem komolyabban bringázni. Tervben van egy-két verseny is, aztán meglátjuk, hogy mi lesz a vége, de bringát nem akarok már milliós, vagy több milliós értékben venni, főleg, ha évente, két évente csere. Használt nálam meg végképp szitokszó.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12682
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7374
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Ugye-ugye! Egyébként a Scott eléggé érti a carbon technológiát. Amiben még iszonyatos komoly innovációt látok még, az a Speckó. Saja ezek elég borsos áron mérik a bringáikat, de valamit, valamiért.pärt írta: ↑2019.11.07., csüt. 08:52Mikor a Scott kijött a kiló körüli vázával -tán CR, nem nagyon követem a témát- egy náluk készült riportban a műfaj természetes velejárójaként lett megemlítve a konkrét négy éves élettartam. Tőlünk nyugatabbra ezt könnyebben lenyelik, mi hajlamosak vagyunk a dolgon elgondolkozni.
Mostanában morfondírozgattam, hogy mivel megöregedtem és meghíztam, ismét el kellene kezdenem komolyabban bringázni. Tervben van egy-két verseny is, aztán meglátjuk, hogy mi lesz a vége, de bringát nem akarok már milliós, vagy több milliós értékben venni, főleg, ha évente, két évente csere. Használt nálam meg végképp szitokszó.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos