Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Moderátor: fülelek

Avatar
janesz
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 673
Csatlakozott: 2010.11.24., szer. 11:45
Értékelés: 404
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: janesz »

FIGYELEM!!! Durva jó ajánlat.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára janesz 2019.11.30., szomb. 18:16-kor.
EAD UD2000, Lavardin IT, Verity Audio Finn, Acoustic Zen, Shunyata R. Hydra, Finite Elemente Spider

Avatar
janesz
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 673
Csatlakozott: 2010.11.24., szer. 11:45
Értékelés: 404
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: janesz »

IMG_1287.JPG
IMG_1287.JPG (1.3 MiB) Megtekintve 2619 alkalommal
[attachment=1]

Akkor inkább ezt szeretném.
Csatolmányok
IMG_1288.JPG
IMG_1288.JPG (1.76 MiB) Megtekintve 2619 alkalommal
EAD UD2000, Lavardin IT, Verity Audio Finn, Acoustic Zen, Shunyata R. Hydra, Finite Elemente Spider

L5S1
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 489
Csatlakozott: 2019.01.21., hétf. 20:20
Értékelés: 288

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: L5S1 »

janesz írta:
2019.11.29., pén. 23:04
Most szivatsz!
[/quote]

https://magyarnarancs.hu/zene2/concerto-armonico-80605
"...Ábrahám Márta - a nem ortodox régizenélés híve..."

Janesz! És te ezt nem tudtad? :D
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C

Avatar
janesz
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 673
Csatlakozott: 2010.11.24., szer. 11:45
Értékelés: 404
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: janesz »

L5S1 írta:
2019.11.29., pén. 20:05

youtu.be/bzIPsstS-3c


youtu.be/4P8I-4vOGwQ
Most szivatsz!
EAD UD2000, Lavardin IT, Verity Audio Finn, Acoustic Zen, Shunyata R. Hydra, Finite Elemente Spider

L5S1
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 489
Csatlakozott: 2019.01.21., hétf. 20:20
Értékelés: 288

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: L5S1 »

"Én elég sokat énekeltem egy olyan felnőtt kórusban ahol a tagok egy része nem tudott kottát olvasni! A szólamukat úgy tanulták meg, hogy a karnagyok felénekelték azt egy kazettára és ők otthon, hallás után bebiflázták. Fogalmuk sem volt róla, hogy éppen milyen hangot énekelnek, azt sem tudták megmondani, hogy az énekelt hangok milyen viszonyban vannak egymáshoz valamint a többi szólamhoz képest, de heroikus erőfeszítéssel azért mégiscsak megbírkóztak valahogy a feladattal. A próbákon állandóan valóságos zenei vakrepülésben voltak. Nem kedveltem ezeket az embereket. Lustának tartottam őket. Mert azzal az energiával amellyel éveken át kínlódva tanulták meg a darabokat seperc alatt megvethették volna zenei műveltségük alapját is. Csak el kellett volna menniük egy tanárhoz és venni pár privát órát. Az alapok elsajátításához nem kell különleges adottság, 8-9 éves gyerekek játszva megbírkóznak vele 9 hónap alatt úgy, hogy csak beülnek a tanterembe és még jóformán oda sem figyelnek a tanárra".

Az egyik darab amelyet ebben a vegyeskarban anno megtanultam az Schütz Jauchzet dem Herren, alle Welt, SWV 36 című dupla kórusra írt műve. Egy igazi zenei inzultus ha (!) nem értő kezekkel nyúlnak hozzá.
https://www.youtube.com/watch?v=l5UDuB9KwwM

Szerencsénkre a Vox Luminisnak van egy nagyon szép Schütz lemeze 2010-ből.
front.jpg
front.jpg (310.89 KiB) Megtekintve 2634 alkalommal

Igen, az ott egy koporsó. Az övé:
http://www.heinrich-posthumus.de/sarkophag.htm

Vidám zené itt nem lesznek! A központi téma a halál és a végtisztesség megadása. Az utolsó út amelyen egyszer majd nekünk is végig kell menni vagy ha így jobban tetszik amelyre - remélhetőleg - majd elkísérnek minket páran a szeretteink közül. Aki ettől a torokszorítóan végtelen üres semmitől éltében nem fosik...Bár szerintem inkább az a nagy dolog hogy egyáltalán megszülethettünk. Mert mi esély volt rá? Nagyjából semmi.

Ez a lemez hátborzongatóan gyönyörű. Nehéz lesz lekapcsolni de újra feltenni is.

youtu.be/YEWJfSKXpUg
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C

L5S1
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 489
Csatlakozott: 2019.01.21., hétf. 20:20
Értékelés: 288

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: L5S1 »

AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C

L5S1
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 489
Csatlakozott: 2019.01.21., hétf. 20:20
Értékelés: 288

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: L5S1 »

Egy kevéssé ismert mű Sztravinszkij neoklasszicista korszakából francia nyelven. A koncertfelvétel 2017 augusztus 11-én készült. 50 perc az egész.

youtu.be/jucK7UxCnpM
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C

L5S1
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 489
Csatlakozott: 2019.01.21., hétf. 20:20
Értékelés: 288

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: L5S1 »

Ezért a nőért én oda vagyok meg vissza. Dekoratív, csinos, baromira jól énekel...van akinek minden adatik. Emlékszünk még erre a felvételre?

youtu.be/o_fA-Ls4RXk

A híres egzaltáte jubiláte.

Már nagyon vártam az új szólólemezét és tessék november 22 óta elérhető.
https://www.prestomusic.com/classical/p ... -from-home
Nagyon bölcs dolog volt csak dalokat választania mert ettől lett igazán színes a portfoliója. A kíséret mindössze egy zongora, klarinét és kürt, egy helyütt pedig kánonban énekel saját magával. Gondolom így olcsóbban kijött.
Hogy németül, olaszul vagy franciául kell énekelnie az neki tök mindegy, a magasak és mélyek is rendben vannak, tisztaságra sincs panasz és annyira örülök hogy nem parasztvakítani akar ezzel az albummal leénekelve a csillagokat is az égről hanem csak kitenni elénk egy színes, változatos szettet amelyben mindenki megtalálhatja a számítását és örömét.

Mühlemann hangja érdekes kettőséget mutat. A felső regiszter akár egy díváé a mélyek meg mint egy bakfisé. Szerintem Cherubino szerepét pont neki találták ki viszont Wagnert soha nem fogunk tőle hallani.
A lemez klassz, eteti magát és Mühlemann rajongói meg is fogják venni. És most jöjjön a lemez nyitó száma egyben csúcspontja amelyben a klarinétos Daniel Ottensamer éppen csak el nem lopja a produkciót. Jól van, oké. Ellopja. Most már jobb? :D

youtu.be/ifl4DlsYobs
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C

L5S1
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 489
Csatlakozott: 2019.01.21., hétf. 20:20
Értékelés: 288

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: L5S1 »

A vibrátóról és annak használatáról van egy nagyon jó írás, szerintem érdemes elolvasni.
http://www.oboa.hu/kiadvanyok_kepei/a_vibrato.pdf

A lényeget azért kiemelném: "...a vibrató is elsősorban egy kiemelt hanghatás elérésére szolgáló eszköz, hogy megszépítsünk és ékesítsünk egy éneklő passzázst vagy hangot".
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C

L5S1
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 489
Csatlakozott: 2019.01.21., hétf. 20:20
Értékelés: 288

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: L5S1 »

Van hogy a vélemények eltérnek, van hogy nem. Nyitott szemmel és füllel kell járni a világban. Ezt most találtam:
https://www.audaud.com/antonio-vivaldi- ... eri-naive/
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C

Avatar
janesz
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 673
Csatlakozott: 2010.11.24., szer. 11:45
Értékelés: 404
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: janesz »

91A67ED7-C5BC-4285-8282-29D871E55FA1.jpeg
91A67ED7-C5BC-4285-8282-29D871E55FA1.jpeg (1.57 MiB) Megtekintve 2764 alkalommal
egyik kedvenc kiadóm, a Vivaldi Edition, egyedülálló projekt.
Csatolmányok
434E2E63-CA89-4FA1-8D59-DB2851F6F680.jpeg
434E2E63-CA89-4FA1-8D59-DB2851F6F680.jpeg (1.41 MiB) Megtekintve 2764 alkalommal
EAD UD2000, Lavardin IT, Verity Audio Finn, Acoustic Zen, Shunyata R. Hydra, Finite Elemente Spider

Avatar
Shinagawa
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 538
Csatlakozott: 2011.12.04., vas. 17:39
Értékelés: 359

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: Shinagawa »

Olyan kellemes semmilyen lemez.
Naive... Inkább nem minősíteném ezt a kiadót. A barokk hegedülés szerencsére nem itt tart. Ügyes a szólista, ugyan egy komplett Csajkovszkij életműre elegendő csúszás, és vibrátó van egy versenyműben, de ez semmi, mert az a hegedű hang, úristen. A keverés meg borzalom. Majd egyszer négyszemközt mesélek neked Zoli erről a nagyszerű kiadóról.

L5S1
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 489
Csatlakozott: 2019.01.21., hétf. 20:20
Értékelés: 288

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: L5S1 »

fülelek írta:
2019.11.25., hétf. 17:18
Meghallgattam a művet, és tetszik, csak a Negro cukorka hiányzik a largo tételeknél, nagyon hallatszik az amúgy nagyon szépen és jól játszó hegedűs szörcsögése, az allegro tételeknél már nem zavaró egyáltalán. A felvétel is jól van összerakva, kicsit távolabbról felvéve jobb lenne, de ez jelenleg a mainstream felvételi módszer. A felvételnél alkalmazott hardver igen jó minőségű, ettől aztán nagyon tisztán szól, de a tér lehetne jobb, természetesebb, ez persze lehet, hogy keveseket zavar.
Ez a Chiesa di San Girolamo, Bagnacavallo egy kis templom, nem a San Pietro amelynek csak a kupolája alatt négy orgona van.
http://www.ravennatoday.it/eventi/conce ... olamo.html
A zenekar Ravennában alakult, San Girolamo pedig pár kilométerre van tőle. A mikrozörejek jelenléte állandó vita tárgya. Én szeretem ezeket is hallani ameddig a mennyiségük hihető arányban van az összhangzással. Bár hogy őszinte legyek nekem fel sem tűntek annyira el voltam foglalva a zenével. :D
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C

Avatar
fülelek
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6934
Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
Értékelés: 4669
Tartózkodási hely: Csobánka

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: fülelek »

Meghallgattam a művet, és tetszik, csak a Negro cukorka hiányzik a largo tételeknél, nagyon hallatszik az amúgy nagyon szépen és jól játszó hegedűs szörcsögése, az allegro tételeknél már nem zavaró egyáltalán. A felvétel is jól van összerakva, kicsit távolabbról felvéve jobb lenne, de ez jelenleg a mainstream felvételi módszer. A felvételnél alkalmazott hardver igen jó minőségű, ettől aztán nagyon tisztán szól, de a tér lehetne jobb, természetesebb, ez persze lehet, hogy keveseket zavar.

L5S1
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 489
Csatlakozott: 2019.01.21., hétf. 20:20
Értékelés: 288

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: L5S1 »

cover.jpg
cover.jpg (200.98 KiB) Megtekintve 2559 alkalommal
Vivaldi: Concerti per violino, Vol. 7. Per il castello

Recorded from 15 to 18 April 2019 at the Chiesa di San Girolamo, Bagnacavallo (Italy)
Recording system:
Microphones: Schoeps, Neumann, Sennheiser
Preamplifi er: Millennia Media
Converters: RME Recorded and edited with Sequoia v14

10 napja dobták piacra az albumot, mondhatjuk hogy még éppen aktuális. Különösen azok számára lesz izgalmas akik szeretnék tudni, hogy hol tart ma a barokk hegedülés. A szólista Alessandro Tampieri aki már 15 (!) éves kora óta az Accademia Bizantina oszlopos tagja, mára első koncertmestere egyben Dantonéval közösen az együttes művészeti vezetője. Hogy hol és minek rejtegették eddig ezt a fantasztikus vonóst azt nem vágom de most itt van velünk és valahol ez a lényeg. Tampieri játéka kísértetiesen hasonlít Carmignolaéra olyannyira, hogy egy vaktesztes összehasonlítást csak nagy vonakodva mernék elvállalni velük kapcsolatban. Az albumon három olyan versenymű is van amelyet Carmignola Andrea Marconnal korábban már felvett, ezek az RV 257, RV273 és az RV389. Aki kedvet érez összevetheti őket csak ne úgy tegye mint a gyerekeknek szánt fejtörőkben ahol az a feladat hogy mi hiányzik az egyik képről ami másikon ott van!

Hifis szempontból is hatalmas halat fogtunk mert példaértékű a hangzó anyag szellős tere, a hangszerek pontos elhelyezkedése és egymáshoz való hangerőbéli viszonya. És akinek olyan finom letapogatórendszere van mint a Mesternek az csak hüledezni fog a kíséret érthetőségén és kottázhatóságán. Külön felhívnám a figyelmet a csembaló hangjára amely sok felvétellel ellentétben nem nylon zacskó csörgésre emlékeztet. Dantone ül a billentyűzet mögött ő meg túl hiú ahhoz hogy pont ne a csembaló szóljon jól a versenyművekben.

Akiben kétségek volnának az album művészi színvonalát illetően az hallgassa meg ezt a lassú tételt! Ennyi is elég lesz a kétségek eloszlatására.

youtu.be/D3oCGPlJuhU
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C

L5S1
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 489
Csatlakozott: 2019.01.21., hétf. 20:20
Értékelés: 288

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: L5S1 »

"De hangsúlyozom ez nem gond akkor ha valaki csak úgy "szolgamód" szereti a komolyzenét. Rá lehet mondani hogy fúvós mind a kettő, szépen játszanak, örömöt hoznak az ember szívéve, ámen. Engem meg szétvet az ideg."

Aztán jön egy pont ahol reménytelenül elvész a magabiztosság, egy határ amelyet átlépve veszélyesen ingoványos területre jutunk, ahol már nem elég a már megszerzett tudás és ismeretanyag hanem bizony komolyan utána kell olvasni és hallgatni a dolgoknak. Nálam ez a terület a reneszánsz és minden ami előtte van. Csak tapogatózom amikor olyan felvétel kerül a kezembe mint ez a Llibre Vermell de Montserrat Jordi Savall interpretációjában. Ilyenkor nagyon jó hogy van egy mankó amelyre támaszkodni tudok és nem nekem kell minden egyes szálat felgombolyítanom a kezdetek kezdetétől.
https://komolyzeneiajanlo.blogspot.com/search?q=llibre
Van olyan versenyző is a fórumon aki nem hogy oda-vissza fújja a dallamokat de már az eredeti szöveg félrefordításának a problematikájára is felhívja a figyelmet. :smile32:

Chord írását annyival szeretném csak kiegészíteni hogy ez az Alia Vox kiadvány a képzelet szülötte. A kódexben csupán a dalok alapdallamai vannak lejegyezve, a dalok gazdagításáról, hangszerelésről, zenekari kíséretről horribile dictu előadói gyakorlatról egy szó sincs! Nincs partitúra, nincsnek tempó és dinamikai megjelölések...jóformán semmi sincs csak hangok öt vonalra felrajzolva amelyek az abszolút helyükön kívűl a ritmust is egyszerre mutatják ( már amennyire mutatják mert ezeknek a kottáknak az olvasása és értelmezése még mindig nem konszenzusos ). Ezek a kották kb annyira olvashatók egy általános zenei képzettségű ember számára mint a szeriális vagy jazz darabok kottái. Nagyjából semennyire. Erre specializálódni kell, sokat kell gyakorolni, sok felvételt meghallgatni és a végére is csak a bábeli zűrzavar marad mert annyi az ellentmondás és az egymásnak ellenfeszülő érv hogy óhatatlanul elvész benne az ember. Az autodidakta egészen bizonyosan.
Ahogyan a felvétel indít, az a gregorián énekstílus ami visszaköszön a felvételről már vakarózásra késztet pedig elsőre gördülékenynek tűnik, van benne áramlás és prozódiailag is abszolút indokolt a tagolása. Csak aztán eszembe jut az alphás Vespró amelynek a kísérő füzetében pont azt olvastam hogy mennyire másként kellett ezeknek a gregorián énekeknek anno szólniuk és valójában egy templomi felhasználásra szalonképesebbé tevő 19. századi törekvés eredményeként jött létre az a féle halálunalmas zenei vánszorgás amely nagyjából minden mai lemezen és templomi előadáson visszaköszön pár ritka kivételtől eltekintve. Ez csak ezért foglalkoztat annyira mert a LLibre Vermel dallamai a 14. század végén kerültek összeállításra így az eredetük még korábbra tehető. Ami pedig az egész savalli koncepciót jellemzi az a rekonstrukciós szándék, egy olyan hangzásvilág megidézése amely feltételezhetően megfelel az akkori kor előadói szokásainak. Sikerült ez? Sikerülhet-e egyátalán? Bizonyosság nincs csak eltérő vélekedések. Ime egy példa:

youtu.be/TkeKWZw6NHQ


youtu.be/TuSmv1DcZHw

Mintha összebeszéltek volna de annyira azért mégsem. Melyik közelít jobban az igazsághoz? Passz. Kénytelen vagyok elfogadni hogy ezek az emberek jól ismerik a szakterületüket benne a mediterráneum komplex zenei világát és erre alapozva fogalmazták meg zenei víziójukat. A Capella De Ministrers nálam mindig szívesen látott vendég, sok lemezükön rágtam már át magam de, hogy ettől én még nem lettem régizene tudós az is biztos.

De visszatérve az Alia Vox felvételre külön érdekességének tartom az egyvelegszerű előadást. Az énekek között nincs szünet viszont van egy hangszeres átkötés ( improvizáció ) amely egyrészt lezárja a már befejezett nótát ugyanakkor felkészít és rávezet a következőre. Ügyes. Kicsit show műsoros lett így a lemez de át lehet rajta lendülni. Viszont az a hangszerpark amit felvonultatnak az kész döbbenet. Nem hogy a hangjukat nem ismerni de még a nevüket is alig. És tessék, most lehetőségünk van rá hogy megismerkedhessünk ezekkel a 600 évvel ezelőtti emberek számára teljesen természetes ugyanakkor a magyar fül számára mai napig is totálisan életidegen hangokkal.

Szeretném hinni hogy ez a lemez egyszer minden hazai háztartásba bekerül majd és hivatkozási alap lesz a kocsmai beszégetésekben. Erre nem sok az esély de talán páran majd ráröppenek a témára és őket is elragadja a szenvedély. Ez egy nagyon jelentős kiadvány még úgy is hogy a szöveget konkrétan nem értem mert latinul, katalánul és oxitánul van írva. Viszont a zene, ez az ősi réteg nagyon hatásosan van interpretálva és számomra teljesen hitelesen hat. Élmény hallgatni. Én is csak ajánlani tudom.
Cover.jpg
Cover.jpg (126.88 KiB) Megtekintve 2571 alkalommal
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C

L5S1
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 489
Csatlakozott: 2019.01.21., hétf. 20:20
Értékelés: 288

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: L5S1 »

[/quote]

Én sajnos nem értek a zenéhez. A tónuskülönbséget és azt, hogy Petri "kitüremkedik", azt én is hallom, de nekem mindkét felvétel tetszik, bár laikusként is egyértelmű, más a koncepció. Ilyenkor az, hogy Petri hangosabb a többiekhez képest ez rajta múlik, vagy a lemezkészítéskor alakítják így? Tehát hogy ez zenei vagy felvételkészítési különbség inkább?
[/quote]

A tónuskülönbséget az is adja hogy M. Petri furulyán játsza a darabot Hurel pedig fuvolán. Petri előadása valójában egy átirat, ennyi erővel tangóharmonikával is elő lehetne adni a kvartetteket. Éppen ez a disznóság a kritikában hogy olyannal szemben húzzák le Hurel játékát aki még csak nem is fuvolán játszik ( az meg hogy milyen hamis Petri külön oldalakat érdemelne ). De tegyük félre a hangszeres különbséget és mindent ami ebből az eltérésből fakad és koncentráljunk csak a zenei megformálásra! Petri Mozart felfogása tipikusan akadémikus, ez az a stílus aminek a leutánzására a mai napig is nevelik a hallgatókat. Kb ezzel az útravalóval engedik el őket a munka világába és a többség jól el is van vele, nem vívódik, nincsenek kétségei, nem keresgél, nem kutat más Mozart előadások után, nem vesz lemezeket, nem keres fel más tanárokat. Tanulmányok befejezve és pont, jöhet a családalapítás. Ha azt nézzük hogy mennyi stílusban kell otthonosan mozognia egy tanárnak vagy művésznek őszintén szólva nem is várható el igazán tőlük hogy Mozart specialisták legyenek, arról már nem is beszélve, hogy volt aki azt hitte hogy milyen jól játsza Mozartot mert hű de micsoda tanára volt a zeneakadémián majd 20 elteltével nem győzött szégyenkezni a zongora szonátái miatt és legszívesebben újra stúdióba vonult volna hogy még egyszer feljátszhassa őket.
A zenei interpretációk amúgy sincsenek kőbe vésve. Van pár alapszabály amit egy bécsi klasszikusnál mindenképpen be kell tartani de azért a szellem és a fantázia nincs lekorlátozva. Mindig lesznek újítók akik a megszokottól gyökeresen újat hoznak majd be a zenei köztudatba, a kérdés már csak az hogy a szakma mit fog hozzá szólni. Elfogadja avagy sem? Te itt nem számítasz ahogyan én sem. A histórizmus is ilyen amelynek páran még mindig próbálnak ellenállni miközben a jelen elrobog mellettük és reménytelenül lemaradnak. A lemezeladási görbe soha nem lesz befolyásoló tényező a klasszikus zene világában. Hát mi lemezt adott már el Glenn Gould életében és holtában? Játszik ma valaki olyan felfogásban mint ő? Nem. Mert nem akarnak. Senki. Kiment a divatból. Ma már nem úgy zongoráznak.
Csak egy példát:

youtu.be/hQRJHRl7WW8


youtu.be/OWBNeN0YUfA

Hogy mit szólt volna ehhez az utóbbi előadáshoz Böhm...valószínűleg nem értette volna ahogyan mások se rajta kívüle.
De nem is kell ekkora különbségekben gondolkodni mert ennél kisebbekkel sem tudnak az emberek sokszor érdemben mit kezdeni. Lásd Petri v. Hurel összevetése. Ők még csak nem is histórikusok. Hurel egyszerűen a jelent képviseli a rendkívül elegáns és tolakodástól mentes rém kifinomult játékával Petri meg a 30 évvel ezelőtti leáldozott múltat. De hangsúlyozom ez nem gond akkor ha valaki csak úgy "szolgamód" szereti a komolyzenét. Rá lehet mondani hogy fúvós mind a kettő, szépen játszanak, örömöt hoznak az ember szívéve, ámen. Engem meg szétvet az ideg. Szívesen cserélnék veled.
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C

Avatar
fülelek
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6934
Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
Értékelés: 4669
Tartózkodási hely: Csobánka

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: fülelek »

A felvételtechnika enyhén szólva nem remekel az első felvételen, túl van zengetve vastagon, miközben közeltéri hangokat hallunk a hangszerekből, de pont a közeltéri volta miatt meg lehet ítélni, hogy az első zenekar minden tagja picit gyengébb teljesítményt nyújt.
Hogy ki tehet a hangzásért elsősorban? Ezt a felvétel alapján nem lehet eldönteni, de a hangmérnök vastagon benne van, sajnos igen gyakori ez a felvételi módszer, pont egy ilyen kamarazene esetében sokkal szebb lenne egy másik fajta felvételi koncepció, kissé távolabbról, 2, esetleg 4 mikrofonnal. Kicsit több próba kell az ilyesmihez, azaz idő, ami nem mindig van elegendő, ez általában nem a hangmérnök sara -ez a vége, de hát látjuk, a kritikus elftárs benyalta az egészet, és a gaantáltan gyengébb produkció tetszett neki.

Online
Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5859
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7192
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

L5S1 írta:
2019.11.23., szomb. 15:57
https://www.gramophone.co.uk/review/moz ... e-quartets
Nem túl hízelgő a kritika. Megjelent a Gramophone magazinban Nalen Anthoni tollából. Hmmm. Olyanokat ír hogy Hurelre általában jellemző az érzemi visszafogottság ( azt persze nem írja hogy ezt a megállapítását milyen élményekre és felvételekre alapozza ), a K285-ben személytelen és a dinamikai távlata is szűk, csak a K285b-ben lép ki a klisék mögül ahol végre a hangokon túl a műben rejlő hangulatokat, színt és potenciát is megmutatja. Ergo addig nem sok semmit csinált, bezzeg Pahud meg Petri, hogy azok milyen jók.

Szóval így ír az aki most jött ki a zenedéből és még csak ott tart, hogy az a jó ha a dinamikai távlatok jó nagyok, minden csöpög az érzelemtől és az előadói személyiség is látványosan körvonalazott. Mondjuk azzal nincs gond ha valaki zeneileg így gondolkozik csak nem kéne rábízni Hurel lemezének ismertetését mert ez a kritika azon túl hogy önleleplező még kártékony is. De nézzük a tényeket!

Michala Petri így játsza a K285 első tételét:

youtu.be/-xU4uNkp8ic

Hurell pedig így:

youtu.be/ID-ffISxKow

Érezhető némi különbség. Eltérő a tónus, a hangok helyes pozícionáltsága és a zenei megközelítés. Petri valósággal kitüremkedik a zenei felvételből, a felvételén egyértelműen ő a főhős,vele ellentétben Hurel a vonósokkal közösen gondolkodva egy olyan homogén hangzás kialakításán dolgozik amelyben minden szólam egyformán fontos és érdekes. Mert ez egy rém finom zene még akkor is ha pár zenetudós lesajnálóan legyint rá és másodvonalbelinek titulálja őket. Mit modott Lux Elvíra néni a férfiak impotenciájáről? "Egy jó pénisz nem válogat". Ahogyan egy jó zenész sem válogat ha elébe kerül valami. Nem pöcköli arréb az ujjával vagy fogja meg csipesszel hogy fúj, mi ez, nekem aztán ez nem kell. Hurel és a Quatuor Voce hatalmasat játszik a lemezen és egy pillanatra sem lazázzák el a dolgot. Külön felhívnám a figyelmet Hurel formájára és felkészültségére mert az nem hétköznapi. A nő bármit, hangsúlyozom bármit eljátszik amit eléje raknak és azt olyan magabiztossággal amelyet csak napi 6-8 óra hangszeres gyakorlással lehet elérni. Erre a lemezre sokat kellett hogy gyakoroljon mert annyira helyén van minden hang a futamokban hogy tolómérővel lehetne csekkolni közöttük a távolságot. Sőt, minden a helyén van és pont ott van ahol lennie kell. Egy ezred másodperc eltérés és borul az egész. És az a hang ami kijár a hangszeréből az is egészen félelmetes. A cső anyaga nem ezüst, nem arany hanem fa modern billentyűzettel ellátva. Egyre gyakrabban találkozni ezzel a tipussal a világ vezető zenekaraiban, van ahol vegyesen alkalmazzák a hagyományos gyártmányokkal.
https://www.youtube.com/watch?v=hyaLSKEN-Eo
A videó most sokat segít mert a helyszín is sokat hozzáad a felvételhez és hát tessenek megnézni azt a kipakolóvásárt a zenészek körül! Víz, kotta, mobiltelefon a földön, a tokok nyitva a láb mellett, ahogy köll. :smile32: Tetszenek érezni a felszabadító hangulatát? Mert ez is ott van a felvételen egy aura formájában. Én érzem. Átjön.

Akkor hogyan is kellene Mozartot játszani? Így ahogyan Hurel vagy ahogy Petri teszi? Ezzel a kérdéssel nem érdemes foglalkozni mert maga a kérdés rossz. Mozartra nincs jól bevált recept amely a rengeteg elérhető interpretációból is jól látszik. Itt előadói egyéniségek vannak akiknek határozott elképzeléseik vannak egy-egy darabról és azt próbálják meg átadni nekünk. Mindenki úton van, az előadó is, a befogadó fél is és szerencsés esetben az ízlések és az elvárások találkoznak. Kicsit mint a szamár és a ló esete. A szamár alacsonyabb a lónál így soha nem látja rendesen a másik szemét és ezzel a közös találkozás esélye is kilőve. Én ezért az albumért rajongok. Szerintem világszám, Nalen Anthoni szerint felejtős. Kinek van igaza? Természetesen nekem :D . Jó zenehallgatást!
Én sajnos nem értek a zenéhez. A tónuskülönbséget és azt, hogy Petri "kitüremkedik", azt én is hallom, de nekem mindkét felvétel tetszik, bár laikusként is egyértelmű, más a koncepció. Ilyenkor az, hogy Petri hangosabb a többiekhez képest ez rajta múlik, vagy a lemezkészítéskor alakítják így? Tehát hogy ez zenei vagy felvételkészítési különbség inkább?
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
fülelek
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6934
Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
Értékelés: 4669
Tartózkodási hely: Csobánka

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: fülelek »

Petri fuvolája csúnyán szól, Hurelé meg gyönyörűen. Szerintem is lényegesen jobban játszik utóbbi, a felvétel is jobb, ráadásul a manóba! még jól is néz ki! A kritikus meg пошел он нахуй kategória, amit most inkább nem fordítok.

L5S1
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 489
Csatlakozott: 2019.01.21., hétf. 20:20
Értékelés: 288

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: L5S1 »

https://www.gramophone.co.uk/review/moz ... e-quartets
Nem túl hízelgő a kritika. Megjelent a Gramophone magazinban Nalen Anthoni tollából. Hmmm. Olyanokat ír hogy Hurelre általában jellemző az érzemi visszafogottság ( azt persze nem írja hogy ezt a megállapítását milyen élményekre és felvételekre alapozza ), a K285-ben személytelen és a dinamikai távlata is szűk, csak a K285b-ben lép ki a klisék mögül ahol végre a hangokon túl a műben rejlő hangulatokat, színt és potenciát is megmutatja. Ergo addig nem sok semmit csinált, bezzeg Pahud meg Petri, hogy azok milyen jók.

Szóval így ír az aki most jött ki a zenedéből és még csak ott tart, hogy az a jó ha a dinamikai távlatok jó nagyok, minden csöpög az érzelemtől és az előadói személyiség is látványosan körvonalazott. Mondjuk azzal nincs gond ha valaki zeneileg így gondolkozik csak nem kéne rábízni Hurel lemezének ismertetését mert ez a kritika azon túl hogy önleleplező még kártékony is. De nézzük a tényeket!

Michala Petri így játsza a K285 első tételét:

youtu.be/-xU4uNkp8ic

Hurell pedig így:

youtu.be/ID-ffISxKow

Érezhető némi különbség. Eltérő a tónus, a hangok helyes pozícionáltsága és a zenei megközelítés. Petri valósággal kitüremkedik a zenei felvételből, a felvételén egyértelműen ő a főhős,vele ellentétben Hurel a vonósokkal közösen gondolkodva egy olyan homogén hangzás kialakításán dolgozik amelyben minden szólam egyformán fontos és érdekes. Mert ez egy rém finom zene még akkor is ha pár zenetudós lesajnálóan legyint rá és másodvonalbelinek titulálja őket. Mit modott Lux Elvíra néni a férfiak impotenciájáről? "Egy jó pénisz nem válogat". Ahogyan egy jó zenész sem válogat ha elébe kerül valami. Nem pöcköli arréb az ujjával vagy fogja meg csipesszel hogy fúj, mi ez, nekem aztán ez nem kell. Hurel és a Quatuor Voce hatalmasat játszik a lemezen és egy pillanatra sem lazázzák el a dolgot. Külön felhívnám a figyelmet Hurel formájára és felkészültségére mert az nem hétköznapi. A nő bármit, hangsúlyozom bármit eljátszik amit eléje raknak és azt olyan magabiztossággal amelyet csak napi 6-8 óra hangszeres gyakorlással lehet elérni. Erre a lemezre sokat kellett hogy gyakoroljon mert annyira helyén van minden hang a futamokban hogy tolómérővel lehetne csekkolni közöttük a távolságot. Sőt, minden a helyén van és pont ott van ahol lennie kell. Egy ezred másodperc eltérés és borul az egész. És az a hang ami kijár a hangszeréből az is egészen félelmetes. A cső anyaga nem ezüst, nem arany hanem fa modern billentyűzettel ellátva. Egyre gyakrabban találkozni ezzel a tipussal a világ vezető zenekaraiban, van ahol vegyesen alkalmazzák a hagyományos gyártmányokkal.
https://www.youtube.com/watch?v=hyaLSKEN-Eo
A videó most sokat segít mert a helyszín is sokat hozzáad a felvételhez és hát tessenek megnézni azt a kipakolóvásárt a zenészek körül! Víz, kotta, mobiltelefon a földön, a tokok nyitva a láb mellett, ahogy köll. :smile32: Tetszenek érezni a felszabadító hangulatát? Mert ez is ott van a felvételen egy aura formájában. Én érzem. Átjön.

Akkor hogyan is kellene Mozartot játszani? Így ahogyan Hurel vagy ahogy Petri teszi? Ezzel a kérdéssel nem érdemes foglalkozni mert maga a kérdés rossz. Mozartra nincs jól bevált recept amely a rengeteg elérhető interpretációból is jól látszik. Itt előadói egyéniségek vannak akiknek határozott elképzeléseik vannak egy-egy darabról és azt próbálják meg átadni nekünk. Mindenki úton van, az előadó is, a befogadó fél is és szerencsés esetben az ízlések és az elvárások találkoznak. Kicsit mint a szamár és a ló esete. A szamár alacsonyabb a lónál így soha nem látja rendesen a másik szemét és ezzel a közös találkozás esélye is kilőve. Én ezért az albumért rajongok. Szerintem világszám, Nalen Anthoni szerint felejtős. Kinek van igaza? Természetesen nekem :D . Jó zenehallgatást!
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C

Avatar
ajkamici
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1482
Csatlakozott: 2010.04.07., szer. 16:01
Értékelés: 809
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: ajkamici »

“És igen, a harmadik műsorszámtól indul a buli. Ekkora jön meg a profi hangmérnök, tolják be a szobába a technikusok a DJ pultot, a hatalmas hangsugárzókat, a 8 állásos sörcsapot és már a kurvák is ott ácsorognak a bejárati ajtóban piros tűsarkúban. ”

Bármilyen nicknevvel lépsz is be az ajtón e pár sorból azonnal tudom hogy Te vagy az. :rolleyes:
Óriási , megismételhetetlen !! Hatalmas fazon
Köszi minden ajánlót Tamás .
Ez a lemez évek óta alszik eldugva a polcon nem is emlekszem hogy meghallgattam ...na de holnap este leborulok.gif

L5S1
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 489
Csatlakozott: 2019.01.21., hétf. 20:20
Értékelés: 288

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: L5S1 »

Egy kis külföldi.

A magyarokat valamiért még nem jegyzik ezen a furulya nevű hangszeren pedig hát vannak páran akik már alaposan kitanulták a mesterséget...Spanyolországban. Na, nézzük mit eszünk ma! Raumklang kiadvány érkezik 2001-ből.
front.jpg
front.jpg (3.11 MiB) Megtekintve 4274 alkalommal
2001. Az sem tegnap volt. Oberlinger 1998 óta építi a karrierjét vagyis ami az albumon hallható az a pályafutása kezdetét jelenti. Abszolút kuriózum ráadásul micsoda kiadótól! És az a borító! Szeretem az ilyen múltbéli lenyomatokat mert sokat elárul egy előadó zenei átalakulásáról. Oberlinger ezeket a nótákat azóta már más együttesekkel is kiadta ( Harmonia Mundi ) így akinek kedve van az össze is hasonlíthatja őket.

Aki szereti Vivaldit furulyán előadva hallgatni az bizonyára már tapasztalta hogy a felhozatal nagyon gyér és azon belül is erős a szórás. Én Dan Laurinra esküszöm... két lemeze is van, az egyik ez:
https://www.prestomusic.com/classical/p ... auto-dolce
a másik pedig ez:
https://bis.se/label/bis/vivaldi-recorder-concertos
Mindkettő Bis kiadvány és annak ellenére, hogy sok az áthallás közöttük külön kezelendőek már csak a zenei kíséret okán is.
Egyik is jó, másik is jó, bárhogy is döntsetek csak jól jártok. Na de Oberliner?

" Aztán egy rövidke furulyaverseny; kijött egy 2.10 –es bombázó Brünhilda, hosszú hajjal, 35cm –es tűsarokkal, feszes bőrnadrágban, elővett egy kb. filctollnyi furulyát, és olyat játszott, hogy én spec. nem hittem a saját fülemnek; díszítés kidíszítése; lendület, dinamika, élet, a zenekarral totális szinkronban. Ő volt Dorothee Oberlinger, sok lemezen ott figyel.."
Chord

Ő legalább hallotta élőben. Én sajna kénytelen vagyok a lemezen hallottakra hagyatkozni és azt kell mondjam hogy nagyon jól fúj. Tisztán, érthetően, sallangoktól mentesen mégis fantáziadúsan és eredetien, nem túltolva a kerékpárt. Azért ez nem könnyű. Picsula kis hangszer, már a nebulóknak is ott figyel a táskájában ( estére el is hagyják ), a hülye is tud rajta játszani mondhatnánk aztán hamar kiderül hogy nem egészen úgy van az. Tény hogy a kis cece lányomat már rövid gyakorlást követően is el lehet rajta játszani viszont egy virtuóz Vivaldi már hosszú évek kitartó gyakorlását igényli. Mert hol marad a vibrátó, a hangok szép lekerekítése, a behízelgő puha hangzás? Ez itt a nehéz kérem, e szentháromságnak a magától értetődően természetesnek tűnő megvalósítása. Nem is csodálkozom ha valaki a barokk fuvolát részesíti előnyben mert kb. annyi az előnye a furulyához képest mint reneszánsz lantnak a mandolinhoz. Viszont most, ezen a fantasztikus hangminőségű Raumklang lemezen megéri meghallgatni ezeket a darabokat filctollon előadva mert Oberlinger kirobbanó formában van. A contunio is példás ahogyan annak a felvételi megszólalása is. Ismét egy album amely nagyon rendben van. :smile32:

youtu.be/A4fTHa5miE8

És ezt a lemezt se hagyjátok ki:
https://www.prestomusic.com/classical/p ... -concertos
https://www.youtube.com/watch?v=RI5-lzItwdM
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C

Avatar
O_S
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2009.06.02., kedd 13:09
Értékelés: 132
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: O_S »

Egy kis hazai.
Kodaly_cello_95574.jpg
Kodaly_cello_95574.jpg (19.85 KiB) Megtekintve 4384 alkalommal

L5S1
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 489
Csatlakozott: 2019.01.21., hétf. 20:20
Értékelés: 288

Re: Társalgó-avagy-a-béke-szigete

Hozzászólás Szerző: L5S1 »

"Úgy énekel, úgy mozog, úgy intonál, hogy az ember csak ül, és azon gondolkodik, hogy hogy lehet ennyire tökéletesen előadni valamit. Díszítések ezerrel; a szokásos Vivaldi-módszer nagyon ül: gyors/sima-lassú-gyors/kidíszített. Az összes trükk ott előttem, élőben; amikor úgy tesz, mintha kicsit megbicsaklana a hangja, de atompontosan egy terccel lefelé, nahát, micsoda véletlen, aztán megint, csak egy oktáv felfelé, szinte nevet, összenéz olykor a hegedűssel, szerintem a flört fogalmát erősen kimerítve, az egész nő tiszta zene, még a lábujjából is szivárog…" - Chord Sonia Prinaról
front.jpg
front.jpg (330.14 KiB) Megtekintve 4476 alkalommal
Ez az az album amelynek a létrejöttét és létezését semmi sem indokolja de valamiért mégis itt van közöttünk, ráadásul bárki számára elérhető, megvásárolható és meghallgatható. Egy CD a Vivaldi sorozatból, a 37-es sorszámú. Ha rajtam múlna csak annyi állna rajta: 37. Semmi más. Se kép, se előadók...még a szerző neve sem. Pont úgy mint a vagyont érő borok cimkéjén. Hát hogy van az hogy egy ilyet a zeneműboltban mindössze le kell emelni az állványáról és már lehet is hazavinni? Még kutakodni sem kell utána. Hol marad az exkluzivitás, a tucat előadásoktól való sikító elhatárolódás, csakis az értő és felkészült füleknek való megmutatkozás, az egyszeriség és megismételhetetlenség élménye? Ennek a lemeznek a zárolt anyagok között lenne a helye rajta a "kizárólag beavatottak" felirattal utána három felkiáltójellel.

A borító nem valami nagy szám és nem is túl informatív, meg kell fordítani ahhoz hogy lássuk tulképpen mi is van rajta. 18 műsorszám, ebből 12 ária, a maradék egy concerto vonósokra és egy másik concerto hegedűre. Nesze neked - így magamban - már megint egy lemez amelyet nem bírtak megtölteni kizárólag áriával. Pedig az énekes jó, nagyon jó, a Dantone által jegyzett Pergolesi Stabat Materen is ő énekli az alt szólamot.
https://www.youtube.com/watch?v=vZTJzh9lz6M
Az első ária nem valami nagy szám. Csupa klisé. A barokk korban nagyjából bárki tudott egy ilyet komponálni két óra alatt ha odafigyelt a tanításra és elsajátította a virtuóz operaáriák jól bevett kliséit. Ma Jay-Z a szintijével és a zeneszerző programjaival ugyanazt csinálja amit Vivaldiék anno analógban. Megír napi két slágert oszt jöhet a lecsapókassza utána meg irány a bót mert venni kell az óvodás gyereknek arany fukszot a nyakába. A család nem csak biológiai és anyagi közösség de kulturális is.
https://www.youtube.com/watch?v=4m1EFMoRFvY
Az album második műsorszáma, az a lassú ária a maga ásítozós dallamkészletével elsőre valósággal kiábrándító aztán egyszerre csak azon kapom magam, hogy az énekes és a hegedűs valami eszméletlent kamarázik. Már az csoda ahogyan ez a nő vesz egy levegőt és azzal elénekel egy kilométernyi taktust majd a végén kifújja a bennrekedt maradékot. És ahogyan köti a hangokat, ahogyan ugrál rajtuk ide oda halál könnyedén miközben arra is marad ereje hogy tökéletes unisonoban (!) énekeljen a hegedűvel... az valami fenomenális. Ez az ária nem azért került fel az albumra mert olyan feledhetetlenül szép. Nem, ez itt egy demonstrációs eszköz amely azt próbálja sejtetni hogy mi is vár azokra akik eddig kitartottak.

És igen, a harmadik műsorszámtól indul a buli. Ekkora jön meg a profi hangmérnök, tolják be a szobába a technikusok a DJ pultot, a hatalmas hangsugárzókat, a 8 állásos sörcsapot és már a kurvák is ott ácsorognak a bejárati ajtóban piros tűsarkúban.

Ami ezen a lemezen van azt nagyon nehéz szavakkal tudósítani éppen ezért nem csodálkoznék ha nem is lenne róla beszámoló a neten pláne pontozás. Itt még az is melléfog aki 10/10-at ad rá mert ez az album teljesen kívül esik a zenei fősodortól és emiatt a hagyományos megközelítés és értékítélet is elhibázott.

Dantone már eleget bizonyított nekünk ahogyan Montanari is - ő legalább akkora főszereplője az albumnak mint Sonia Prina, ezért is kapott bónuszba egy külön hegedűversenyt. Sonia Prina egyszerűen tökéletes és a zenekar is 20 centivel magasabban viszi át a lécet új zenei világcsúcsot felállítva ezzel. Hogy hogyan kerül ide a vonós versenymű azt a kiváncsiskodók feladatául hagynám, én már megoldottam a nagy talányt. Viszont annyi segítséget adnék hogy Vivaldi írt 95 operát amelyből fennmaradt 18 és vajon honnan lehet következtetni arra hogy milyen is lehetett a többi. Honnan az a rengeteg nyúlfarknyi vonós versenymű?

Ajánlom-e az album meghallgatását? Feltétlen. Mert aki meghallgatja az olyan minőséget kap amely sajnos csak elvétve jellemzi napjaink zenei kiadványait és még hifis szempontból is rendkívűl jól sikerült. Mondjuk ebben is szinte teljesen új utat jár. Ezzel ki is hirdetném az év legemlékezetesebb áriás albumának járó győztesét.

youtu.be/m9sHLfdinqA
AK120 II - AK SE100 - Adl Stratos - HD600 - Ether C

Lezárt

Vissza: “Dunaudio (Ex hiVOX)”