Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Autós topik autósoknak
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12631
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
JELen pillanatban szerintem nincs jobb all season abroncs a CrossClimate-nél. Igaz, nyár hangsúlyosabb abroncs, mint téli, de lássuk be, ide az kell.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Én megint ezt vettem, teljesen elégedett voltam vele . Kopás nem volt durva, de az anyaga felkeményedik idővel, így romlik a téli tapadás. A nagy "esést" 4 éves kora után tapasztaltam, az 8-9 nyugodt szezon (10 fölé már nem mennék). Félidőben megcseréltük az első-hátsó kerekeket, akkor kapott egy centírt a biztonság kedvéért, de nagyon jól tartotta magát. A gumis el volt ájulva Csak a csere-bere és tárolás árából tudtam venni egy új szettet.avl2 írta: ↑2020.03.24., kedd 18:54nahat, pedig ugy fel oraja akartam küldeni, ujra gepelem:Acme írta: ↑2020.03.24., kedd 17:42Saját tapasztalat Michelin CrossClimate: 4,5 éves korában sem volt még 4mm alatt (~50.000km).
- Nyáron, száraz úton kicsit romlott a teljesítménye, de használható volt.
- Hóban gyenge volt (sok hó nem volt idén, szóval keveset teszteltem, új korában sem a hó az erőssége)
- Hideg (fagypont alatt), száraz úton idén már nagyon szar volt! Szerintem ebben érte el legelőször a csere szintet.
szerinted ez nem keves ?
nekem (is) volt nehany teli es 1 nyari Michelin szettem, azokban szerintem kopasügyileg siman volt legalabb 80-100e km (könnyebb kocsik, kis teljesitmeny, nyugis stilus - mert nyilvan ezektöl is erösen függ)
ha minden ugyanaz, akkor 80-100e -hez kepest mondjuk 50-60e km nem olyan nagyon szép. ..bár igaz, ha 8-12e km / év, akkor 5-6évre is jó lehet, az meg mégiscsak o.k.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
nahat, pedig ugy fel oraja akartam küldeni, ujra gepelem:Acme írta: ↑2020.03.24., kedd 17:42Saját tapasztalat Michelin CrossClimate: 4,5 éves korában sem volt még 4mm alatt (~50.000km).
- Nyáron, száraz úton kicsit romlott a teljesítménye, de használható volt.
- Hóban gyenge volt (sok hó nem volt idén, szóval keveset teszteltem, új korában sem a hó az erőssége)
- Hideg (fagypont alatt), száraz úton idén már nagyon szar volt! Szerintem ebben érte el legelőször a csere szintet.
szerinted ez nem keves ?
nekem (is) volt nehany teli es 1 nyari Michelin szettem, azokban szerintem kopasügyileg siman volt legalabb 80-100e km (könnyebb kocsik, kis teljesitmeny, nyugis stilus - mert nyilvan ezektöl is erösen függ)
ha minden ugyanaz, akkor 80-100e -hez kepest mondjuk 50-60e km nem olyan nagyon szép. ..bár igaz, ha 8-12e km / év, akkor 5-6évre is jó lehet, az meg mégiscsak o.k.
Re: Autós topik autósoknak
avl2 írta: ↑2020.03.24., kedd 12:52ez az en esetem:
sok logikat latok a fentiben, ami eltantorit a 4evszakos felöl, legkesöbb 1 ev mulva uj gumikat veszek (öregednek a nyari+telijeim). eddig azt gondoltam 4evszakos lesz, de a fentiek elgondolkoztatnak, illetve arra terelnek: ha 4evszakos, akkor nyari alapu (Michelin, Bridgestone), illetve a kerdesre: akiknek több szezon ota van 4evszakos, hogy latjak tapasztalat alapjan ezt ?
vagy: hany km-t (nyarat, telet) lehet kisauto, gyenge motor, azt sem kihasznalo vezetesi stilus mellett egy jo 4evszakossal menni ? (szerintem nekem nyari Michelin 100e km alatt sem kopik el)
illetve a fentit követve: inkabb tel elött erdemes 4evszakosra valtani, mert több telet, mint nyarat birhat (nyar faj neki kopásilag erösen)
Saját tapasztalat Michelin CrossClimate: 4,5 éves korában sem volt még 4mm alatt (~50.000km).
- Nyáron, száraz úton kicsit romlott a teljesítménye, de használható volt.
- Hóban gyenge volt (sok hó nem volt idén, szóval keveset teszteltem, új korában sem a hó az erőssége)
- Hideg (fagypont alatt), száraz úton idén már nagyon szar volt! Szerintem ebben érte el legelőször a csere szintet.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
ha nem lettem volna elegendöen vilagos: az eleje nem az en esetem, csak a reszletkerdes (nyaron mennyire kopik a 4evszakos) felvetödese miatt van itt
ez az en esetem:
ez az en esetem:
avl2 írta: ↑2020.03.24., kedd 10:35sok logikat latok a fentiben, ami eltantorit a 4evszakos felöl, legkesöbb 1 ev mulva uj gumikat veszek (öregednek a nyari+telijeim). eddig azt gondoltam 4evszakos lesz, de a fentiek elgondolkoztatnak, illetve arra terelnek: ha 4evszakos, akkor nyari alapu (Michelin, Bridgestone), illetve a kerdesre: akiknek több szezon ota van 4evszakos, hogy latjak tapasztalat alapjan ezt ?
vagy: hany km-t (nyarat, telet) lehet kisauto, gyenge motor, azt sem kihasznalo vezetesi stilus mellett egy jo 4evszakossal menni ? (szerintem nekem nyari Michelin 100e km alatt sem kopik el)
illetve a fentit követve: inkabb tel elött erdemes 4evszakosra valtani, mert több telet, mint nyarat birhat (nyar faj neki kopásilag erösen)
Re: Autós topik autósoknak
köszi.nemtomm írta: ↑2020.03.24., kedd 11:41Amennyiben ennyit mész feltétlen a téli-nyári gumi szettet ajánlanám mert akkor mindig a megfelelő gumit
használod minden évszakban. A csereberével járó macera az sajna szükséges rossz de a biztonság az mindennél fontosabb.
Ráadásul nem is kopnak el ilyen hamar simán elgurulnak sok tizezer km-t...
szerintem nem olvastad el, en nem irtam, hogy annyit megyek/mennék
en sokkal kevesebbet megyek, legyen evi 8-12e km. korabban kicsit több volt, ezert is eddig teli+nyari külön volt. a 175/65R14 méretben most sem olyan nehez mozgatni, cserelgetni öket, en itthon magam cserelem 20+ éve (persze azota nem ugyanaz a szett :-))
Re: Autós topik autósoknak
Amennyiben ennyit mész feltétlen a téli-nyári gumi szettet ajánlanám mert akkor mindig a megfelelő gumit
használod minden évszakban. A csereberével járó macera az sajna szükséges rossz de a biztonság az mindennél fontosabb.
Ráadásul nem is kopnak el ilyen hamar simán elgurulnak sok tizezer km-t...
"Az igazi barát szemből támad."
Online
Viszont...az asszonynak vásárolt kocsi,a korábbi évek tapasztalatai alapján a legdurvább esetben is maximum évente 10000km-t fut...
Sőt, ha meglessz a motorjogsija, akkor talán 6-7000 ha meglessz évente. És az is túlnyomórészt városban, hébe-hóba M0-s, párszáz km pálya esetleg...
Így jó esetben kibírhat akár 4-5 évet is...
Anyagilag nem olyan nagy a különbség,inkább csak a téli-nyári átállás maceráját spórolja el az ember...
Re: Autós topik autósoknak
Én is mostanában pont ezen filózok....
Viszont...az asszonynak vásárolt kocsi,a korábbi évek tapasztalatai alapján a legdurvább esetben is maximum évente 10000km-t fut...
Sőt, ha meglessz a motorjogsija, akkor talán 6-7000 ha meglessz évente. És az is túlnyomórészt városban, hébe-hóba M0-s, párszáz km pálya esetleg...
Így jó esetben kibírhat akár 4-5 évet is...
Anyagilag nem olyan nagy a különbség,inkább csak a téli-nyári átállás maceráját spórolja el az ember...
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Re: Autós topik autósoknak
4evszakos gumikérdésen "rugóznék" még
szaki véleménye: "Évi ~25 ekm, aminek nagyjából a fele város, negyede országút, negyede autópálya
Kb másfél év után cserélheted.
Az évi 25 (amiből 6-7 ezer az autópálya) nem kifejezetten a négyévszakosoknak való"
avval gondolom mindannyian egyetértünk, hogy 25e km/ev tenyleg nem 4evszakos terepe.
ami engem meglep: "kb. masfel ev utan cserelheted" (Civic, nyari+telivel 160e km-t ment, tehat nem a stilus miatt)
Ö arra gondo, hogy most feltéve 2 nyár, aztan mintamelyseg valoszinü 4mm alá kerül, igy masodik telnek indulni nem jo
szaki: "A négyévszakos gumik a nyárinál lágyabb keverékből készülnek, és ezért gyorsan kopnak. Ez a dolguk.
Ha keveset mész az autóval, és elkerülöd nyáron a nagyon koptató autópályákat, akkor megérheti négyévszakozni"
viszont ugye a tipikus keveset menö, az ev közben megyeget, aztan nyaron többet (nyaralas, utak). nyari forro utat meg lehet tenyleg nem birja ugy, erösebben kopik egy 4evszakos, nem ? tehat erthetö a logika
szaki: "a négyévszakosnál külön gond, hogy nem mehet 4, de inkább 4.5 - 5 mm alá a mintaárok mélység, mert hóban használhatatlan lesz. Szóval ha 5 mm körül ér a téli szezon kezdete, akkor már nem egészséges fennhagyni, miközben nyáron még lenne benne egy-két szezon"
sok logikat latok a fentiben, ami eltantorit a 4evszakos felöl, legkesöbb 1 ev mulva uj gumikat veszek (öregednek a nyari+telijeim). eddig azt gondoltam 4evszakos lesz, de a fentiek elgondolkoztatnak, illetve arra terelnek: ha 4evszakos, akkor nyari alapu (Michelin, Bridgestone), illetve a kerdesre: akiknek több szezon ota van 4evszakos, hogy latjak tapasztalat alapjan ezt ?
vagy: hany km-t (nyarat, telet) lehet kisauto, gyenge motor, azt sem kihasznalo vezetesi stilus mellett egy jo 4evszakossal menni ? (szerintem nekem nyari Michelin 100e km alatt sem kopik el)
illetve a fentit követve: inkabb tel elött erdemes 4evszakosra valtani, mert több telet, mint nyarat birhat (nyar faj neki kopásilag erösen)
szaki véleménye: "Évi ~25 ekm, aminek nagyjából a fele város, negyede országút, negyede autópálya
Kb másfél év után cserélheted.
Az évi 25 (amiből 6-7 ezer az autópálya) nem kifejezetten a négyévszakosoknak való"
avval gondolom mindannyian egyetértünk, hogy 25e km/ev tenyleg nem 4evszakos terepe.
ami engem meglep: "kb. masfel ev utan cserelheted" (Civic, nyari+telivel 160e km-t ment, tehat nem a stilus miatt)
Ö arra gondo, hogy most feltéve 2 nyár, aztan mintamelyseg valoszinü 4mm alá kerül, igy masodik telnek indulni nem jo
szaki: "A négyévszakos gumik a nyárinál lágyabb keverékből készülnek, és ezért gyorsan kopnak. Ez a dolguk.
Ha keveset mész az autóval, és elkerülöd nyáron a nagyon koptató autópályákat, akkor megérheti négyévszakozni"
viszont ugye a tipikus keveset menö, az ev közben megyeget, aztan nyaron többet (nyaralas, utak). nyari forro utat meg lehet tenyleg nem birja ugy, erösebben kopik egy 4evszakos, nem ? tehat erthetö a logika
szaki: "a négyévszakosnál külön gond, hogy nem mehet 4, de inkább 4.5 - 5 mm alá a mintaárok mélység, mert hóban használhatatlan lesz. Szóval ha 5 mm körül ér a téli szezon kezdete, akkor már nem egészséges fennhagyni, miközben nyáron még lenne benne egy-két szezon"
sok logikat latok a fentiben, ami eltantorit a 4evszakos felöl, legkesöbb 1 ev mulva uj gumikat veszek (öregednek a nyari+telijeim). eddig azt gondoltam 4evszakos lesz, de a fentiek elgondolkoztatnak, illetve arra terelnek: ha 4evszakos, akkor nyari alapu (Michelin, Bridgestone), illetve a kerdesre: akiknek több szezon ota van 4evszakos, hogy latjak tapasztalat alapjan ezt ?
vagy: hany km-t (nyarat, telet) lehet kisauto, gyenge motor, azt sem kihasznalo vezetesi stilus mellett egy jo 4evszakossal menni ? (szerintem nekem nyari Michelin 100e km alatt sem kopik el)
illetve a fentit követve: inkabb tel elött erdemes 4evszakosra valtani, mert több telet, mint nyarat birhat (nyar faj neki kopásilag erösen)
Re: Autós topik autósoknak
Ilyen mindig jöhet!
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
:-))))
igy sikerült a segitseget begepelnem (a digitalis oktatas miatt "hajszaban vagyok")
nekem az etalon revi a kerekparos forumban a gepelesben, hatalmas röhögest valthat ki, pl.:
viewtopic.php?f=101&t=14287&p=2467301&h ... y#p2467301
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12631
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Nem akartam már porschékat ide citálni, főleg nem ilyeneket, de ez nagyon bejön!
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Re: Autós topik autósoknak
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ezek után már arra sem
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Online
[/quote]
Ámen....
Re: Autós topik autósoknak
Szerintem ez ebben a formában max. arra jó, hogy téged megnyugtasson .
[/quote]
Ámen....
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Re: Autós topik autósoknak
Szerintem ez ebben a formában max. arra jó, hogy téged megnyugtasson . Alvázvédelemnek nevezni erős túlzás.violin írta: ↑2020.03.23., hétf. 10:35Dinitrol anyagokat néztem, abból 2-3e Ft egy-egy spray. A küszöbökre és néhány nehezen hozzáférhető üregre elég egy 400ml-es üregvédő viasz. Az alvázra és a kerékjárati ívekre mehet a keményebb cucc, ami szintén viasz. Nem hinném,hogy 2-4db spray ne lenne elég. A klasszik alvézvédőt nem gondoltam fújni sehova.
Ez a kezelés talán arra elég, hogy a jelenlegi állapotot néhány évre konzerváljam. Egyenlőre nem terveztem oldtimert nevelgetni....
Ha tényleg olyan szép mindenhol az autó, mint a csatolt fotón, akkor enélkül is nyugodtan alhatsz még pár évig, nem fog hirtelen elporladni csak azért, mert kihoztad Olaszországból...
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Online
Ez a kezelés talán arra elég, hogy a jelenlegi állapotot néhány évre konzerváljam. Egyenlőre nem terveztem oldtimert nevelgetni....
Re: Autós topik autósoknak
Dinitrol anyagokat néztem, abból 2-3e Ft egy-egy spray. A küszöbökre és néhány nehezen hozzáférhető üregre elég egy 400ml-es üregvédő viasz. Az alvázra és a kerékjárati ívekre mehet a keményebb cucc, ami szintén viasz. Nem hinném,hogy 2-4db spray ne lenne elég. A klasszik alvézvédőt nem gondoltam fújni sehova.
Ez a kezelés talán arra elég, hogy a jelenlegi állapotot néhány évre konzerváljam. Egyenlőre nem terveztem oldtimert nevelgetni....
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Re: Autós topik autósoknak
És ilyenkor merül fel a kérdés: minek az a sok benzinzabáló nagy köbcentis benzintemető autó?Aszpirin írta: ↑2020.03.22., vas. 14:03Azt írja a linkelt cikk:Vinkler írta: ↑2020.03.22., vas. 13:42És ennek sem sok értelmét látom, hogy a környezetvédelemre hivatkozva megtesznek ilyen lépéseket:
https://hu.motor1.com/news/405094/erven ... opalyakon/Tegyük hozzá, hogy: Európában.Jelenleg csak Ciprus és Norvégia azok, akik a hollandhoz hasonló alacsony sebességhatárt alkalmaznak.
Kanada Ontario és Québec tartományaiban ugyanis már 2001-ben (amikor először jártam ott) 100 km/h volt a sebességhatár minden autópályán (lehet, hogy egész Kanadában ez van, de csak e két tartományban jártam, és a tartományok igen nagy autonómiát élveznek, még az említett két tartomány között is komoly eltérések vannak a közúti közlekedési szabályokban), és ők ezt a világ legtermészetesebb dolgának kezelték, tehát nem is volt új a szabály. A büntetési tételek 110 km/h-nál kezdődtek 50 dollárral, és 130 km/h-nál már brutálisak voltak (nem emlékszem pontosan, de több száz dollárról van szó). A rendőrök jelenléte pedig - mint általában Amerikában és Kanadában - az utakon érzékelhetőbb volt, mint itthon.
Ja, mindenki betartotta a 100-at, az első két hétben az volt az érzésem, hogy nem haladunk (menj el Torontótól Montréalig autóval, max 100 km/h-val, megérted mire gondolok, baromi unalmas...), de aztán annyira megszoktam, hogy fel sem tűnt, és itthon a 130 tűnt nagyon gyorsnak.
De persze arról semmi nem szólt, hogy ők a környezetvédelem miatt vezették be a 100 km/h-s sebességkorlátot, hanem csak. (a félreértések elkerülsée végett: ha valaki nem tudná, Kanadában már régóta metrikus rendszer van, néhány kivétellel - pl. a tömeg-alapmértékegység még mindig a font).
Másrészt, ha Európában sokkal kisebb köbcentis autókkal lehet közlekedni és gazdaságosabb.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12631
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Nem jön ki 15k -ból sztem.violin írta: ↑2020.03.22., vas. 21:41Ha csináltatom, akkor kb 50e az "alap" kezelés,ami alváz és küszöb kezelést takar. Viszont ha magam csinálom, akkor 15e anyagár körül megúszhatom. Annnyit biztosan megér.Acme írta: ↑2020.03.22., vas. 20:35Szerintem 4-5 évre nem éri meg (gazdaságilag) megcsináltatni. Aligha fogod tudni érvényesíteni az eladáskor egy 15 éves autónál amit ráköltöttél....violin írta: ↑2020.03.22., vas. 09:36Nem a döntés a kérdés....az nem is kérdés. Csak személyes tapasztalatokra lettem volna kíváncsi...
Az autó most múlt tíz éves, és ha nem újabb tíz évre de 4-5-re biztosan marad. Nyilván nem attól tartok,hogy jövőre szétesik az udvaron, de a jelenlegi állapota megőrzés után kiált. És ha pár év múlva túladnánk rajta,akkor is csak előnyére válik a rozsdamentes kaszni....
Nyilván nem lesz olyan,mintha egy specialista csinálta volna de valamit biztosan ér....és megnyugszik a lelkem....
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Nyilván nem lesz olyan,mintha egy specialista csinálta volna de valamit biztosan ér....és megnyugszik a lelkem....
Re: Autós topik autósoknak
Ha csináltatom, akkor kb 50e az "alap" kezelés,ami alváz és küszöb kezelést takar. Viszont ha magam csinálom, akkor 15e anyagár körül megúszhatom. Annnyit biztosan megér.Acme írta: ↑2020.03.22., vas. 20:35Szerintem 4-5 évre nem éri meg (gazdaságilag) megcsináltatni. Aligha fogod tudni érvényesíteni az eladáskor egy 15 éves autónál amit ráköltöttél....violin írta: ↑2020.03.22., vas. 09:36Nem a döntés a kérdés....az nem is kérdés. Csak személyes tapasztalatokra lettem volna kíváncsi...
Az autó most múlt tíz éves, és ha nem újabb tíz évre de 4-5-re biztosan marad. Nyilván nem attól tartok,hogy jövőre szétesik az udvaron, de a jelenlegi állapota megőrzés után kiált. És ha pár év múlva túladnánk rajta,akkor is csak előnyére válik a rozsdamentes kaszni....
Nyilván nem lesz olyan,mintha egy specialista csinálta volna de valamit biztosan ér....és megnyugszik a lelkem....
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Re: Autós topik autósoknak
Szerintem 4-5 évre nem éri meg (gazdaságilag) megcsináltatni. Aligha fogod tudni érvényesíteni az eladáskor egy 15 éves autónál amit ráköltöttél....violin írta: ↑2020.03.22., vas. 09:36Nem a döntés a kérdés....az nem is kérdés. Csak személyes tapasztalatokra lettem volna kíváncsi...
Az autó most múlt tíz éves, és ha nem újabb tíz évre de 4-5-re biztosan marad. Nyilván nem attól tartok,hogy jövőre szétesik az udvaron, de a jelenlegi állapota megőrzés után kiált. És ha pár év múlva túladnánk rajta,akkor is csak előnyére válik a rozsdamentes kaszni....
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
Bármennyit gondolkodom, sose fogom elhinni, hogy egy nehéz, erős, nagy homlokfelületű autó környezetbarát volna. Nem (feltétlenül) bűn a villany/hibrid-SUV, csak ne akarják már eladni a zöld maszlagot hozzá! Nyugodtan mondjuk ki: azért veszik a népek, mert drágának néz ki, elkotródnak előle az autók a belső sávból, és belefér a család kutyástul-gyerekestül. Ja, és a legfontosabb: a szomszéd is vett, tehát KELLVinkler írta: ↑2020.03.22., vas. 11:37Ugye, ez is elgondolkodtató!
https://www.vezess.hu/hirek/2020/03/22/ ... abroncsok/
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Azt írja a linkelt cikk:Vinkler írta: ↑2020.03.22., vas. 13:42És ennek sem sok értelmét látom, hogy a környezetvédelemre hivatkozva megtesznek ilyen lépéseket:
https://hu.motor1.com/news/405094/erven ... opalyakon/
Tegyük hozzá, hogy: Európában.Jelenleg csak Ciprus és Norvégia azok, akik a hollandhoz hasonló alacsony sebességhatárt alkalmaznak.
Kanada Ontario és Québec tartományaiban ugyanis már 2001-ben (amikor először jártam ott) 100 km/h volt a sebességhatár minden autópályán (lehet, hogy egész Kanadában ez van, de csak e két tartományban jártam, és a tartományok igen nagy autonómiát élveznek, még az említett két tartomány között is komoly eltérések vannak a közúti közlekedési szabályokban), és ők ezt a világ legtermészetesebb dolgának kezelték, tehát nem is volt új a szabály. A büntetési tételek 110 km/h-nál kezdődtek 50 dollárral, és 130 km/h-nál már brutálisak voltak (nem emlékszem pontosan, de több száz dollárról van szó). A rendőrök jelenléte pedig - mint általában Amerikában és Kanadában - az utakon érzékelhetőbb volt, mint itthon.
Ja, mindenki betartotta a 100-at, az első két hétben az volt az érzésem, hogy nem haladunk (menj el Torontótól Montréalig autóval, max 100 km/h-val, megérted mire gondolok, baromi unalmas...), de aztán annyira megszoktam, hogy fel sem tűnt, és itthon a 130 tűnt nagyon gyorsnak.
De persze arról semmi nem szólt, hogy ők a környezetvédelem miatt vezették be a 100 km/h-s sebességkorlátot, hanem csak. (a félreértések elkerülsée végett: ha valaki nem tudná, Kanadában már régóta metrikus rendszer van, néhány kivétellel - pl. a tömeg-alapmértékegység még mindig a font).
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12631
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Nyilván globálisan jelent ez problémát és azt is tudjuk, hogy az autózás MINDEN mozzanata környezetszennyező, ne legyünk álszentek. Ezért röhögök a környezettudatos formula e-n is. Vicc. Illetve jó, csak ne akarják zöldnek beállítani, mert qvára nem az.Aszpirin írta: ↑2020.03.22., vas. 11:53Vajon miért érzem úgy, hogy megint az autógyártókra és az autósokra kennek mindent?Vinkler írta: ↑2020.03.22., vas. 11:37Ugye, ez is elgondolkodtató!
https://www.vezess.hu/hirek/2020/03/22/ ... abroncsok/
A soktíz tonnás, 5-6 tengelyes, tengelyenként 4 kerékkel rendelkező teherautók vajon hányszor annyi gumitörlmeléket hagynak az utakon, mint a személyautók, a cikkben mégis a SUV-ok a főbűnösök ugye, na meg az elektromos autók, amelyeken a nehéz akkumulátorok miatt nagyobbak a gumik (megjegyzem, én is SUV-ellenes vagyok, de hagyjuk már a vetítést).
Azt miért felejtik el említeni ezek a cikkek, hogy hol az IGAZI probléma (a gazdaság globalizációjának eredménye a folyamatosan növekvő tengeri, légi és szárazföldi áruszállítás - és az utóbbi esetében még mindig jobban megéri kamionokkal szállítani, mint vasúton)? EZ miért nem probléma? Fillérbaszásból a Föld túlsó felében gyárttatni valamit, aztán átszállítani akár tízezer kilométernyire, mert így jobban megéri a kereskedőknek és gyártóknak (vagy termelőknek).
Na mindegy, ma nincs jó kedvem...
És ennek sem sok értelmét látom, hogy a környezetvédelemre hivatkozva megtesznek ilyen lépéseket:
https://hu.motor1.com/news/405094/erven ... opalyakon/
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos