
Figyelem: a szabályzat 6.8.3.1 - es pontja alapján az adás vételi részen a "pü ment" és "válasz ment" jellegű hozzászólásokat törölni fogjuk, csakúgy mint a hely / posta adatok és ár nélkül feladott hirdetéseket.
Általában a hifiről
- Tctronic
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1485
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 1005
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
A mi nappalinkban csak egy Dali kép jutott. Szent Antal megkísértése. (Reprodukció By Darvas. Kollégám.) Jobb mint az eredeti.
És ha jól emlékszem nagyobb is sokkal.

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tctronic 2020.10.18., vas. 19:29-kor.
Analóg: Technics 1210MKII, Ortofon Blue, Palotás féle phono
Digitál: Marantz CD67 futómű, Holo Audio Spring 2 DAC
Erősítés: Mark Levinson 38 + Hibrid By Szabó Tamás.
Hangfal: DIY (Onken doboz, JBL 2226, TAD4002+JBL2343)
Kábelek: Fapaci, AQ, Kimber
Digitál: Marantz CD67 futómű, Holo Audio Spring 2 DAC
Erősítés: Mark Levinson 38 + Hibrid By Szabó Tamás.
Hangfal: DIY (Onken doboz, JBL 2226, TAD4002+JBL2343)
Kábelek: Fapaci, AQ, Kimber
Online
, jóminőségű repró formájában is). A gyengébbek kedvéért: rólam van szó. Valahogy vonzanak a minimalista absztraktok, és ezt speciel esztétikusnak is találom. Ennyi, nem próbálok belemesélni semmit.
- Aszpirin
- Moderátor
- Hozzászólások: 3530
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 2313
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
Ebben biztosan tévedsz, mert én “ismerek” egy embert, aki a nappalija falára is kitenné a Cables által “beidézett” Moholy-művet (nemcsak eredetiben

- Thorens 206 + Goldring 2200 + Pointe Record TS | Linn Unidisk 1.1 | Mac + CoreAudio Karuna + Wadia 121 → PrimaLuna ProLogue Premium → AudioPhysic Classic 10
- Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon 5.0 + Alteco C1 + BKE DoubleGem
- BlueSound Powernode2 → Dynaudio Audience 50
- bitrograde
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1758
- Csatlakozott: 2016.10.27., csüt. 11:40
- Értékelés: 1342
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Általában a hifiről
Azt a... mennyi esztéta. 

Audio-PC (zozoweb & mzperx) - Resonessence Lab Concero HD - Promitheus Audio TVC - Bryston 4B - Vandersteen 2CE Signature | Wyred4Sound & freeba
FiiO X5 II - OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference I / Meze 99 Classic| freeba & mr.collector
FiiO X5 II - OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference I / Meze 99 Classic| freeba & mr.collector
- Indy
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2731
- Csatlakozott: 2011.08.30., kedd 11:06
- Értékelés: 1344
- Tartózkodási hely: Győr
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Nagyon klassz "megfejtés".juliush írta: ↑2020.10.18., vas. 17:11Valójában ennél személyesebb élmény ihlette! A nagy kolerajárvány utolsó évében Spanyolországban töltötte a Művész a szabadságát, mikor az egyik hajnali órában, napfelkelte idején kapott Indiából egy telefonhívást, melyben az épp ott szolgáló kedves barátjának karanténban bekövekezett haláláról értesítették. A modern telekommunikációt szimbólizáló telefonpóznák és a múltban gyökerező keresztény hit jelképe közös szimbólumban válnak hidakká, melyek távoli korokat és helyeket kötnek össze éppúgy, mint testeket fizikailag és lelkeket szellemileg.
Erre is van valamid?
https://telex.hu/kult/2020/10/18/sosem- ... -mint-most
Indulj el egy úton, én is egy másikon...
Re: Általában a hifiről
A kerdes az ha en ot perc alatt osszedobok valimit,es utana harom napig gondolkodom hogy megtoltsem tartalommal(ideologia)vajon eszre veszed e a kulombseget.?
„A balgatag ember úgy van az élet igazságával, mint a gyerek a káposztafejjel. Száz levelét leszaggatja, s csak mikor a kemény torzsához ér, akkor veszi észre, hogy a káposztát eldobta.”
Online
Re: Általában a hifiről
Valójában ennél személyesebb élmény ihlette! A nagy kolerajárvány utolsó évében Spanyolországban töltötte a Művész a szabadságát, mikor az egyik hajnali órában, napfelkelte idején kapott Indiából egy telefonhívást, melyben az épp ott szolgáló kedves barátjának karanténban bekövekezett haláláról értesítették. A modern telekommunikációt szimbólizáló telefonpóznák és a múltban gyökerező keresztény hit jelképe közös szimbólumban válnak hidakká, melyek távoli korokat és helyeket kötnek össze éppúgy, mint testeket fizikailag és lelkeket szellemileg.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
- LIMAR
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1131
- Csatlakozott: 2017.04.27., csüt. 18:06
- Értékelés: 2270
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Én mindig a magam nevében nyilatkozom.
Ha számodra ez a művészet, akkor tényleg nem.
És nem szívesen beszélgetnék veled Sárosdi Lilla kétkezes performanszáról sem a Trafóban Shilling Árpád Krétakör - Lúzer rendezésében. Pedig szerinte "semmi baj, ez a színészet" 2 perc 50 sectől. Mondjuk az egésztől kifordul a belem is. De hát, ez a művészet manapság bizonyos körökben.
https://www.youtube.com/watch?v=upQdBlz ... e=emb_logo
- wittao
- Őslakos
- Hozzászólások: 4537
- Csatlakozott: 2017.01.29., vas. 12:19
- Értékelés: 2918
- Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós
Re: Általában a hifiről
Kereszt??? Azt hittem valami csovezetek... el is kezdtem gepelni, hogy a golyos csapot nem igy jeloljukmike-rame írta: ↑2020.10.18., vas. 16:12Bizony, ezen a képen jelentős tudásanyag van megjelenítve. Az egyenlő szárú kereszt (köroszt) a világegyetem harmóniáját, egyensúlyát vagy akár magát Jézust is szimbolizálja. A fehér mező az adott párhuzamos univerzumokat jelenti. Az elválasztó függőleges fekete sáv az univerzumokat elválasztó "nem tér-nem idő" réteget mutatja. Jelen esetben a nihilt ábrázolja. Az alsó keresztnél az egyensúly felborul. A vízszintes vonal a kereszten lefelé mozdul, tehát az anyagi sík felé tolódik. Balra is csúszik a "nihil" irányába. Valahol ezen az úton halad az emberi civilizáció.juliush írta: ↑2020.10.18., vas. 12:17Vegyük ezt a Moholy-Nagy képet! Technikailag zérónak tűnik, de könnyen meglehet, ha a keletkezésének korszakába (1923) helyezed, annak kontextusában a Művész által érzékelt valóság végletekig redukált, absztrakt esszenciáját fedezheted fel a választott formák, színek szimbólizmusába, vagy épp az üres és telt terek arányába kódolva. Épp csak lehet, hogy az üzenet megértéséhez egy intellektuális utazás, nyomozás, a korszak, az életmű és számos egyéb tényező megismerése és megértése vezet el és nem rágják szádba.![]()

Core Audio, TARALABS, PrimaLuna, STAX, Entreq
Elektroncsovek: PSVANE, GoldLion, TAD, JJ, EH, Sovtek, Shuguang
Audio blogom: https://wittaozeneszobaja.blog.hu
Core Audio: http://www.avx.hu/forum/viewforum.php?f=166
www.coreaudio.eu
Elektroncsovek: PSVANE, GoldLion, TAD, JJ, EH, Sovtek, Shuguang
Audio blogom: https://wittaozeneszobaja.blog.hu
Core Audio: http://www.avx.hu/forum/viewforum.php?f=166
www.coreaudio.eu
Re: Általában a hifiről
Bizony, ezen a képen jelentős tudásanyag van megjelenítve. Az egyenlő szárú kereszt (köroszt) a világegyetem harmóniáját, egyensúlyát vagy akár magát Jézust is szimbolizálja. A fehér mező az adott párhuzamos univerzumokat jelenti. Az elválasztó függőleges fekete sáv az univerzumokat elválasztó "nem tér-nem idő" réteget mutatja. Jelen esetben a nihilt ábrázolja. Az alsó keresztnél az egyensúly felborul. A vízszintes vonal a kereszten lefelé mozdul, tehát az anyagi sík felé tolódik. Balra is csúszik a "nihil" irányába. Valahol ezen az úton halad az emberi civilizáció.juliush írta: ↑2020.10.18., vas. 12:17Vegyük ezt a Moholy-Nagy képet! Technikailag zérónak tűnik, de könnyen meglehet, ha a keletkezésének korszakába (1923) helyezed, annak kontextusában a Művész által érzékelt valóság végletekig redukált, absztrakt esszenciáját fedezheted fel a választott formák, színek szimbólizmusába, vagy épp az üres és telt terek arányába kódolva. Épp csak lehet, hogy az üzenet megértéséhez egy intellektuális utazás, nyomozás, a korszak, az életmű és számos egyéb tényező megismerése és megértése vezet el és nem rágják szádba.

"Az ember sajnálatos módon 0,5 ezrelékes alkoholdeficittel a vérében születik" /Finn Skårderud/
Online
Re: Általában a hifiről
"...Cervantes és Ménard szövege szóról szóra azonos, csakhogy az utóbbi mérhetetlenül gazdagabb. (Kétértelműbb, mondhatják ócsárlói; de a kétértelműség: gazdagság.)
Revelációt jelent összevetni Ménard Don Quijoté-ját a Cervantesével. Az utóbbi azt írta például (Don Quijote, első rész, kilencedik fejezet):
...az igazság, melynek anyja a történelem, az idő versenytársa, a cselekedetek letéteményese, a múlt tanúja, a jelen intő példája, a jövendő hírnöke.
Tizenhetedik századi megfogalmazásban, Cervantes, a "laikus lángelme" megfogalmazásában ez a felsorolás pusztán csak a történelem retorikus magasztalása. Ménard viszont ezt írja:
...az igazság, melynek anyja a történelem, az idő versenytársa, a cselekedetek letéteményese, a múlt tanúja, a jelen intő példája, a jövendő hírnöke.
A történelem: az igazság anyja; az eszme meghökkentő. Ménard, William James kortársa, nem mint a valóság megismerését, hanem mint forrását határozza meg a történelmet. Számára nem az a történelmi igazság, ami megtörtént, hanem az, amiről azt tartjuk, hogy megtörtént. A záró kitételek - a jelen intő példája, a jövendő hírnöke - szemérmetlenül pragmatikusak.
Éles ellentét van a két stílus között is. Ménard archaizáló - végső soron idegenszerű - stílusa némiképpen mesterkélt. Nem így elődjéé, aki fesztelenül használja kora spanyol köznyelvét..."
(Jorge Louis Borges: Pierre Ménard, a Don Quijote szerzője)
Bocsi az OFF-ért!
Revelációt jelent összevetni Ménard Don Quijoté-ját a Cervantesével. Az utóbbi azt írta például (Don Quijote, első rész, kilencedik fejezet):
...az igazság, melynek anyja a történelem, az idő versenytársa, a cselekedetek letéteményese, a múlt tanúja, a jelen intő példája, a jövendő hírnöke.
Tizenhetedik századi megfogalmazásban, Cervantes, a "laikus lángelme" megfogalmazásában ez a felsorolás pusztán csak a történelem retorikus magasztalása. Ménard viszont ezt írja:
...az igazság, melynek anyja a történelem, az idő versenytársa, a cselekedetek letéteményese, a múlt tanúja, a jelen intő példája, a jövendő hírnöke.
A történelem: az igazság anyja; az eszme meghökkentő. Ménard, William James kortársa, nem mint a valóság megismerését, hanem mint forrását határozza meg a történelmet. Számára nem az a történelmi igazság, ami megtörtént, hanem az, amiről azt tartjuk, hogy megtörtént. A záró kitételek - a jelen intő példája, a jövendő hírnöke - szemérmetlenül pragmatikusak.
Éles ellentét van a két stílus között is. Ménard archaizáló - végső soron idegenszerű - stílusa némiképpen mesterkélt. Nem így elődjéé, aki fesztelenül használja kora spanyol köznyelvét..."
(Jorge Louis Borges: Pierre Ménard, a Don Quijote szerzője)
Bocsi az OFF-ért!

Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
- fapaci
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 12819
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 6711
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Ez így enyhén szólva sem igaz. Ha csak a fotógráfiánál maradunk, szerintem Robert Capa (született Friedman Endre) "kicsit" ismertebb. Ha más művészeti ágakat is beveszünk, a lista igen hosszú lesz.
Ez így enyhén szólva sem igaz. Számos fotós barátom a fél karját adná, hogy "ezeket" kitehesse a nappalijában. Némelyiknek sikerült is. Szóval javaslom, inkább a magad nevében nyilatkozz!
Lehet, hogy nem kellene a művészetről beszélgetnünk.

Online
Re: Általában a hifiről
Ha egy mű önmagában nem tudja "eladni", jó, legyen inkább, nem képes különös érdeklődést kiváltani, csak akkor ha bele magyarázzuk a sorsválasztó nehéz történetét, akkor attól, nekem, még nem lesz magasztos. Leszámítva az árveréssel feldúsított műkincs üzletelést (keveredve maffia módszerekkel, fekete piaccal) én ennek a Moholy-i képnek 500Ft-os repróját nem biztos hogy kiraknám a szobám falára.juliush írta: ↑2020.10.18., vas. 12:17Hogy mennyire nem ugyanabban a világban élünk (és hozzáteszem, mennyire nem szeretnék a tiédben élni)!LIMAR írta: ↑2020.10.18., vas. 11:21Ma ezeket az "alkotásokat" nem az esztétikai élményük miatt veszik, hanem szigorúan befektetési szándékkal.
Ember nem lenne, aki akár a budijába is kitenné ezeket.
A mai művészinek kikiáltott alkotások zöme egy eltorzult világ hű tükre.
Ma bárkiből lehet "festőművészt" csinálni. Nincs szükség hozzá fejlett technikai tudásra, térlátásra. Magad elé raksz egy táblát, ráfröcskölöd a festéket, szétmaszatolod és kész a "művészi" alkotás. Ha három hasonlatos "képet" készítesz, akkor már egyéniség vagy és tárlatot rendeznek, ahol a galéria tulajdonosa horror áron kínálja az egyedi műremekeket. Majd hirtelen megveszik őket, pihentetik egy kicsit, majd dupla áron újra eladják egy szerencsétlennek, aki azt hiszi, hogy micsoda értéket vett. Bevett szokása ez a galériáknak, hogy saját embereik "veszik" horror árakon az amúgy eladhatatlan szemetet, majd újra piacra dobják. Így lehet felverni az árait a zéró értékű "alkotásoknak".
A képzőművészetben a technika elsajátítása csak eszköz, az igazán nagy művészt sohasem a technikai tudása különbözteti meg, hanem hogy azt mennyire tudja az önkifejezés, illetve a világról alkotott kép kifejezésének a szolgálatába állítani! Vegyük ezt a Moholy-Nagy képet! Technikailag zérónak tűnik, de könnyen meglehet, ha a keletkezésének korszakába (1923) helyezed, annak kontextusában a Művész által érzékelt valóság végletekig redukált, absztrakt esszenciáját fedezheted fel a választott formák, színek szimbólizmusába, vagy épp az üres és telt terek arányába kódolva. Épp csak lehet, hogy az üzenet megértéséhez egy intellektuális utazás, nyomozás, a korszak, az életmű és számos egyéb tényező megismerése és megértése vezet el és nem rágják szádba.
A piaci ár az egy teljesen más kérdés, a befektetők által az értéktartásba illetve növelésébe vetett bizalom anyagi mainfesztálódása és mint ilyen könnyen elrugaszkodhat a művészi értéktől.
Online
A képzőművészetben a technika elsajátítása csak eszköz, az igazán nagy művészt sohasem a technikai tudása különbözteti meg, hanem hogy azt mennyire tudja az önkifejezés, illetve a világról alkotott kép kifejezésének a szolgálatába állítani! Vegyük ezt a Moholy-Nagy képet! Technikailag zérónak tűnik, de könnyen meglehet, ha a keletkezésének korszakába (1923) helyezed, annak kontextusában a Művész által érzékelt valóság végletekig redukált, absztrakt esszenciáját fedezheted fel a választott formák, színek szimbólizmusába, vagy épp az üres és telt terek arányába kódolva. Épp csak lehet, hogy az üzenet megértéséhez egy intellektuális utazás, nyomozás, a korszak, az életmű és számos egyéb tényező megismerése és megértése vezet el és nem rágják szádba.
A piaci ár az egy teljesen más kérdés, a befektetők által az értéktartásba illetve növelésébe vetett bizalom anyagi mainfesztálódása és mint ilyen könnyen elrugaszkodhat a művészi értéktől.
Re: Általában a hifiről
Hogy mennyire nem ugyanabban a világban élünk (és hozzáteszem, mennyire nem szeretnék a tiédben élni)!LIMAR írta: ↑2020.10.18., vas. 11:21Ma ezeket az "alkotásokat" nem az esztétikai élményük miatt veszik, hanem szigorúan befektetési szándékkal.
Ember nem lenne, aki akár a budijába is kitenné ezeket.
A mai művészinek kikiáltott alkotások zöme egy eltorzult világ hű tükre.
Ma bárkiből lehet "festőművészt" csinálni. Nincs szükség hozzá fejlett technikai tudásra, térlátásra. Magad elé raksz egy táblát, ráfröcskölöd a festéket, szétmaszatolod és kész a "művészi" alkotás. Ha három hasonlatos "képet" készítesz, akkor már egyéniség vagy és tárlatot rendeznek, ahol a galéria tulajdonosa horror áron kínálja az egyedi műremekeket. Majd hirtelen megveszik őket, pihentetik egy kicsit, majd dupla áron újra eladják egy szerencsétlennek, aki azt hiszi, hogy micsoda értéket vett. Bevett szokása ez a galériáknak, hogy saját embereik "veszik" horror árakon az amúgy eladhatatlan szemetet, majd újra piacra dobják. Így lehet felverni az árait a zéró értékű "alkotásoknak".
A képzőművészetben a technika elsajátítása csak eszköz, az igazán nagy művészt sohasem a technikai tudása különbözteti meg, hanem hogy azt mennyire tudja az önkifejezés, illetve a világról alkotott kép kifejezésének a szolgálatába állítani! Vegyük ezt a Moholy-Nagy képet! Technikailag zérónak tűnik, de könnyen meglehet, ha a keletkezésének korszakába (1923) helyezed, annak kontextusában a Művész által érzékelt valóság végletekig redukált, absztrakt esszenciáját fedezheted fel a választott formák, színek szimbólizmusába, vagy épp az üres és telt terek arányába kódolva. Épp csak lehet, hogy az üzenet megértéséhez egy intellektuális utazás, nyomozás, a korszak, az életmű és számos egyéb tényező megismerése és megértése vezet el és nem rágják szádba.
A piaci ár az egy teljesen más kérdés, a befektetők által az értéktartásba illetve növelésébe vetett bizalom anyagi mainfesztálódása és mint ilyen könnyen elrugaszkodhat a művészi értéktől.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
Re: Általában a hifiről
Ezt te komolyan? Elég ha a kitalálók, bocsi, alkotók úgy gondolják, ők kiemelkedőt? Ezt soha nem az ő dolguk eldönteni. A közönség, fogyasztók, piac, még ha a piac erősen torzított is, ők ítélnek.
Online
Re: Általában a hifiről
- fapaci
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 12819
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 6711
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Én. A zenei kiadványok számomra művészeti produktumok, ezért hoztam a párhuzamokat.
- LIMAR
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1131
- Csatlakozott: 2017.04.27., csüt. 18:06
- Értékelés: 2270
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Ne bántsuk már Moholyt! Én is ugyanabban a kis faluban, Bácsborsódon születtem, ahol ő.cables írta: ↑2020.10.18., vas. 09:07Nincs nála ismertebb magyar művész a világon. 125 éve született Moholy-Nagy László
A Bácsborsódon Weisz László néven született fotóművész festett is. Az alábbi Telefonkép című festménye 6,087 millió dollárért cserélt gazdát és került a New York-i MoMA tulajdonába.

Ma ezeket az "alkotásokat" nem az esztétikai élményük miatt veszik, hanem szigorúan befektetési szándékkal.
Ember nem lenne, aki akár a budijába is kitenné ezeket.
A mai művészinek kikiáltott alkotások zöme egy eltorzult világ hű tükre.
Ma bárkiből lehet "festőművészt" csinálni. Nincs szükség hozzá fejlett technikai tudásra, térlátásra. Magad elé raksz egy táblát, ráfröcskölöd a festéket, szétmaszatolod és kész a "művészi" alkotás. Ha három hasonlatos "képet" készítesz, akkor már egyéniség vagy és tárlatot rendeznek, ahol a galéria tulajdonosa horror áron kínálja az egyedi műremekeket. Majd hirtelen megveszik őket, pihentetik egy kicsit, majd dupla áron újra eladják egy szerencsétlennek, aki azt hiszi, hogy micsoda értéket vett. Bevett szokása ez a galériáknak, hogy saját embereik "veszik" horror árakon az amúgy eladhatatlan szemetet, majd újra piacra dobják. Így lehet felverni az árait a zéró értékű "alkotásoknak".
Online
Re: Általában a hifiről
Akkor is elfogadhatatlan volt. Csak úgy gondolták hogy a felvétel alapzaja miatt úgyse fog feltűnni a hallgatónak.
Nem tudom eldönteni hogy te ezeket komolyan is gondolod vagy csak szándékosan trollkodsz.LIMAR írta: ↑2020.10.17., szomb. 21:54Nem tudnak elvonatkoztatni ezektől. Ők ezért sem járnak koncertekre, mert ott a szomszéd szuszog, netán köhög, kifújja az orrát, zörög.... A CD-ről sokkal jobb minden - szerintük. És pláne otthon a rendszerükön. Pedig egy élő zenei élményhez ezek is hozzátartoznak, csak sokan nem tudnak elvonatkoztatni ezektől. (a neszeket hajhászók egy másik történet)
Honnan? A karmester feje fölött függve 3 méterrel?
És? A hegedűs is 10 centiről hallja ott élőben, akkor az mégse jó? Nem azt akarod hallani amit a hegedűs hall élőben? Fújjj, hifista!!!
Mondom én hogy vannak akik nem zenét hallgatnak hanem hangokat. :-)
Hát ez igaz, minek venne bárki TV-t ha kinézhet az ablakon is? :-)
Ez tényleg igaz, a busz zaja, a szuszogás, köhögés, zörgés tényleg kevés embert hoz lázba. :-)
- LIMAR
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1131
- Csatlakozott: 2017.04.27., csüt. 18:06
- Értékelés: 2270
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Ki beszélt művészetről?
Egy hangzó esemény rögzítéséről, reprodukálásáról volt szó. Számomra ez fényévekre van a művészettől.
A művészetet hagyjuk a zeneszerzőkre, előadókra.
- fapaci
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 12819
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 6711
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Szerintem tökéletesen látod a házistúdiók problematikáját. Most csak az egoval kapcsolatos (fél)mondatodat emeltem ki, mert szerintem pontosan ez a mai világ legfőbb baja a stúdiókkal, hifistákkal, magán- és közélettel együtt.
- asebestyen
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2591
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 3110
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Általában a hifiről
Az apró házi stúdiók is jók lehetnek bizonyos munkafázisokhoz, adott esetben még jobbak is egy nagy stúdiónál, hisz kvázi otthoni környezetben tud dolgozni benne az illető. Míg ennek ismerjük a határait, ezeket betartva mennek a dolgok, szerintem nincs gond. A gond ott indul, mikor valaki azt hsizi, hogy ő majd otthon is fel tudja azt úgy venni, össze tudja keverni és le tudja úgy masterelni, vagy ne adj isten jobban, mint egy nagy stúdióban az ott dolgozó, már ezer ilyen munkán túllévő szakember. Igazából a borzalmas ego itt a baj, ami ha kontroll nélkül elszabadul... Ezekből iszonyat ízléstelen dolgok bírnak születni, ahol nem feltétlen a hangminőség csak az, ami nagyon gáz, sőt! Tény, hogy van 1-1 olyan ember vagy produkció, ahol ez jól működik, de elenyésző számban. Bár sokan azt hiszik, hogy így nagyobb a művészi szabadság, hogy mindent önmaguk csinálnak és úgymond nincs főnökük, a valóságban ez sokkal inkább borzalmas korláta a művészi szabadságnak. Technikai és emberi oldalról is. És nem elsődlegesen a hifista szemléletű hangminőség a legnagyobb gond ezzel.fapaci írta: ↑2020.10.18., vas. 09:58
Az apró házi stúdiók elterjedése alaposan átrendezte a szakma belső erőviszonyait és sokaknak okozott elviselhetetlen károkat, de ez egy megállíthatatlan folyamat. Sok szempontból kritizálható, de arra biztosan jó, hogy megmutassa, az alkotók számára mi fontos és mi lényegtelen. Úgy tűnik, a maximális hangminőség az utóbbi kosárban van a legtöbbeknél és a sikerlistákat látva úgy tűnik, a közönségnek sem ez a legfontosabb, tehát találkozik a kínálat és a kereslet. Másként nem is működhetne a zenei ipar.
Alces 6 | Audio-PC - Elementary OS - DeaDBeef | Core Audio Karuna Reference MK1 USB-SPdif konverter | Audio-gd Reference 10.32 dac/előfok | APS Aeon aktív monitorok | Supra kábelezés
Online
Re: Általában a hifiről
A "Komolyzenei ajánlóba" feltettem, abszolút friss élmény egy a 80-as évek végén felvett CD-ről. Az előadás minőségét nem is méltatva, pusztán technikailag szemlélve egy térben gyönyörűen elém helyezett zenekar illúzióját adja, a hangszerek hangszínét hűen tolmácsolva, épp megfelelő testességgel, hogy érezzem a teret is, amiben felvették! Tudom, mert volt szerencsém őket hallani a Zeneakadémián élőben is. Mint ahogy az elmúlt több mint három évtizedben szó szerint többszáz alkalommal élőben, különböző helyszíneken egyéb együtteseket is!
Hogy egy másik példát is hozzak a "ma-minden-szar-bezzeg-a-régiek" témakörben, Bill Evans nagy klasszikus Village Vanguard-béli koncertjének APO DSD64 változata után (melynél nem hiszem, hogy többet ki lehetett hozni az eredeti mesterszalagokból) a Brad Mehldau Trio ugyanolyan felállásban pár évtizeddel később ugyanott felvett élő koncertje ismét csak szimpla CD-ről egyszerűen köröket ver a régi bálványra. Nem tudom elhinni, hogy aki tényleg hallott már zongorát, nagybőgőt és dobszettet élőben, máshogy hallaná!
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
A zene területén a sokszorosítás, egy-az-egyben másolat nem minősül hamisítványnak (általában).
Re: Általában a hifiről
Még az a szerencse, a zeneirodalomban, manapság már inkább zeneiparnak nevezett területen a hangzó anyagra nem működik ez az egyedi darabok kereskedők, műkincsárverők általi árfelhajtó befektetői üzletelése. Mert "A zene mindenkié" /Kodály/cables írta: ↑2020.10.18., vas. 09:07Érdekes téma ez a valóság, meg annak ábrázolása.
Nemrég olvastam egy cikket az Artportálon:
Nincs nála ismertebb magyar művész a világon. 125 éve született Moholy-Nagy László
A Bácsborsódon Weisz László néven született fotóművész festett is. Az alábbi Telefonkép című festménye 6,087 millió dollárért cserélt gazdát és került a New York-i MoMA tulajdonába.
Gondolom volt akit szíven ütött a kép, mert úgy érezte ez tényleg a valóság.
A zene területén a sokszorosítás, egy-az-egyben másolat nem minősül hamisítványnak (általában).
- fapaci
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 12819
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 6711
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
A valóság mesterséges másolása valóban rémesen gagyi tud lenni, de szerintem a zeneiparban nem ez a jellemző, maximum a költséghatékony mulatós szinti műfajban, ahol a zenekart gépekkel helyettesítik. Általában nem a másolás és a becsapás a fő hajtóerő sem a zenészeknél, sem a zeneszerzőknél, sem a technikai stábnál, amikor szintetikus eszközöket, effekteket, módszereket alkalmaznak. Talán egy kivétel van, a térhatás, amit valóban sokszor mesterségesen állítanak elő, mivel általában nincs lehetőség az elképzeléseknek megfelelő, valós térben rögzíteni az anyagot. Emiatt lehet prüszkölni, némileg jogosan, de ez egy tisztán pénzügyi probléma, nem elvi kérdés. Az amúgy sem olcsó zenei kiadványok még drágábbak lennének, ha mindet ideális körülmények között készítenék.
Az apró házi stúdiók elterjedése alaposan átrendezte a szakma belső erőviszonyait és sokaknak okozott elviselhetetlen károkat, de ez egy megállíthatatlan folyamat. Sok szempontból kritizálható, de arra biztosan jó, hogy megmutassa, az alkotók számára mi fontos és mi lényegtelen. Úgy tűnik, a maximális hangminőség az utóbbi kosárban van a legtöbbeknél és a sikerlistákat látva úgy tűnik, a közönségnek sem ez a legfontosabb, tehát találkozik a kínálat és a kereslet. Másként nem is működhetne a zenei ipar.
Re: Általában a hifiről
Érdekes téma ez a valóság, meg annak ábrázolása.
Nemrég olvastam egy cikket az Artportálon:
Nincs nála ismertebb magyar művész a világon. 125 éve született Moholy-Nagy László
A Bácsborsódon Weisz László néven született fotóművész festett is. Az alábbi Telefonkép című festménye 6,087 millió dollárért cserélt gazdát és került a New York-i MoMA tulajdonába.
Gondolom volt akit szíven ütött a kép, mert úgy érezte ez tényleg a valóság.
Nemrég olvastam egy cikket az Artportálon:
Nincs nála ismertebb magyar művész a világon. 125 éve született Moholy-Nagy László
A Bácsborsódon Weisz László néven született fotóművész festett is. Az alábbi Telefonkép című festménye 6,087 millió dollárért cserélt gazdát és került a New York-i MoMA tulajdonába.
Gondolom volt akit szíven ütött a kép, mert úgy érezte ez tényleg a valóság.