Vinkler írta: ↑2020.11.08., vas. 08:49
Acme írta: ↑2020.11.07., szomb. 20:32
Aszpirin írta: ↑2020.11.07., szomb. 12:51
Szóval a BMW prémium futóművét és menetstabilitását egy Skodának esélye nincs még megközelíteni sem ezekkel a múlt évszázadi olcsójános megoldásokkal. De nem sportra lesz, és ezen a téren nem fogok csalódni, mert tudom mire számíthatok.
Kíváncsi vagyok, mit szólsz majd hozzá. Azért a hátsókerék után biztos más élmény lesz, és nem a jó irányba.
Az, hogy olcsóbb felfüggesztést adnak alá, teljesen érthető. Szerintem a vevők 95% meg se tudja különböztetni, a maradék meg vegyen vRS-t.
Az utolsó mondattal maximálisan egyetértek: az elégedettség elsősorban az elvárásokon múlik! Lehetsz elégedetlen egy Rolls-Royce-szal és elégedett egy Dacia-val. Kérdés, mit vársz tőle, és ahhoz képest mit kaptál. És mennyiért.
Nah igen, bár, ha hozzáteszed, hogy anno nem sokkal lehetett drágább a 3-as, mint most az Octavia, (Tényleg, mennyivel volt drágább?) akkor tényleg más kontextusba helyezi a történetet.
Anno kb félmillióval volt több a kombi 3-as alapára bolygóműves 8-sebességes ZF-gyártmányú automata váltóval és a 150 lovas 2literes turbódízel motorral (18d), mint most az Octavia Combi Style 2.0 TDI DSG alapára. Az úgymond felszereltsége azonban egy BMW-nek alapárban még nagyon szegényes, pár “kötelező” extrával gyorsan ráugrik 2-3 millió forint, és akkor még csak egy közepesen felszerelt 3-asod van. Az Octavia Style felszereltsége alapból elképesztő már ehhez képest: mátrix led alapárban, ez egy bömösnél hétszámjegyű extra, nagy navi kijelző a bömösnél kb 700ezer, stb... Mindezek ellenére nagyon nehéz hasonlítgatni, mert a BMW azért alapból is sokkal szofisztikáltabb felfüggesztést, hátsókerék-meghajtást, az Octinál kisebb de alapáron is sokkal jobban felszerelt csomagteret ad (a több pozícióban felszerelhető, automatán felcsévélődő elválasztóháló, aljból felnyitható rekeszek, szintén többpozíciós teleszkópos rögzítőrúd és csévés heveder, külön nyitható csomagtér-ablak a csomagtérajtón, számtalan rögzítőszem, nem csak hátrafelé, hanem sréhen felfelé is futó csomagtakaró mind alapárban van és ezek praktikussága és használhatósága megkérdőjelezhetetlen) ill. pl. motoros csomagtérajtót kínál alapáron (ez utóbbi számomra az igazi parasztvakítás, ami inkább bosszúságot okoz, mint örömöt).
Az én F31 bömösöm azért kb két millával került többe az alku után, mint ez az Octavia (mindkettőből rengeteget lehet alkudni, csak szőlok, a listaárak csak irányárak), ami azért nem tűnik olyan soknak így elsőre. Főleg, hogy az Octi árát is gond nélkül fennebb lehetett volna tornászni akár 2-3 millával is, ugyanezen motor és sebváltó mellett (pl. napfénytetővel, masszirozós ülésekkel, mindenféle további asszisztensekkel, elektomos anyósüléssel, bőrkárpittal, nagy felnikkel, hogy csak a nagyobb tételeket említsem - és a csomagtérbe is lett volna még egy-két hasznos extra, amit a keret kimerülése miatt már nem tudtam beválasztani).
Összességében azt mondhatom biztosra, hogy az Octik mai ára már súrolja a prémiumszegmens alját (természetesen azonos teljesítményű motorokkal és automata váltókkal hasonlítva), ami azért elgondolkodtató, és mégegyszer: ez nem a forint gyengélkedésének köszönhető, külföldön is meglepte az embereket. Az tény viszont, hogy a külcsín alapján - külsőre és belsőre és látszólagos összeszerelési- és anyagminőségre már ott van akár a prémiumszegmensben. És hogy drágább lehet egy Octi, mint egy hasonló teljesítményű/felszereltségű Passat, az szintén nem kicsit meglepő....