A legtöbb baleset 100 alatt történik. Csak egy példának írtam.Tctronic írta: ↑2021.01.02., szomb. 15:30
Igen. Illene. De pl. régi 20-30 éves autóra ami ér 300-800E Ft-ot (Mint a járműpark nagy része) a négy gumi elég nagy kiadás már önmagában is a prémium gumi pedig mégnagyobb. És lehet egész évbe nem megy vele 100 Km/h-nál gyorsabban. Itt ugye már felmerül az átlagos általános műszaki állapot kérdése is. (Fékek, lengéscsillapítók stb állapota) Ha ezek általában leharcoltak, a jobb minőségű gumi nem tudom mit tud segíteni. Ja és az utak állapotáról már nem is beszélve.
A gumi kérdésről az a történet jut eszembe amikor jó apám anno, mikor látta vettem téli gumit a Fordra elhatározta vesz ő is az Seat-jára. (Egész életében soha nem használt(!) előtte téli gumit Lada-val , hátsókerék hajtással járt egész télen. Soha nem volt balesete. Mindenre volt jogsija , talán Mentőre/tűzoltóra nem) Azt vallotta lassabban óvatosan kell menni és mindenhol el lehet menni. Na szóval megvette élete első téli gumi szettjét felnistől és nem esett 1 cm hó sem Azt mondta kidobott pénz volt. Senkit nem biztatnék erre, de tény a jobb gumi önmagában nem minden. Legalább annyit ér ha tisztában vagyunk a saját és az autónk képességeivel minden időjárás viszony között.
Amúgy meg szerintem erre is igaz, hogy banán és majom. Ha nincs pénze valakinek autóra, járjon gyalog. Ugyanis veszélyes üzem. Qrva veszélyes. De sajnos sokan ezt nem fogják fel. És az sem mentség, hogy a kocsi nem ér sokat, kár rá költeni. Ha közúton közlekedik, legyen tökéletes, ha 2 éves, ha 22.