Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Autós topik autósoknak

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4413
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2412

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Vinkler írta:
2021.01.19., kedd 18:44
Végre valaki!!! 36_3_1.gif
https://www.carmag.co.za/news/peugeot-b ... the-range/
És mit raknak bele? Gondolom a szokásos 1.6T motort, villannyal párosítva, 300-350LE körüli össz. teljesítménnyel. Dög nehéz lesz, és egyenesben jól fog gyorsulni. Kb. ezt tudom elképzelni.
Csak a Marantz! :-D

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3629
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1052

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: violin »

Lemmy9.1 írta:
2021.01.18., hétf. 18:22
Hihetetlen milyen munkahelyek vannak. Jó értelemben persze. Mit kellett volna tanulnom ehhez? ;)
IT?
Elég,ha egy ügyes csőszerelő vagy.... :rolleyes:
Amúgy tényleg. Nálunk mostanában Ceed-ek váltják az Aurisokat és i30-akat. De ha nyílt végű,maradványértékes konstrukciót szeretnél, gyakorlatilag bármilyen autót választhatsz magadnak. Lett is hamar három Octavia is a parkolóban....
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4413
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2412

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Vinkler írta:
2021.01.18., hétf. 18:38

Most elég nehezen tudom jobban elmagyarázni, de futok még egy kört.
Tehát egyik váltó sem tud helyetted gondolkodni. Ha lenyomod a gázpedált az kiszámolja, hogy visszaváltásra van szükséged. Ez lehet rövidebb, hosszabb idő is, DE mindig sokkal gyorsabb lesz, ha te látod a forgalomból, mikor szeretnél visszagangolni és ezt megteszed a kormányra aggatott fülekkel. Ennél gyorsabb módja nincs! 2 visszaváltás 2 pöccintés a fülön. Nincs az az automata, ami ezt gyorsabban meg tudja tenni, hiszen amikor már lenyomod a visszarakott fokozatba a gázpedált azonnal megy az autó, nem kell visszaváltania. Ezért írtam, hogy ez pt az egyetlen értelmét látom a váltó füleknek, vagyis én erre használom., esetleg hegyi úton bent tudod tartani a fokozatokat, de azt Sport módban is egész szépen teszi.
A váltó “optimalizálás”-tól pedig mindenkit óva intek. A javítás általában elkerülhetetlen, és elég költséges mulatság. Általában a váltási időbe nem is szoktak belenyúlni (helyesen) védelmet viszont szoktak rárakni (megint nagyon helyesen) ami nemhogy gyorsítja, de lassítja a működést minimálisan.
Én ezt eddig is értettem.
De én továbbra is azt mondom, hogy a jó automata váltóba nem kell belenyúlni. Előzésnél sem. A ZF 2006-tól kezdődően szerintem ilyen. Ahogy Aszpirin kolléga is írta, nem érzi azt, hogy felül kéne bírálnia.

Tuning tartósságáról nem tudok nyilatkozni, nem az enyém volt a kocsi. De előtte és utána is próbáltam, és utána sokkal gyorsabb volt a visszaváltás és a reakció.
Motor chip tuning is lehet jó és rossz is, gondolom váltó is hasonló, de ezt nem tudom, mert nekem csak motor tuninggal van (pozitív) tapasztalatom.
Csak a Marantz! :-D

Online
Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6127
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5180
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Alex_Aston írta:
2021.01.18., hétf. 18:33
Egyes helyeken elég a hosszú nyelv is :smile29:

Persze Aszpirn kollégáról nem feltételezek ilyet!
Azt jól is teszed, mert soha senkinek nem nyaltam, inkább széllel szemben vizelek.
A többit megírtam privátban, mert itt mégiscsak off.
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Alex_Aston írta:
2021.01.18., hétf. 18:19
Vinkler írta:
2021.01.18., hétf. 17:31
Alex_Aston írta:
2021.01.18., hétf. 11:31

Legjobb autó a céges autó! :D

Igen, a ZF 8-as váltó a legjobb, ez nem kérdés. De már a második generációs 6-os is gyorsabb és "okosabb" volt gyakorlatilag minden akkori konkurenciánál. a DSG váltók, menet közben a 2-3 fokozat visszaváltásban (padló gázzal előzés, stb.) lassú. Szoftveresen lehet mondjuk gyorsítani motor chip tuning mellett, ilyet próbáltam is RS O3-ban, úgy már egész jó.

Egy BMW-t (meg bármit) meg valóban nem csak megvenni kell, hanem fenntartani is. Látni az utakon, hogy ezt sokan nem tudták, amikor megvették használtan...
Nem érzem nagyon lassúnak a mostani dsg-ket, sport fokozatban pl egész fickósak. Én javaslom a kormányról vezérelhetőséget, a fülekkel előre lehet készülni és akkor azt a fokozatot készíted be, ami szimpatikus. Pont erre találták ki, a váltó nem tud helyetted gondolkodni, de ha látod, h lesz lehetőséged előzni 2 kattintással visszaváltasz 2 fokozatot és kész...
Nem azért automata, hogy ne kelljen nekem helyette cselekedni...?
ZF váltó esetén, már a 2006-os, még a 6 sebességes is villámgyorsan váltott, bármennyi fokozatot vissza, ha kellett. Ott nem éreztem azt, hogy bele kéne nyúlni.
Mondjuk a DSG váltó sajátossága, hogy csak a következő fokozatba váltást tudja gyorsan, a visszavágltást, több fokozattal, azt nagyon nem.

De utólagos okosítással jó lett a próbált 2014, vagy 2015-ös benzines RS O3. Főleg, hogy 320LE volt mellé :guitar:
Most elég nehezen tudom jobban elmagyarázni, de futok még egy kört.
Tehát egyik váltó sem tud helyetted gondolkodni. Ha lenyomod a gázpedált az kiszámolja, hogy visszaváltásra van szükséged. Ez lehet rövidebb, hosszabb idő is, DE mindig sokkal gyorsabb lesz, ha te látod a forgalomból, mikor szeretnél visszagangolni és ezt megteszed a kormányra aggatott fülekkel. Ennél gyorsabb módja nincs! 2 visszaváltás 2 pöccintés a fülön. Nincs az az automata, ami ezt gyorsabban meg tudja tenni, hiszen amikor már lenyomod a visszarakott fokozatba a gázpedált azonnal megy az autó, nem kell visszaváltania. Ezért írtam, hogy ez pt az egyetlen értelmét látom a váltó füleknek, vagyis én erre használom., esetleg hegyi úton bent tudod tartani a fokozatokat, de azt Sport módban is egész szépen teszi.
A váltó “optimalizálás”-tól pedig mindenkit óva intek. A javítás általában elkerülhetetlen, és elég költséges mulatság. Általában a váltási időbe nem is szoktak belenyúlni (helyesen) védelmet viszont szoktak rárakni (megint nagyon helyesen) ami nemhogy gyorsítja, de lassítja a működést minimálisan.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4413
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2412

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Lemmy9.1 írta:
2021.01.18., hétf. 18:22
Hihetetlen milyen munkahelyek vannak. Jó értelemben persze. Mit kellett volna tanulnom ehhez? ;)
IT?
Egyes helyeken elég a hosszú nyelv is :smile29:

Persze Aszpirn kollégáról nem feltételezek ilyet!
Csak a Marantz! :-D

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4413
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2412

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Aszpirin írta:
2021.01.18., hétf. 18:13
Alex_Aston írta:
2021.01.18., hétf. 11:50
Használt PUG308 1.6HDI. Kalap kaki, de ingyen lesz, 1500km havi privát kerettel.
Nem kaki az szvsz...

Nálunk más a cégautó-policy, aki kapja, az teljesen személyes használatra kapja (annyira, hogy nem igazán javasolják a céges utakra való használatát, arra inkább használjuk a foglalható pool-autókat), mi tudjuk kiválasztani, konfigurálni. Márka-lista van és lízingdíj-keret, bár a rendeléskor 12 milla listaár-keretet mondtak, de kiderült, hogy az csak irányadó, és a lízingdíj keret fix, és azzal is fönnebb is lehet menni, csak akkor kiszámlázzák (kiszámlázták volna) a bruttó különbözetet háromhavonta. Ha ezt hamarabb tudom... na mindegy, elég nagy volt a kapkodás, mert későn reagáltam le a dolgokat, és sok dologra jobban odafigyelhettem volna... Meg tuti, hogy RS lett volna belőle, ha ezeket időben tudom, és megvárhattam volna az RS megjelenését (ami csak plusz 3? 4? hét lett volna - nem oszt nem szoroz).

Én egyébként nem tartom "ingyen-autónak" a személyes használatú cégautót, ez a fizetési-juttatási csomagom része, és szerintem dolgozok is érte rendesen... Más lenne, ha munkaeszköz lenne, de így legfeljebb munkábajárási eszköz, és az is csak az én döntésem alapján (járhatnék éppen vonattal is, csak minek).
Pedig tényleg nagyon gyenge egy PUG a saját ligájában.
Konkrétan, pl. a kretén ülés állítás, hogy nem tekerős, hanem karos, így a jó támla pozíciót nem lehet beállítani. A kormány akkora, mint egy ZIL-ben, és vékony karimájú, pedig bőr. Az oldalsó tükrök brutálisan holtteresek. A váltó lötyögős, az ülés pedig se nem tart, se nem kényelmes, a fedcomp pedig egy Dacia szintjén van kb. Az automata klíma pedig nem kikapcsolható, fűtés esetén sem....
Röviden ennyi, de majd gyűjtöm meg a többit, ha kell :D

Te eléggé más pozícióban lehetsz, ha ilyen a kocsi kereted. :smile53:

Én projekt menedzser vagyok, járok munkaterületekre rendszeresen, így munkaeszköz is az autó.
Csak a Marantz! :-D

Online
Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6127
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5180
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Lemmy9.1 írta:
2021.01.18., hétf. 18:22
Hihetetlen milyen munkahelyek vannak. Jó értelemben persze. Mit kellett volna tanulnom ehhez? ;)
IT?
Igen, IT. Ipar, hajtástechnika, mozgásvezérlés, shopfloor, ipari felhőalkalmazások (pl. prediktív karbantartás). És mondjuk az sem árt, ha az ember egy-két szabadalom szerzője :D

(tényleg megtörténik Magyarországon is, hogy a szakembereket is megbecsülik, nem csak a pingvineket :D És egyre több ilyen hely létezik)
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Online
Avatar
Lemmy9.1
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 874
Csatlakozott: 2020.05.18., hétf. 08:51
Értékelés: 591

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Lemmy9.1 »

Hihetetlen milyen munkahelyek vannak. Jó értelemben persze. Mit kellett volna tanulnom ehhez? ;)
IT?
Szerintem!

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4413
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2412

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Acme írta:
2021.01.18., hétf. 17:53
Alex_Aston írta:
2021.01.18., hétf. 08:43
Acme írta:
2021.01.18., hétf. 08:35


Ajjaj. Remélem neked jobb tapasztalataid lesznek!

https://nepitelet.hu/autok/skoda/octavi ... ar_par.../
"Szép" új világ. Már a 8-as Golf és platform modellek is kb. fél év csúszással jöttek ki a a szoftver miatt, meg az ID3 is emiatt csúszott.
A vevők a Béta teszt. Broáf.
Tényleg azt mondom, hogy így én már nem akarok autót. Legyen akkor tényleg valami sz@r elektromos, és kész.

De szerencsére nekem úgy néz ki megoldódik ez a problémám. Februártól kapok céges, családi méretű autót. Eladom az Octaviamat, és nem fog érdekelni a dolog... 36_1_10.gif
Örök igazság: legjobb autó a cégautó! :smile32:

A sz@r elektromossal az a baj, hogy abban is van ám beta állapotú software. És az nem csak zavar a vezetésben, hanem a legváltozatosabb helyzetekben hagy az út szélén. Mindezek hatására teljesen lebeszéltem magam a villanyautóról. (pedig majdnem lett egy Leaf egy évvel ezelőtt...)
Így van. A céges esetében az ember lesz@rja, milyen jó, ha gurul, és elfér a család.

Elektromos meg mondjuk 10 év múlva csak jó lesz már :)
Csak a Marantz! :-D

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4413
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2412

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Vinkler írta:
2021.01.18., hétf. 17:31
Alex_Aston írta:
2021.01.18., hétf. 11:31

Legjobb autó a céges autó! :D

Igen, a ZF 8-as váltó a legjobb, ez nem kérdés. De már a második generációs 6-os is gyorsabb és "okosabb" volt gyakorlatilag minden akkori konkurenciánál. a DSG váltók, menet közben a 2-3 fokozat visszaváltásban (padló gázzal előzés, stb.) lassú. Szoftveresen lehet mondjuk gyorsítani motor chip tuning mellett, ilyet próbáltam is RS O3-ban, úgy már egész jó.

Egy BMW-t (meg bármit) meg valóban nem csak megvenni kell, hanem fenntartani is. Látni az utakon, hogy ezt sokan nem tudták, amikor megvették használtan...
Nem érzem nagyon lassúnak a mostani dsg-ket, sport fokozatban pl egész fickósak. Én javaslom a kormányról vezérelhetőséget, a fülekkel előre lehet készülni és akkor azt a fokozatot készíted be, ami szimpatikus. Pont erre találták ki, a váltó nem tud helyetted gondolkodni, de ha látod, h lesz lehetőséged előzni 2 kattintással visszaváltasz 2 fokozatot és kész...
Nem azért automata, hogy ne kelljen nekem helyette cselekedni...?
ZF váltó esetén, már a 2006-os, még a 6 sebességes is villámgyorsan váltott, bármennyi fokozatot vissza, ha kellett. Ott nem éreztem azt, hogy bele kéne nyúlni.
Mondjuk a DSG váltó sajátossága, hogy csak a következő fokozatba váltást tudja gyorsan, a visszavágltást, több fokozattal, azt nagyon nem.

De utólagos okosítással jó lett a próbált 2014, vagy 2015-ös benzines RS O3. Főleg, hogy 320LE volt mellé :guitar:
Csak a Marantz! :-D

Online
Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6127
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5180
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Alex_Aston írta:
2021.01.18., hétf. 11:50
Használt PUG308 1.6HDI. Kalap kaki, de ingyen lesz, 1500km havi privát kerettel.
Nem kaki az szvsz...

Nálunk más a cégautó-policy, aki kapja, az teljesen személyes használatra kapja (annyira, hogy nem igazán javasolják a céges utakra való használatát, arra inkább használjuk a foglalható pool-autókat), mi tudjuk kiválasztani, konfigurálni. Márka-lista van és lízingdíj-keret, bár a rendeléskor 12 milla listaár-keretet mondtak, de kiderült, hogy az csak irányadó, és a lízingdíj keret fix, és azzal is fönnebb is lehet menni, csak akkor kiszámlázzák (kiszámlázták volna) a bruttó különbözetet háromhavonta. Ha ezt hamarabb tudom... na mindegy, elég nagy volt a kapkodás, mert későn reagáltam le a dolgokat, és sok dologra jobban odafigyelhettem volna... Meg tuti, hogy RS lett volna belőle, ha ezeket időben tudom, és megvárhattam volna az RS megjelenését (ami csak plusz 3? 4? hét lett volna - nem oszt nem szoroz).

Én egyébként nem tartom "ingyen-autónak" a személyes használatú cégautót, ez a fizetési-juttatási csomagom része, és szerintem dolgozok is érte rendesen... Más lenne, ha munkaeszköz lenne, de így legfeljebb munkábajárási eszköz, és az is csak az én döntésem alapján (járhatnék éppen vonattal is, csak minek).
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Aszpirin írta:
2021.01.18., hétf. 17:58

Váltó: a BMW-n is megszoktam, hogy gyakran használom a váltó sport üzemmódját (nem a teljes "SPORT" profilt, bár az is van, azt nem igazán), ha tényleg dinamikusan akarok előzni, mert úgy még gyorsabban reagál (és soha nem rakja 8-asba, az csak a nem-sport váltókar-állásban van). Egész egyszerűen közvetlenül előzés előtt átkattintom a váltókart a sport-állásba, aztán ha befejeztem az előzést, akkor vissza. Az "átkattintás" után a reakció azonnali, még gázadás előtt visszavált... Az új octinál is ugye most egyetlen pöccentés a sport váltó-mód, és egy másik vissza, szóval ha arra ugyanolyan jól regál a DSG mint a ZF, akkor azt tuti használni fogom. Ha nem, akkor lehet hogy megtanulok a fülekkel váltani (amúgy a fülek normál módban is működnek, vagy csak sport módban, mint a bömösnél?)

A manuális váltást viszont bevallom épp csak kipróbáltam, de nem használom, mert az automata váltónak az automata váltás a lényege :D és a ZF 8HP váltóval soha nem éreztem igényét a manuális váltásnak. Igaz, én nem is kértem váltófüleket a kormányra (a BMW-nél ez is opció, aber natürlich), így az egyébként elektronikus váltókarral tudnék manuálisan váltogatni kizárólag sport váltómódban...
A füleket csak arra mondtam, hogy előzéskor hamarabb fel tudsz készülni, egyébként semmi értelmét nem látom. A fülek egyébként működnek normál módban is, annyi, hogy akkor automatikusan átvált manuál módra, ha végeztél, akkor ismét aut módba kell visszarakni. Kb. ennyi.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6127
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5180
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Vinkler írta:
2021.01.18., hétf. 17:27
Aszpirin írta:
2021.01.18., hétf. 10:57
Acme írta:
2021.01.18., hétf. 08:35


Ajjaj. Remélem neked jobb tapasztalataid lesznek!

https://nepitelet.hu/autok/skoda/octavi ... ar_par.../
Már én is bánom, egyre több rosszat olvasok róla. Pedig ez a fórum nagyon benne van abban, hogy az Octi lett a B6 Passat helyett, szóval legalább van kit hibáztatnom :D
Ha csak annyi lenne a gond, amiket a linkelt ítélet írója írt, akkor azt tuti megoldom "okosba'", hogy defaultból ki legyenek kapcsolva a hülye asszisztensek. De sajnos a váltóról (pontosabban a hétköznapi helyzetekben való működéséről) sem sok jót olvastam... pedig arra háklis vagyok. És hozzá vagyok szokva a bömös ZF 8HP váltójához, aminél én még jobbat nem tapasztaltam (vezetés szempontjából), pedig NAGYON sok autómataváltós autót vezettem már hosszabb-rövidebb ideig (a sajátokon kívül megszámlálhatatlan bérautót... DSG-s VW-ket is, és érdekes módon azzal nem tapasztaltam problémát, bár ez asszem egy újabb DSG váltó, mint amiket én vezettem...)

Április végén jön meg a mostani állapot szerint, addig hátha javítanak ezeken a (szerintem alapvetően szoftveres) hibákon... szóval abban bízom, hogy TALÁN a 2021-es modellév egy picit már jobb lesz.
Folyamatosan jönnek a frissítések, pár hónap alatt elvileg megoldanak minden anomáliát.
A mostani Passat nem B6, hanem a 2 generációval fiatalabb B8. Szerintem az egyik legjobban sikerült passat és, ha jól emlékszem én a mellett voksoltam... gondolkodik.gif
Bocs, a B6 egy elgépelés volt.
Mindegy, hogy ki mire voksolt, mert a szmájli az szmájli (persze hogy csak magamat hibáztatom, ha rosszul döntöttem). Az igazság az, hogy a mostani Passat is "uncsi" nekem, az Octavia 4 jobban megtetszett... Viszont azzal a duplaaljú csomagtartóval, amit kifelejtettem a rendelésből, tényleg meg foglak keresni, hátha tudtok vele valamit kezdeni utólag...
Annak örülök, hogy jönnek a frissítések folyamatosan, és remélhetőleg amire én megkapom (még 3 és fél hónap), már sokkal jobb lesz az állapot.

Váltó: a BMW-n is megszoktam, hogy gyakran használom a váltó sport üzemmódját (nem a teljes "SPORT" profilt, bár az is van, azt nem igazán), ha tényleg dinamikusan akarok előzni, mert úgy még gyorsabban reagál (és soha nem rakja 8-asba, az csak a nem-sport váltókar-állásban van). Egész egyszerűen közvetlenül előzés előtt átkattintom a váltókart a sport-állásba, aztán ha befejeztem az előzést, akkor vissza. Az "átkattintás" után a reakció azonnali, még gázadás előtt visszavált... Az új octinál is ugye most egyetlen pöccentés a sport váltó-mód, és egy másik vissza, szóval ha arra ugyanolyan jól regál a DSG mint a ZF, akkor azt tuti használni fogom. Ha nem, akkor lehet hogy megtanulok a fülekkel váltani (amúgy a fülek normál módban is működnek, vagy csak sport módban, mint a bömösnél?)

A manuális váltást viszont bevallom épp csak kipróbáltam, de nem használom, mert az automata váltónak az automata váltás a lényege :D és a ZF 8HP váltóval soha nem éreztem igényét a manuális váltásnak. Igaz, én nem is kértem váltófüleket a kormányra (a BMW-nél ez is opció, aber natürlich), így az egyébként elektronikus váltókarral tudnék manuálisan váltogatni kizárólag sport váltómódban...
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »

Alex_Aston írta:
2021.01.18., hétf. 08:43
Acme írta:
2021.01.18., hétf. 08:35
Aszpirin írta:
2021.01.09., szomb. 19:24
Octi
Ajjaj. Remélem neked jobb tapasztalataid lesznek!

https://nepitelet.hu/autok/skoda/octavi ... ar_par.../
"Szép" új világ. Már a 8-as Golf és platform modellek is kb. fél év csúszással jöttek ki a a szoftver miatt, meg az ID3 is emiatt csúszott.
A vevők a Béta teszt. Broáf.
Tényleg azt mondom, hogy így én már nem akarok autót. Legyen akkor tényleg valami sz@r elektromos, és kész.

De szerencsére nekem úgy néz ki megoldódik ez a problémám. Februártól kapok céges, családi méretű autót. Eladom az Octaviamat, és nem fog érdekelni a dolog... 36_1_10.gif
Örök igazság: legjobb autó a cégautó! :smile32:

A sz@r elektromossal az a baj, hogy abban is van ám beta állapotú software. És az nem csak zavar a vezetésben, hanem a legváltozatosabb helyzetekben hagy az út szélén. Mindezek hatására teljesen lebeszéltem magam a villanyautóról. (pedig majdnem lett egy Leaf egy évvel ezelőtt...)
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Alex_Aston írta:
2021.01.18., hétf. 11:31

Legjobb autó a céges autó! :D

Igen, a ZF 8-as váltó a legjobb, ez nem kérdés. De már a második generációs 6-os is gyorsabb és "okosabb" volt gyakorlatilag minden akkori konkurenciánál. a DSG váltók, menet közben a 2-3 fokozat visszaváltásban (padló gázzal előzés, stb.) lassú. Szoftveresen lehet mondjuk gyorsítani motor chip tuning mellett, ilyet próbáltam is RS O3-ban, úgy már egész jó.

Egy BMW-t (meg bármit) meg valóban nem csak megvenni kell, hanem fenntartani is. Látni az utakon, hogy ezt sokan nem tudták, amikor megvették használtan...
Nem érzem nagyon lassúnak a mostani dsg-ket, sport fokozatban pl egész fickósak. Én javaslom a kormányról vezérelhetőséget, a fülekkel előre lehet készülni és akkor azt a fokozatot készíted be, ami szimpatikus. Pont erre találták ki, a váltó nem tud helyetted gondolkodni, de ha látod, h lesz lehetőséged előzni 2 kattintással visszaváltasz 2 fokozatot és kész...
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7356
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Aszpirin írta:
2021.01.18., hétf. 10:57
Acme írta:
2021.01.18., hétf. 08:35
Aszpirin írta:
2021.01.09., szomb. 19:24
Octi
Ajjaj. Remélem neked jobb tapasztalataid lesznek!

https://nepitelet.hu/autok/skoda/octavi ... ar_par.../
Már én is bánom, egyre több rosszat olvasok róla. Pedig ez a fórum nagyon benne van abban, hogy az Octi lett a B6 Passat helyett, szóval legalább van kit hibáztatnom :D
Ha csak annyi lenne a gond, amiket a linkelt ítélet írója írt, akkor azt tuti megoldom "okosba'", hogy defaultból ki legyenek kapcsolva a hülye asszisztensek. De sajnos a váltóról (pontosabban a hétköznapi helyzetekben való működéséről) sem sok jót olvastam... pedig arra háklis vagyok. És hozzá vagyok szokva a bömös ZF 8HP váltójához, aminél én még jobbat nem tapasztaltam (vezetés szempontjából), pedig NAGYON sok autómataváltós autót vezettem már hosszabb-rövidebb ideig (a sajátokon kívül megszámlálhatatlan bérautót... DSG-s VW-ket is, és érdekes módon azzal nem tapasztaltam problémát, bár ez asszem egy újabb DSG váltó, mint amiket én vezettem...)

Április végén jön meg a mostani állapot szerint, addig hátha javítanak ezeken a (szerintem alapvetően szoftveres) hibákon... szóval abban bízom, hogy TALÁN a 2021-es modellév egy picit már jobb lesz.
Folyamatosan jönnek a frissítések, pár hónap alatt elvileg megoldanak minden anomáliát.
A mostani Passat nem B6, hanem a 2 generációval fiatalabb B8. Szerintem az egyik legjobban sikerült passat és, ha jól emlékszem én a mellett voksoltam... gondolkodik.gif
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4413
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2412

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Aszpirin írta:
2021.01.18., hétf. 11:43
Alex_Aston írta:
2021.01.18., hétf. 08:43
De szerencsére nekem úgy néz ki megoldódik ez a problémám. Februártól kapok céges, családi méretű autót. Eladom az Octaviamat, és nem fog érdekelni a dolog... 36_1_10.gif
Oszt' amit kapsz, mi lesz?
Azt nem tudtad Te kiválasztani/konfigolni?
Használt PUG308 1.6HDI. Kalap kaki, de ingyen lesz, 1500km havi privát kerettel. 5 ajtós, így befér a család.
Havonta 70-80e Ft spórolás, ha a jelenlegi autó teljes költségét nézem (értékvesztés, biztosítás, szerviz, üzemanyag, stb.). Az meg évente közel 1 milla, ami azért elég nyomós indok arra, hogy átüljek egy ilyenbe.
Legalább nem fapados, mert ESP, 4 elektormos ablak, meg elektromos tükrök, 2 zónás klíma van benne, más meg nem is igazán kell. Egy jó ülés meg kormány nem lenne hátrány, de ez nem olyan sajna.
Csak a Marantz! :-D

Online
Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6127
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5180
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Alex_Aston írta:
2021.01.18., hétf. 08:43
De szerencsére nekem úgy néz ki megoldódik ez a problémám. Februártól kapok céges, családi méretű autót. Eladom az Octaviamat, és nem fog érdekelni a dolog... 36_1_10.gif
Oszt' amit kapsz, mi lesz?
Azt nem tudtad Te kiválasztani/konfigolni?
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4413
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2412

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Aszpirin írta:
2021.01.18., hétf. 10:57
Acme írta:
2021.01.18., hétf. 08:35
Aszpirin írta:
2021.01.09., szomb. 19:24
Octi
Ajjaj. Remélem neked jobb tapasztalataid lesznek!

https://nepitelet.hu/autok/skoda/octavi ... ar_par.../
Már én is bánom, egyre több rosszat olvasok róla. Pedig ez a fórum nagyon benne van abban, hogy az Octi lett a B6 Passat helyett, szóval legalább van kit hibáztatnom :D
Ha csak annyi lenne a gond, amiket a linkelt ítélet írója írt, akkor azt tuti megoldom "okosba'", hogy defaultból ki legyenek kapcsolva a hülye asszisztensek. De sajnos a váltóról (pontosabban a hétköznapi helyzetekben való működéséről) sem sok jót olvastam... pedig arra háklis vagyok. És hozzá vagyok szokva a bömös ZF 8HP váltójához, aminél én még jobbat nem tapasztaltam (vezetés szempontjából), pedig NAGYON sok autómataváltós autót vezettem már hosszabb-rövidebb ideig (a sajátokon kívül megszámlálhatatlan bérautót... DSG-s VW-ket is, és érdekes módon azzal nem tapasztaltam problémát, bár ez asszem egy újabb DSG váltó, mint amiket én vezettem...)

Április végén jön meg a mostani állapot szerint, addig hátha javítanak ezeken a (szerintem alapvetően szoftveres) hibákon... szóval abban bízom, hogy TALÁN a 2021-es modellév egy picit már jobb lesz.

Na mindegy, most ezzel kell majd együttélnem (gondolkodom rajta, hogy megtartsam-e a BMW-t, csak nem nagyon látom értelmét így cégautó mellett, és nem lévén dupla garázsom... bár ki tudja... épp a napokban néztem meg a Speedzone-on egy használtautó-tesztet ugyanilyen /két évvel öregebb, de szintén F30-as/ BMW-ről, ugyanilyen motorral, stb... Vályi Pistával, aki tul.képpen rendesen feldícsérte, ami azért szokatlan egy BMW használtautó-teszt esetében. Persze azt ő is hozzátette, hogy "aki majmot vesz, legyen pénze banánra is", mert ugye azért egy fékbetét- és -tárcsa csere már nálam is hamarosan bejátszik /az autó szerint 9000 km múlva/, és az a "polgáribb" márkákéhoz képest nem olcsó mulatság)
Legjobb autó a céges autó! :D

Igen, a ZF 8-as váltó a legjobb, ez nem kérdés. De már a második generációs 6-os is gyorsabb és "okosabb" volt gyakorlatilag minden akkori konkurenciánál. a DSG váltók, menet közben a 2-3 fokozat visszaváltásban (padló gázzal előzés, stb.) lassú. Szoftveresen lehet mondjuk gyorsítani motor chip tuning mellett, ilyet próbáltam is RS O3-ban, úgy már egész jó.

Egy BMW-t (meg bármit) meg valóban nem csak megvenni kell, hanem fenntartani is. Látni az utakon, hogy ezt sokan nem tudták, amikor megvették használtan...
Csak a Marantz! :-D

Online
Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6127
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5180
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Acme írta:
2021.01.18., hétf. 08:35
Aszpirin írta:
2021.01.09., szomb. 19:24
Octi
Ajjaj. Remélem neked jobb tapasztalataid lesznek!

https://nepitelet.hu/autok/skoda/octavi ... ar_par.../
Már én is bánom, egyre több rosszat olvasok róla. Pedig ez a fórum nagyon benne van abban, hogy az Octi lett a B6 Passat helyett, szóval legalább van kit hibáztatnom :D
Ha csak annyi lenne a gond, amiket a linkelt ítélet írója írt, akkor azt tuti megoldom "okosba'", hogy defaultból ki legyenek kapcsolva a hülye asszisztensek. De sajnos a váltóról (pontosabban a hétköznapi helyzetekben való működéséről) sem sok jót olvastam... pedig arra háklis vagyok. És hozzá vagyok szokva a bömös ZF 8HP váltójához, aminél én még jobbat nem tapasztaltam (vezetés szempontjából), pedig NAGYON sok autómataváltós autót vezettem már hosszabb-rövidebb ideig (a sajátokon kívül megszámlálhatatlan bérautót... DSG-s VW-ket is, és érdekes módon azzal nem tapasztaltam problémát, bár ez asszem egy újabb DSG váltó, mint amiket én vezettem...)

Április végén jön meg a mostani állapot szerint, addig hátha javítanak ezeken a (szerintem alapvetően szoftveres) hibákon... szóval abban bízom, hogy TALÁN a 2021-es modellév egy picit már jobb lesz.

Na mindegy, most ezzel kell majd együttélnem (gondolkodom rajta, hogy megtartsam-e a BMW-t, csak nem nagyon látom értelmét így cégautó mellett, és nem lévén dupla garázsom... bár ki tudja... épp a napokban néztem meg a Speedzone-on egy használtautó-tesztet ugyanilyen /két évvel öregebb, de szintén F30-as/ BMW-ről, ugyanilyen motorral, stb... Vályi Pistával, aki tul.képpen rendesen feldícsérte, ami azért szokatlan egy BMW használtautó-teszt esetében. Persze azt ő is hozzátette, hogy "aki majmot vesz, legyen pénze banánra is", mert ugye azért egy fékbetét- és -tárcsa csere már nálam is hamarosan bejátszik /az autó szerint 9000 km múlva/, és az a "polgáribb" márkákéhoz képest nem olcsó mulatság)
  • All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem

Online
Avatar
Lemmy9.1
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 874
Csatlakozott: 2020.05.18., hétf. 08:51
Értékelés: 591

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Lemmy9.1 »

Hányszor mondjam, hogy európában nem tudnak jó autót gyártani! :P :smile52:
Szerintem!

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4413
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 2412

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Acme írta:
2021.01.18., hétf. 08:35
Aszpirin írta:
2021.01.09., szomb. 19:24
Octi
Ajjaj. Remélem neked jobb tapasztalataid lesznek!

https://nepitelet.hu/autok/skoda/octavi ... ar_par.../
"Szép" új világ. Már a 8-as Golf és platform modellek is kb. fél év csúszással jöttek ki a a szoftver miatt, meg az ID3 is emiatt csúszott.
A vevők a Béta teszt. Broáf.
Tényleg azt mondom, hogy így én már nem akarok autót. Legyen akkor tényleg valami sz@r elektromos, és kész.

De szerencsére nekem úgy néz ki megoldódik ez a problémám. Februártól kapok céges, családi méretű autót. Eladom az Octaviamat, és nem fog érdekelni a dolog... 36_1_10.gif
Csak a Marantz! :-D

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »

Aszpirin írta:
2021.01.09., szomb. 19:24
Octi
Ajjaj. Remélem neked jobb tapasztalataid lesznek!

https://nepitelet.hu/autok/skoda/octavi ... ar_par.../
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”