A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük! viewtopic.php?f=100&t=199327
Ne reklámozd itt kérlek a portékádat, arra ott az adok-veszek
Amúgy jó ez az oldal, vannak érdekes régi dolgok, és tök jó látni az akkori árakat.
Ez sem semmi, a maga 400kg-jával. Ezt vigye fel valaki a panel 10. emeletre
21 év után most cseréltem le a PM68-ast erre, annak sem volt semmi baja tulajdonképpen, volt, hogy napokig (véletlenül9 nem lett kikapcsolva. De azért én úgy vagyok vele, ha nem kell, ne ketyegjen, az a biztos.
Ha így érzed akkor kapcsolgasd persze,de az emlékeim szerint a pm17mk2m vasat még meghajtva sem nagyon tudtam a langyostól melegebb állapotba hozni,tehát mivel elég hűvös volt,így inkább bekapcsolva hagytam folyamatosan.A cd,ami a 17mk3 volt szintén nem az a könnyedén bemelegedő típus,de mindentől függetlenül tégy úgy ahogyan jónak érzed.
Ja, hogy emiatt írod.
Na, ezzel sosem foglalkoztam, megmondom őszintén...
A CD-m egyébként ugyanúgy CD17MKIII. CD-nek is be kéne melegednie?
Mindennek be kell hogy azt tudja nyújtani amire képes,én pl nem nagyon kapcsolgatok ki semmit sem,de ez ne legyen követendő példa.
Majd kitapasztalod azt hogy mennyi idő még bemelegszik,és hogy ez alatt mennyit is változik a hangzás,de én a pm-eknél inkább hűvös állapotot tapasztaltam még bekapcsolva is,mint meleget.De persze ez nem biztos hogy hátrány.Működés közben a hangsugárzótól is függ az hogy mennyire is melegszik majd az erősítőd,plusz persze a "lovaktól" is,hogy azok mennyire is vannak elengedve.Nem tudom, de ez erősen rendszer,megépítés,és még lehet más függő is lehet,de az is lehet hogy semmi különbséget nem fogsz hallani.Majd meglátod,azaz hallod.
21 év után most cseréltem le a PM68-ast erre, annak sem volt semmi baja tulajdonképpen, volt, hogy napokig (véletlenül9 nem lett kikapcsolva. De azért én úgy vagyok vele, ha nem kell, ne ketyegjen, az a biztos.
Ha így érzed akkor kapcsolgasd persze,de az emlékeim szerint a pm17mk2m vasat még meghajtva sem nagyon tudtam a langyostól melegebb állapotba hozni,tehát mivel elég hűvös volt,így inkább bekapcsolva hagytam folyamatosan.A cd,ami a 17mk3 volt szintén nem az a könnyedén bemelegedő típus,de mindentől függetlenül tégy úgy ahogyan jónak érzed.
Ja, hogy emiatt írod.
Na, ezzel sosem foglalkoztam, megmondom őszintén...
A CD-m egyébként ugyanúgy CD17MKIII. CD-nek is be kéne melegednie?
21 év után most cseréltem le a PM68-ast erre, annak sem volt semmi baja tulajdonképpen, volt, hogy napokig (véletlenül9 nem lett kikapcsolva. De azért én úgy vagyok vele, ha nem kell, ne ketyegjen, az a biztos.
Ha így érzed akkor kapcsolgasd persze,de az emlékeim szerint a pm17mk2m vasat még meghajtva sem nagyon tudtam a langyostól melegebb állapotba hozni,tehát mivel elég hűvös volt,így inkább bekapcsolva hagytam folyamatosan.A cd,ami a 17mk3 volt szintén nem az a könnyedén bemelegedő típus,de mindentől függetlenül tégy úgy ahogyan jónak érzed.
Sajnos nem jött még meg a Hans Zimmer - Live in Prague dupla CD, pedig azzal akartam felavatni, meg amúgy is autentikus lett volna a mai téma után
Nem tudom, a CD milyenre sikeredett, én csak a Blu-Ray verzióval találkoztam, de az egy tipikus példája az ízléstelen hangmérnöki és hangszerelési munkának. Csinn-bumm cirkusz a hangzás, meg a látvány is a bikiniben pózoló ázsiai lányokkal és a túltolt műanyag basszushangokkal. Persze nem a kedvedet akarom elvenni, inkább csak óvatosságra intelek ezzel az anyaggal kapcsolatban (ha már szóba került mostanában egyfajta lemezajánló igény). Zimmer néhány munkáját kedvelem, de koncerteznie nagyon nem kellene.
Hans Zimmer zenéi általában szerintem zseniálisak. Méltó "utódja" nálam Morriconenak. Hogy ez a felvétel milyen minőségű, nem tudom megmondani. Youtube-on láttam pár dalt ebből a koncertből, aminek a minősége számomra nem mérvadó, de a jónak tűnt az ilyen, olyan át hangszerelés az eredetihez képest. Majd kiderül, és beszámolok, ha megjött
Sajnos nem jött még meg a Hans Zimmer - Live in Prague dupla CD, pedig azzal akartam felavatni, meg amúgy is autentikus lett volna a mai téma után
Nem tudom, a CD milyenre sikeredett, én csak a Blu-Ray verzióval találkoztam, de az egy tipikus példája az ízléstelen hangmérnöki és hangszerelési munkának. Csinn-bumm cirkusz a hangzás, meg a látvány is a bikiniben pózoló ázsiai lányokkal és a túltolt műanyag basszushangokkal. Persze nem a kedvedet akarom elvenni, inkább csak óvatosságra intelek ezzel az anyaggal kapcsolatban (ha már szóba került mostanában egyfajta lemezajánló igény). Zimmer néhány munkáját kedvelem, de koncerteznie nagyon nem kellene.
Hangszóró relék cseréje nyitottról zártra, meg egy teljes leporolás.
Úgymond baja nem volt, most (2 hete) vettem, és át akartam nézetni, hogy ne kelljen vele foglalkozni jó darabig.
Aha,értem.Hát akkor mehet a buli velük. De ne is kapcsold ki őket,csak ha hosszabb ideig nem használod,mert nem kell.Nekem is volt egy időben egy pm szettem.Jól néztek ki,és szinte sugárzott az örök élet meg egy nap érzés is a működésükkel kapcsolatban,és ezért is kérdeztem hogy mi volt a bánata.
21 év után most cseréltem le a PM68-ast erre, annak sem volt semmi baja tulajdonképpen, volt, hogy napokig (véletlenül9 nem lett kikapcsolva. De azért én úgy vagyok vele, ha nem kell, ne ketyegjen, az a biztos.
Este nekem az lesz, ma viszem haza a PM16-os a restaurálás után, és külön polcon lesz a CD-től, tegnap megcsináltam hozzá a helyet!
Mit kellett cserélni,illetve javítani benne?
Hangszóró relék cseréje nyitottról zártra, meg egy teljes leporolás.
Úgymond baja nem volt, most (2 hete) vettem, és át akartam nézetni, hogy ne kelljen vele foglalkozni jó darabig.
Aha,értem.Hát akkor mehet a buli velük. De ne is kapcsold ki őket,csak ha hosszabb ideig nem használod,mert nem kell.Nekem is volt egy időben egy pm szettem.Jól néztek ki,és szinte sugárzott az örök élet meg egy nap érzés is a működésükkel kapcsolatban,és ezért is kérdeztem hogy mi volt a bánata.
Este nekem az lesz, ma viszem haza a PM16-os a restaurálás után, és külön polcon lesz a CD-től, tegnap megcsináltam hozzá a helyet!
Mit kellett cserélni,illetve javítani benne?
Hangszóró relék cseréje nyitottról zártra, meg egy teljes leporolás.
Úgymond baja nem volt, most (2 hete) vettem, és át akartam nézetni, hogy ne kelljen vele foglalkozni jó darabig.
Szerintem eltévesztetted a fórumot.
Ez nem az Index!
"egy birka"
Ps: Adminok! Mehet a kukába minden ide vonatkozó post, mivel az AVX nem politizál.
De hát itt csak egy eltévedt post van,és az a tiéd. Jópofa vagy,törlést kérsz a saját hosszászólásodra.Ilyet tényleg csak egy birka követelhet.
Ne csináld...
Csak jó indulatból gondolom ....Nem akar senki senkit -sértegetni ...
Mindenki nyugodjon le és dőljön hátra ,zenét hallgatni. Már ha van rá lehetősége..
......jobban félek az önjelölt vezetőktől, akik megmondják a népnek a nép helyett, mi jó nekik. Ha mázlijuk és kellően erős hangjuk van, sok követőre lelnek a birkák között, de idővel mindet eltiporják.
Szerintem eltévesztetted a fórumot.
Ez nem az Index!
"egy birka"
Ps: Adminok! Mehet a kukába minden ide vonatkozó post, mivel az AVX nem politizál.
De hát itt csak egy eltévedt post van,és az a tiéd. Jópofa vagy,törlést kérsz a saját hosszászólásodra.Ilyet tényleg csak egy birka követelhet.
......jobban félek az önjelölt vezetőktől, akik megmondják a népnek a nép helyett, mi jó nekik. Ha mázlijuk és kellően erős hangjuk van, sok követőre lelnek a birkák között, de idővel mindet eltiporják.
Szerintem eltévesztetted a fórumot.
Ez nem az Index!
"egy birka"
Ps: Adminok! Mehet a kukába minden ide vonatkozó post, mivel az AVX nem politizál.
De hát itt csak egy eltévedt post van,és az a tiéd. Jópofa vagy,törlést kérsz a saját hosszászólásodra.Ilyet tényleg csak egy birka követelhet.
......jobban félek az önjelölt vezetőktől, akik megmondják a népnek a nép helyett, mi jó nekik. Ha mázlijuk és kellően erős hangjuk van, sok követőre lelnek a birkák között, de idővel mindet eltiporják.
Szerintem eltévesztetted a fórumot.
Ez nem az Index!
"egy birka"
Ps: Adminok! Mehet a kukába minden ide vonatkozó post, mivel az AVX nem politizál.
Elég vicces, hogy politikát gondolsz bele a zenei kultúrával kapcsolatos szövegben az "önjelölt vezetők" említésére. És még moderáltatnád is
......jobban félek az önjelölt vezetőktől, akik megmondják a népnek a nép helyett, mi jó nekik. Ha mázlijuk és kellően erős hangjuk van, sok követőre lelnek a birkák között, de idővel mindet eltiporják.
Szerintem eltévesztetted a fórumot.
Ez nem az Index!
"egy birka"
Ps: Adminok! Mehet a kukába minden ide vonatkozó post, mivel az AVX nem politizál.
Elég vicces, hogy politikát gondolsz bele a zenei kultúrával kapcsolatos szövegben az "önjelölt vezetők" említésére. És még moderáltatnád is
Mielőtt elkezdtem hifizni, a különböző stílusú és minőségű zenéimet élvezettel hallgattam rendszeremen, pusztán a zene kedvéért. Most 20 év hifizés és egy csomó pénz elégetése után végre eljutottam ugyanoda
......jobban félek az önjelölt vezetőktől, akik megmondják a népnek a nép helyett, mi jó nekik. Ha mázlijuk és kellően erős hangjuk van, sok követőre lelnek a birkák között, de idővel mindet eltiporják.
Szerintem eltévesztetted a fórumot.
Ez nem az Index!
"egy birka"
Ps: Adminok! Mehet a kukába minden ide vonatkozó post, mivel az AVX nem politizál.
A Fesztiválzenekar felvételeit itthon hallgatva nekem gyakorlatilag sohasem az jár a fejemben, hogy mi hiányzik az élő élményből, ...
Ebben a posztban keverednek dolgok. Szerintem azt senki sem mondta, hogy az élő zenéből bármi hiányzik.
Csak hogy egy malomban őröljünk, én sem azt írtam, hogy az "élő zenéből hiányzik bármi", hanem azt hogy a róluk készült felvételeket itthon hallgatva sem hiányolok sokat abból az élményből, amelyet ugyanazt a zenekart, ugyanabban a teremben, sok esetben ugyanazt a darabot játszva élőben hallgatva tapasztaltam. Épp ellenkezőleg, sokszor az nyűgöz le, hogy értő kezek, fülek és a rendelkezésre álló műszaki háttér mennyire sokat tudnak megőrizni és közvetíteni belőle!
Talán egy picit figyelmesebben kellene olvasni és nem előítéletek mentén értelmezni!
Jómagam szomorúnak tartom azt a "hifis" körökben sajnos nagyon gyakori tendenciát, hogy különösen klasszikus zene esetén az audiofilek ízlésvilágát, a bennük élő elképzelést illetve preferenciákat az élő hangzást illetően adott matricaszámú, szent ereklyeként tisztelt néhány LP rendszeres hallgatása alakítja...
...
A Fesztiválzenekar felvételeit itthon hallgatva nekem gyakorlatilag sohasem az jár a fejemben, hogy mi hiányzik az élő élményből, hanem épp ellenkezőleg, hogy milyen sokat ad vissza belőle! Ennek a felismerésnek és a valódi koncertélmények sok-sok bennem élő emlékének a birtokában tanultam meg igazán értékelni a sokezer felvételemet olyan nagyszerű kiadók, mint BIS, Reference Recordings, Decca, Philips, DG, Harmonia Mundi, Alpha, ACT, Blue Note, folytathatnám napestig.
Ebben a posztban keverednek dolgok. Szerintem azt senki sem mondta, hogy az élő zenéből bármi hiányzik.
Abban viszont "sajnos" van valami, hogy egyes régi LPk színvonatát, értsd valóság érzet hatását mai albumokon nem lehet érezni.
Ujházy László könyvében több fejezet szól csak kizárólag a hangfelvételek szubjektív értékeléséről és azok szempontjairól. (A könyv egyébként a Gramofon magazinban az évek során megjelent sok-sok tanulmány összefoglalása.) Idézek: "Még a hanglemez kritikáknál is megfigyelhető, hogy az elhangzó műről, a művészekről, az előadásról sok szó esik, ám magáról a felvételről — tehát az akusztikai tálalásról — nagyon kevés, vagy szinte semmi. Olyan ez, mintha egy fotókiállításról beszámolva csak a képek „tartalmáról" szólnánk, ám magát a kompozíciót, hogy a művész a háromdimenziós valóságot milyen egyéni eszközökkel közvetíti, figyelmen kívül hagynánk. Márpedig a hangfelvétel folyamata — ideális esetben — művészi újjáteremtés, amelynek révén a zenei rendező és a hangmérnök a stúdióban elhangzottakat a technikai eszközök segítségével, a mű és az előadás iránti alázattal, saját művészi hitvallásának megfelelően „ülteti át" a hangszórókra. Ezért elengedhetetlen, hogy a hangfelvételekhez ne csak a technika, hanem az esztétika oldaláról is közelítsünk. A következőkben azokat a nemzetközileg is ajánlott szempontokat mutatjuk be, amelyek segítségével közelebb kerülhetünk egy felvétel hangzásvilágához."
Itt csak a fejezetcímeket sorolom fel amiken keresztül tárgyalja hogy milyen szempontok vannak:
- A hangfelvételek teremhatása (teremérzete). (Utózengési idő, mélységi tagozódás, természetes/mesterséges hangtér)
- A hangfelvételek sztereóhatása
- Hangzásegyensúly és dinamika
- Felvételek háttérzaja (elektroakusztikus zajok, akusztikus zajok)
- Hangtisztaság, hangszínezet, összbenyomás (külön kitérve a "szintetikus" zenére)
A hangfelvételek esztétikájával egyébként az irodalom már a múlt század 40-es éveitől kezdve foglalkozik. További idézet a 4. fejezetből: "A művészi újjáteremtés megjelenése
Az 1950-es évek közepén egy német akusztikai-hangtechnikai tanulmányban jelentek meg a következő gondolatok: „... ha a hangfelvételi technika megszabadul attól, hogy egyes-egyedül az állítólagos természetes hangképet hajszolja, elkerülhetők lesznek a gyenge zenekonzervek. A művészi szempontból optimális hatás érdekében egy bizonyos technikai-művészi átformálási folyamatnak kell megtörténnie, mindehhez nagyfokú művészi felelősségvállalás szükséges, mert a folyamat nem vezethet az eredeti meghamisításához". Tehát a hangfelvételnek nem a hangversenyélményt kell megcéloznia, hanem a rendező és a hangmérnök művészi újjáteremtése nyomán a hangverseny helyett másfajta élményben kell részesítenie a hallgatót Ezt az újjáteremtést a mű és az előadás iránti legnagyobb alázattal szabad végrehajtani. E gondolat teljes mértékben összecseng Gould felfogásával [azt egy korábbi fejezetben ismertette], csupán az egyik az előadóművész, a másik pedig a hangmérnök oldaláról mondja ki ugyanazt E mögött az egyre erősödő felismerés is meghúzódik, hogy nincs az a technikai bravúr, amellyel egy lakószobában teljes egészében felidézhető egy koncert hangulata, ami egy teljességgel reménytelen vállalkozás lenne, ugyanakkor a hangfelvételnek - mint minden művészi alkotásnak - élményben kell részesítenie a hallgatót, úgy, hogy a zenei élményen túl hangzásesztétikai élmény is legyen. Olyan élmény, amely különbözik a hangversenyteremben hallható benyomástól. Miben nyújthat egy hangfelvétel többet az élő hallgatásnál? Többet nem, csupán mást, ám valóban van néhány olyan eszköz a hangmérnök kezében, amelyek hatása túlmutat a koncertélményen. Az alábbiakban röviden ezeket foglaljuk össze. "
Itt a következő szempontok merülnek fel Ujházy szerint:
- felvételi helyszín megválasztása
- hangzásegyensúly beállítása
- hangsíkok beállítása
- hangtér-felépítés
Szóval a felvételek értékelése szép és érdekes téma, ami immár 100 éve foglalkoztatja a hangfelvételek kedvelőit, de én azt gondolom, egy hifis fórumon aligha tart számot szélesebb körű érdeklődésre (mint ezt többen le is írták itt közvetett módon).
Jómagam szomorúnak tartom azt a "hifis" körökben sajnos nagyon gyakori tendenciát, hogy különösen klasszikus zene esetén az audiofilek ízlésvilágát, a bennük élő elképzelést illetve preferenciákat az élő hangzást illetően adott matricaszámú, szent ereklyeként tisztelt néhány LP rendszeres hallgatása alakítja, holott kis hazánkban is pezseg az élőzenei élet (legalábbis a COVID-on kívül), remek hazai zenekaraink, együtteseink, szólistáink csodálatos akusztikájú helyszíneken hallgathatók élőben, majd az ugyanott felvett előadásaik otthon. Sokszor emlegettem már, milyen szerencsések is vagyunk a Fischer Iván dirigálta Fesztiválzenekarral, a világ egyik legjobbnak tartott együttesével, melynek előadásait korábban a Philips, manapság a Channel Classics kiadó számára Jared Sacks rögzíti a legmodernebb technikával a Müpában, az Olasz Intézetben vagy a Zeneakadémián. De hasonló élményekkel gazdagodhattunk, igaz más műfajokban a My Reel Club rendezvényein is.
Meggyőződésem, hogy csak megfelelő rendszerességgel szerzett ilyen élmények birtokában lehet hitelesen értékítéletet alkotni a felvételeken hallható előadói gárda és az őket rögzítő műszaki csapat teljesítményéről és nem a demók és tesztelések során újra meg újra meghallgatott egy-két tucat (ha egyáltalán van annyi) "referencia lemezhez" viszonyítva.
A Fesztiválzenekar felvételeit itthon hallgatva nekem gyakorlatilag sohasem az jár a fejemben, hogy mi hiányzik az élő élményből, hanem épp ellenkezőleg, hogy milyen sokat ad vissza belőle! Ennek a felismerésnek és a valódi koncertélmények sok-sok bennem élő emlékének a birtokában tanultam meg igazán értékelni a sokezer felvételemet olyan nagyszerű kiadók, mint BIS, Reference Recordings, Decca, Philips, DG, Harmonia Mundi, Alpha, ACT, Blue Note, folytathatnám napestig.