Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Autós topik autósoknak
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12628
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Azért ez elég hard! Minden tiszteletem a Nascarosoknak, hogy ezt létre tudták hozni. Egyre szimpatikusabb a “tengerentúl”. Míg mi lassan 2 hengeres 1.0 turbokkal varrógépezünk, vagy elektromos cuccokkal tolhatjuk a demagóg sötétzöldek és töketlen politikusok miatt, addig ott Mustangokkal, Hellcatekkel, Camarokkal (mindezt egy európai kisebb suv áraból) mennek ki ilyeneket nézni!
Yeeeeeeah!
https://m.nascar.com/video/franchise/na ... ZtvPAC4tgA
Yeeeeeeah!
https://m.nascar.com/video/franchise/na ... ZtvPAC4tgA
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4394
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2381
Re: Autós topik autósoknak
Nem ennyire régi autó, de pár éve, egy kabrio E30 325i volánja mögött ülve fantasztikus élmény volt. Nem cserélném el egy mai új 440i kabrióra sem.Acme írta: ↑2021.03.27., szomb. 08:47Sokan vagyunk így ezzel
Ha komoly a szándék, legközelebb talán az augusztusi Hungaroring Classic-on adódhat lehetőség klasszikus autókba beülni (ha a CoVid el nem mossa az egészet). Érdemes figyelni a kiírást és regisztrálni kell ha megnyílik a lehetőség.
Ha még nem vezettél veterán autót, utasként bőven elég ízelítőt lehet kapni belőle, mert nagyon más ám vezetni egy ilyen régiséget, mint egy modern gépet! Arról nem beszélve, hogy aligha adja oda a tulaj egy ismeretlen kezébe
Csak a Marantz! :-D
Re: Autós topik autósoknak
Köszi az ajánlást, majd figyelem.Acme írta: ↑2021.03.27., szomb. 08:47Sokan vagyunk így ezzel
Ha komoly a szándék, legközelebb talán az augusztusi Hungaroring Classic-on adódhat lehetőség klasszikus autókba beülni (ha a CoVid el nem mossa az egészet). Érdemes figyelni a kiírást és regisztrálni kell ha megnyílik a lehetőség.
Ha még nem vezettél veterán autót, utasként bőven elég ízelítőt lehet kapni belőle, mert nagyon más ám vezetni egy ilyen régiséget, mint egy modern gépet! Arról nem beszélve, hogy aligha adja oda a tulaj egy ismeretlen kezébe
A vezetést csak úgy gondoltam, ha egy ismerősöm szert tenne egy ilyenre, mert igen, egyébként biztosan csak utasként. De élmény lenne úgy is.
Re: Autós topik autósoknak
Sokan vagyunk így ezzel
Ha komoly a szándék, legközelebb talán az augusztusi Hungaroring Classic-on adódhat lehetőség klasszikus autókba beülni (ha a CoVid el nem mossa az egészet). Érdemes figyelni a kiírást és regisztrálni kell ha megnyílik a lehetőség.
Ha még nem vezettél veterán autót, utasként bőven elég ízelítőt lehet kapni belőle, mert nagyon más ám vezetni egy ilyen régiséget, mint egy modern gépet! Arról nem beszélve, hogy aligha adja oda a tulaj egy ismeretlen kezébe
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
Még eddig nem adatott meg,de egyszer annyira,de annyira szeretnék egy ilyet kipróbálni (akár csak utasként is):
Online
Bár annyit tennék hozzá, hogy a gyártók "szoktatták rá" a népet, amiben van felelősségük szerintem. Meg az kormányokank is, hogy pl. nem adóztatják meg a SUV-okat a nagyobb környezeti terhelés miatt. Talán ezzel lehetne terelni kicsit a csordát a jobb irányba.
Passatból amúgy a többszöröse fogy, és az alapok, az Audi A4, Superb, Arteon (meg még nem tudom mik pontosan) összességében fogy annyi, hogy megéri gyártani.
Gondolom a PSA is azért vette meg az Opelt, hogy ugyanazon platformon több autót tudjon eladni, így megérje nekik.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4394
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2381
Re: Autós topik autósoknak
Egyetértünk.Aszpirin írta: ↑2021.03.26., pén. 11:03Én sem szeretem a "dizsiterepjáró"-sodást. Sajnálom a Mondeót, de el kell fogadni, hogy a piac diktál. Ha már annyira kevés embernek kellett Mondeo, hogy a gyártása gazdaságtalan volt, akkor ez egy értelmes lépés, miután azért megpróbálkoztak egy hibrid modellel - de úgy tűnik, azzal sem tudtak helytállni a Mondeo szűkülő piacszegmensében.Alex_Aston írta: ↑2021.03.26., pén. 10:45Hogy miért is mondom, hogy rossz az irány.
Ez a két cikk, ami ráadásul majdnem egy napon jelent meg, szerintem jól szemlélteti...
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/ ... lyafutasa/
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/ ... paign=link
Szerencsére pl. az Octaviák iránti kereslet tudtommal nem csökken, sőt... És azt is pozitív fejleménynek találom, hogy az olyan "pragmatikus" autók, mint pl. a Dacia Sandero vagy Dacia Lodgy, igen kelendőek Nyugateurópában is. (egyébként a Sandero már tobb országban - pl. Spanyolországban is - a hírek szerint a legkelendőbb autó) Ez van, amikor egy jó döntéssel betalálnak egy piaci résbe. A Ford is talán ebben reménykedik...
Vinkler talán többet tud, de én azt sem tartom elképzelhetetlennek (inkább nagyonis valószínűnek), hogy a Mondeo kategóriájából a VW Passat is "megy a levesbe" hamarosan...
Ezeket a folyamatokat lehet szeretni vagy sem (én is az utóbbihoz tartozom), de ezért nem a gyártók a felelősek, hanem a piac igényei. Szerintem. Ugyanúgy, mint a nagy képernyőkért.
Bár annyit tennék hozzá, hogy a gyártók "szoktatták rá" a népet, amiben van felelősségük szerintem. Meg az kormányokank is, hogy pl. nem adóztatják meg a SUV-okat a nagyobb környezeti terhelés miatt. Talán ezzel lehetne terelni kicsit a csordát a jobb irányba.
Passatból amúgy a többszöröse fogy, és az alapok, az Audi A4, Superb, Arteon (meg még nem tudom mik pontosan) összességében fogy annyi, hogy megéri gyártani.
Gondolom a PSA is azért vette meg az Opelt, hogy ugyanazon platformon több autót tudjon eladni, így megérje nekik.
Csak a Marantz! :-D
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Én sem szeretem a "dizsiterepjáró"-sodást. Sajnálom a Mondeót, de el kell fogadni, hogy a piac diktál. Ha már annyira kevés embernek kellett Mondeo, hogy a gyártása gazdaságtalan volt, akkor ez egy értelmes lépés, miután azért megpróbálkoztak egy hibrid modellel - de úgy tűnik, azzal sem tudtak helytállni a Mondeo szűkülő piacszegmensében.Alex_Aston írta: ↑2021.03.26., pén. 10:45Hogy miért is mondom, hogy rossz az irány.
Ez a két cikk, ami ráadásul majdnem egy napon jelent meg, szerintem jól szemlélteti...
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/ ... lyafutasa/
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/ ... paign=link
Szerencsére pl. az Octaviák iránti kereslet tudtommal nem csökken, sőt... És azt is pozitív fejleménynek találom, hogy az olyan "pragmatikus" autók, mint pl. a Dacia Sandero vagy Dacia Lodgy, igen kelendőek Nyugateurópában is. (egyébként a Sandero már tobb országban - pl. Spanyolországban is - a hírek szerint a legkelendőbb autó) Ez van, amikor egy jó döntéssel betalálnak egy piaci résbe. A Ford is talán ebben reménykedik...
Vinkler talán többet tud, de én azt sem tartom elképzelhetetlennek (inkább nagyonis valószínűnek), hogy a Mondeo kategóriájából a VW Passat is "megy a levesbe" hamarosan...
Ezeket a folyamatokat lehet szeretni vagy sem (én is az utóbbihoz tartozom), de ezért nem a gyártók a felelősek, hanem a piac igényei. Szerintem. Ugyanúgy, mint a nagy képernyőkért.
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4394
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2381
Re: Autós topik autósoknak
Hogy miért is mondom, hogy rossz az irány.
Ez a két cikk, ami ráadásul majdnem egy napon jelent meg, szerintem jól szemlélteti...
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/ ... lyafutasa/
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/ ... paign=link
Ez a két cikk, ami ráadásul majdnem egy napon jelent meg, szerintem jól szemlélteti...
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/ ... lyafutasa/
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/ ... paign=link
Csak a Marantz! :-D
Online
És ott kéne büntetni, ahol kellene, mondjuk óvodák, iskolák környékén, ahol a két fekvőrendőr között padlógázzal megy a sok hülye anyuka meg apuka.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4394
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2381
Re: Autós topik autósoknak
Így van.Acme írta: ↑2021.03.26., pén. 07:37Politika. Semmi értelme nincs az egésznek. A fekvőrendőrök se lassítják a forgalmat...Alex_Aston írta: ↑2021.03.26., pén. 07:06Amit a cikk végén is írnak, hogy nem elég a tábla, egyet értek. Én 30-as ovezetben lakók, de simán megy a sok idióta 50-60-70-el, miközben óvoda, iskola, bölcsőde 6db is van pár sarkon belül, meg játszóterek, bicikliző, rollerező emberek.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... i_szemmel/
Én is úgy gondolom, hogy főutakra hülyeség lenne a korlátozás. De lakó övezetben kötelező kéne lennie. És ott traffizini, nem az indokolatlan, és nem balesetveszélyes helyeken.
Értelmesebb volna ha életszerű sebességkorlátok lennének, és TÉNYLEG büntetnék a gyorshajtást (pl. Ausztriában bevállt).
Ami nálunk meg, hogy egy sávelhúzás miatt az Üllői 70-es szakaszára kivágnak egy 30-as táblát, miköben mindenki 80-nal tolja. Na ezzel az erővel Karigeri bevezethetné hogy mindenhol max 10-zel lehet menni Budapesten...
És ott kéne büntetni, ahol kellene, mondjuk óvodák, iskolák környékén, ahol a két fekvőrendőr között padlógázzal megy a sok hülye anyuka meg apuka.
Csak a Marantz! :-D
Re: Autós topik autósoknak
Politika. Semmi értelme nincs az egésznek. A fekvőrendőrök se lassítják a forgalmat...Alex_Aston írta: ↑2021.03.26., pén. 07:06Amit a cikk végén is írnak, hogy nem elég a tábla, egyet értek. Én 30-as ovezetben lakók, de simán megy a sok idióta 50-60-70-el, miközben óvoda, iskola, bölcsőde 6db is van pár sarkon belül, meg játszóterek, bicikliző, rollerező emberek.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... i_szemmel/
Én is úgy gondolom, hogy főutakra hülyeség lenne a korlátozás. De lakó övezetben kötelező kéne lennie. És ott traffizini, nem az indokolatlan, és nem balesetveszélyes helyeken.
Értelmesebb volna ha életszerű sebességkorlátok lennének, és TÉNYLEG büntetnék a gyorshajtást (pl. Ausztriában bevállt).
Ami nálunk meg, hogy egy sávelhúzás miatt az Üllői 70-es szakaszára kivágnak egy 30-as táblát, miköben mindenki 80-nal tolja. Na ezzel az erővel Karigeri bevezethetné hogy mindenhol max 10-zel lehet menni Budapesten...
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4394
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2381
Re: Autós topik autósoknak
Amit a cikk végén is írnak, hogy nem elég a tábla, egyet értek. Én 30-as ovezetben lakók, de simán megy a sok idióta 50-60-70-el, miközben óvoda, iskola, bölcsőde 6db is van pár sarkon belül, meg játszóterek, bicikliző, rollerező emberek.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... i_szemmel/
Én is úgy gondolom, hogy főutakra hülyeség lenne a korlátozás. De lakó övezetben kötelező kéne lennie. És ott traffizini, nem az indokolatlan, és nem balesetveszélyes helyeken.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... i_szemmel/
Én is úgy gondolom, hogy főutakra hülyeség lenne a korlátozás. De lakó övezetben kötelező kéne lennie. És ott traffizini, nem az indokolatlan, és nem balesetveszélyes helyeken.
Csak a Marantz! :-D
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12628
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Van egy hangulata...
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2509
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2306
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Küszöbön a tavasz
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3746
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2349
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Mivel ezzel a "Honda Civic-es" megjegyzéssel megszólítva érzem magam, csak ezért reagálok, mert a többivel kb. egyet értek.Aszpirin írta: ↑2021.03.23., kedd 21:57Nem tudom, mit neveztek “normál autónak”, de ha a “hétköznapi”-t, akkor én abban egyszerűen nem tudom értelmezni a “vezetési élmeny” fogalmat.
Annyifélét vezettem már az elmúlt években, hogy megszámlálni sem tudom, ennek oka, hogy főleg munkaügyben rengeteget voltam külföldön (Európában és az Egyesült Államokban), és nagyjából minden alkalommal a helyszínen autót béreltem pár napra, párszáz vagy néhany ezer kilométerre. Aki bérautózik, az tudja, hogy kategóriát bérel, és főleg Európában épp azt kapja a kategórián belül, ami éppen van, de sokszor megtörténik, nogy kategória felett (vagy nagyritkán alatt) kap autót, mert épp az a kategória a kért felszereltséggel nincs a reptéren.
Így aztán a “normál autókból” a Skoda Yetitől a Jaguar S-Type-ig szinte minden volt már alattam. Mindegyik kvázi-nullkilométeres, de max 10ezer kilométeres, aktuális modell volt, de ne kérdezzétek már az évjáratokat, mert sok-sok év tapasztalata ez, és egyszerűen nem emlékszem már, hogy melyik mikor volt nálam. “Vezetési élmény”-nek nevezett dolgot még egyikben sem tapasztaltam, de nem is vártam el. Bár attól is függ, ki mit nevez annak.
Egyik sem hagyott bennem nagy pozitív élményt, legfeljebb fel tudom sorolni a legszarabbakat, a legeslegrosszabb élmennyel kezdve: Renault Mégane CC, Opel Zafira, Chrysler PT Cruiser kabrió.
Ami messze felülmúlta az elvárásaimat: Suzuki SX4 (egy hétig volt nálam, és kb beleszerettem) és Renault Kadjar (3 nap). Ami messze alulmúlt minden várakozást az egy Toyota Camry hibrid volt, amit 3 hónapon át voltam kénytelen használni, és nem ertettem a létjogosultságát, átlag 9 liter fölött fogyasztott, miniatűr csomagtartóval, nagy de kényelmetlen belsővel, semmi oldaltartású bőrülésekkel, és a papíron 200-akárhány lóerejét nagyítóval sem találtam sehol, cserébe viszont kialakította bennem a “soha többé CVT-váltót” sztereotípiát... Ezzel nem azt mondom, hogy egy SX4 jobb, mint egy Camry, csak annyit, hogy az egyikben az előzetes elvárásaimhoz képest nagyon pozitívan, a másikban nagyon negatívan csalódtam.
A ki nem emeltek között, szigorúan “vezetési élmény” szempontjából... mindegy, egyik kutya, másik eb, legyen az akár Honda Civic (nem, basszus, azok sem járnak “fényévekkel” a többi előtt, bocs), vagy Renault, vagy Ford, vagy VW vagy Mercedes C-Klasse, vagy mondjuk egy batárnagy amerikai Nissan Altima. Abban igen nagy különbségek vannak ezek között, hogy ezer kilométer levezetése után mennyire holtfáradtan szállsz ki belőlük, vagy éppen mennyire érzed magad biztonságban bennük, vagy mennyire tetszik esztétikailag/ergonómiailag a külseje/belseje, de vezetési élmény? Az nálam egy Mustang GT-vel kezdődik, de ezen a területen Vinkler fényévekkel tapasztaltabb, mint én...
Ja, és nem említettem a saját autóimat, úgyis tudjátok, úgy 10 éve hátsókerék-meghajtású bajorral járok, vezetési élménynek azt sem nevezném (“normál” kivitelben), de azért van egyéb szempont is... de tökmindegy, mert másnak meg olajkályha, vagy traktor, stb., mondjuk egy 2-es Octavia kormánya mögül, mintha az a vezetési élmény netovábbja lenne.
Véleményem szerint “normál” autókban 10-15-20 évvel ezelőtt is ugyanúgy fölöslegesen kerested a vezetési élményt, mint ma. Sőt. De persze az idő mimdent megszépít, mert 20 éve sokkal fiatalabbak voltunk és talán jobban élveztük az életet, és különben is, régebb minden jobb volt.
Nos, olyat nem írtam, és nem is gondolom úgy, hogy a "Honda a többiek előtt járna fényévekkel"! Én azt írtam, hogy a korábban birtokolt Ford Mondeo-hoz képest tapasztaltam jobbnak, az említett paraméterekben a Honda Civic-et.
Más autókról nem tettem említést, nem mondtam véleményt. Olyan autókról amiket nem ismerek, nem vezettem, azokról sohasem mondanék véleményt.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Online
Ezt több chip tuner mondta, onnan az infó.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4394
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2381
Re: Autós topik autósoknak
A motor vezérlő elektronikák öntanulóak tudtommal. Hozzá idomulnak a vezetési stílushoz.Aszpirin írta: ↑2021.03.24., szer. 10:28
Ez még a hivatkozott forrásnál is régebbi gondolat, csak példaként az 1996-os Scorpiómban volt már ilyen tanuló-optimalizáló rendszer (elsősorban az automata sebességváltó viselkedésére, de nem csak, pl. a klímaberendezés működése mögé is volt ilyen algoritmus betéve). Ezt a rendszert egy speciális műveletsorral resetlni lehetett (vagyis az összes optimalizált heurisztikus paramétert visszaállítani gyári értékre), én meg is tettem, és bizony érzésre akkor a különbség nagyon érzékelhető volt - de miután "elfelejtette a korábbi vezetőt", rövid idő elteltével az autó hozzám "idomult".
Van egy olyan érzésem, hogy ezt ma már minden autó csinálja, kivéve talán a legalsóbb árszegmenst, de még ott sem biztos, hogy kimarad. Lehet persze, hogy tévedek.
Ezt több chip tuner mondta, onnan az infó.
Csak a Marantz! :-D
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Előre is elnézést kérek a többiektől, akik esetleg egy kukkot sem értenek abból, ami következik:avl2 írta: ↑2021.03.24., szer. 09:29mint mindent, ezt is sok szinten lehet üzni; masok is dolgoznak ilyesmin, pl.
Ash, H. A. S. (2002). Correlation of Subjective and Objective Handling of Vehicle Behaviour. Ph. D. Dissertation. University of Leeds
Eduardo, G. D. P. (2011). Manual steering objective reference data definition based on subjective evaluation correlation
Gang, C., Zhang, W., Zongyang, G. and Wei, S. (2009). A new approach to vehicle shift quality subjective evaluation based on fuzzy logic and evidence theory.
Schoeggl, P., Ramschak, E. and Bogner, E. (2001). Onboard optimization of driveability character depending on driver style by using a new closed loop approach.
Wolff, K., Kraaijeveld, R. and Hoppermans, J. (2008). Objective evaluation of subjective driving impressions. 2008 JSAE Annual Cong. Yokohama
...
Persze, és azt hiszem, hogy kell is ilyen szinten űzni. Gondolom arra utaltál, hogy az AVL-ben beállított, objektív mért értékekhez rendelt súlyok nem csak kisujjból szopottak, hanem támaszkodnak pl. az megemlített első két forrásod (és hasonlók) hátterében lévő kutatás eredményeire (értelmezésem szerint, ha így van, akkor pont az objektív értékhalmazokra a statisztikai reprezentatív minta által adott szubjektív válaszok mentén a leírt módszerrel megállapított korrelációs értékekből jönnek a súlyok - de ez csak egy tipp, mert nem olvastam a hivatkozást, csak a címe ezt sejtteti).
A negyedik hivatkozást - szintén a címe alapján - kicsit kakukktojásnak érzem, mert itt inkább arról lehet szó a cím alapján, hogy hogyan tanulja meg az autó a vezetési stílusodat, és hogyan optimalizálja a saját (heurisztikus) paramétereit visszacsatolással (megjegyzem, ilyen, fuzzy logikára és a heurisztikák folyamatos visszacsatolásos korrekciójára építő algoritmusokkal jómagam is foglalkoztam mélységeiben, bár nem ezen az alkalmazási területen, de eléggé eredményesen...)
Én speciel az első két hivatkozásban említett kutatások nyers adataira lehet, hogy ráengednék egy (konvolúciós?) neurális hálót is, csak kíváncsiságból, hátha olyan összefüggés-mintákra (patternekre) bukkan, amelyekre senki nem gondolt. De szerintem ez nem új ötlet, biztos vagyok, hogy már megtették, annyira adja magát...
Azt viszont feltétlen szükséges megjegyezni, hogy az objektív mérések szubjektív válaszokhoz való korrelációinak kiszámítása statisztikai művelet, ami egy gyártónál mindenképp mérvadó (mert céltömegeknek gyárt), de egyénre levetítve ezek a statisztikai módszerek - bár a legjobb megközelítés egy-egy gyártó szempontjából - bőven csődöt mondhatnak esetenként. (nagyon-nagyon leegyszerűsítve: az, hogy A országban X párt nyert egy választáson, nem jelenti azt, hogy az összes szavazó szereti az X pártot, viszont bőven lesznek, akik kifejezetten utálják az X pártot) - és itt jön képbe a negyedik hivatkozás, ahol épp ezt akarják valamennyire "helyretenni", az autó viselkedésének egyénre szabásával, hogy az illető - az objektív lehetőségek határain belül - "jobbnak" érezze az autót.
Ez még a hivatkozott forrásnál is régebbi gondolat, csak példaként az 1996-os Scorpiómban volt már ilyen tanuló-optimalizáló rendszer (elsősorban az automata sebességváltó viselkedésére, de nem csak, pl. a klímaberendezés működése mögé is volt ilyen algoritmus betéve). Ezt a rendszert egy speciális műveletsorral resetelni lehetett (vagyis az összes optimalizált heurisztikus paramétert visszaállítani gyári értékre), én meg is tettem, és bizony érzésre akkor a különbség nagyon érzékelhető volt - de miután "elfelejtette a korábbi vezetőt", rövid idő elteltével az autó hozzám "idomult".
Van egy olyan érzésem, hogy ezt ma már minden autó csinálja, kivéve talán a legalsóbb árszegmenst, de még ott sem biztos, hogy kimarad. Lehet persze, hogy tévedek.
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Re: Autós topik autósoknak
(szerencsémre) én Grazban dolgoztam; elötte BME-n, onnan megneztem az Autokut-at (amiböl lett AVL-Autokut) ...de elborzasztott az akkori magyar ipari valosag, igy inkabb külföldre mentemAlex_Aston írta: ↑2021.03.24., szer. 09:42Hehe. 2000-es évek elején mi csináltuk az AVL-nek a Bartók Béla úton a telefonközpont cseréjét
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4394
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2381
Re: Autós topik autósoknak
Hehe. 2000-es évek elején mi csináltuk az AVL-nek a Bartók Béla úton a telefonközpont cseréjét
Csak a Marantz! :-D
Re: Autós topik autósoknak
egyetértek
a fejlesztök meg persze igyekeznek a szubjektivet objektiven megfogni, brand jellegzetessegre hangolni stb.
design-ban es persze viselkedesben is
az biztos, hogy nagyon szubjektiv es egyenenkent + kulturankent mashol van a közepe, de nyilvan egy japan nagyvarosinak is mashol mint egy USA / Ausztralia ritkan lakott videken elönek (vagy Bp.-en folyton dugozonak es videki ...), egyiknek X jellemzö sokkkkkal fontosabb, masiknak Y jellemzö
mint a hifi (tér, a közep a legfontosabb, ha nincs mely, szar az egesz, legyen légies finom, üssön oda)
a kaja (füszeres, könnyed, kifinomult, egyszerü, ...)
Re: Autós topik autósoknak
igen, ertettem, hogy Te az erzetröl, érzésröl írtad, én is (Jazz vs. Passat, finomság vs. nem finomság)
az élmény más és az is sok aspektusú illetve más egy cruise-olason, varosban, autopalyan, hegyi szerpentinen az igeny, a szempont, a HW-rel szembeni elvaras, stb.
AVL: "a vilag legnagyobb független motorfejlesztö cege" Grazban alapitott 1948-ban, ...en 1997-töl dolgoztam ott
szoval osztrak, de nyilvan 20+ orszagbol vannak ott dolgozók illetve mar rengeteg orszagban vannak gyengebb-erösebb "leányok"
AVL-DRIVE ... is designed for objective analysis and quality control of passenger car characteristics based on the driver's experience. The system uses various sensors to capture the most significant data and vehicle parameters, such as longitudinal acceleration, engine speed, velocity, pedal position, and vibrations. The hardware system collects these input quantities and passes them on to a PC running the DRIVE software for analysis. Via real-time analysis DRIVE delivers objective ratings for driveability events including a quality ranking of vehicle character.
Automotive OEMs and suppliers use DRIVE across a wide range of applications. ...More than 100 different driving modes (engine, transmission and chassis related) are automatically detected and more than 800 driveability related criteria are rated in real-time. The assessment is based on measured/calculated parameter values and is done by means of a DRIVE Rating (DR) from 1 to 10.
nehany kep es (regi) eredmeny (persze mas kategoriakra is van, kamionokra is, stb., ...de ez "izgalmasabb" lehet itt) :
mint mindent, ezt is sok szinten lehet üzni; masok is dolgoznak ilyesmin, pl.
Ash, H. A. S. (2002). Correlation of Subjective and Objective Handling of Vehicle Behaviour. Ph. D. Dissertation. University of Leeds
Eduardo, G. D. P. (2011). Manual steering objective reference data definition based on subjective evaluation correlation
Gang, C., Zhang, W., Zongyang, G. and Wei, S. (2009). A new approach to vehicle shift quality subjective evaluation based on fuzzy logic and evidence theory.
Schoeggl, P., Ramschak, E. and Bogner, E. (2001). Onboard optimization of driveability character depending on driver style by using a new closed loop approach.
Wolff, K., Kraaijeveld, R. and Hoppermans, J. (2008). Objective evaluation of subjective driving impressions. 2008 JSAE Annual Cong. Yokohama
...
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Amíg nincs othonosságmérő műszer az autóban, addig talán elfogadhatjuk, hogy ez is egy a sok szubjektív megítélésből, még akkor is, ha egy autószerelő szakember mondja.
Lemmytől már megszokhattuk, hogy mindenszaraminemhondafőleghanémet, és ez így jó
Nekem bejön a BMW-k és VW-k letisztult "otthonossága" és ergonómiája, mert ahhoz szoktam, most már még az Opelé is, bár azt nem tudom, hogy mennyire nevezhető még németnek... A rizszabálóké kevésbé, de ízlések és ízlésficamok...
Lemmytől már megszokhattuk, hogy mindenszaraminemhondafőleghanémet, és ez így jó
Nekem bejön a BMW-k és VW-k letisztult "otthonossága" és ergonómiája, mert ahhoz szoktam, most már még az Opelé is, bár azt nem tudom, hogy mennyire nevezhető még németnek... A rizszabálóké kevésbé, de ízlések és ízlésficamok...
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Online
Én értem mire gondolsz. Bár nekem ez a VW féle ergonómia bejön. Vagy legalább is eddig, mert mostanában a tablet kezel mindent már nem.
Lehet, neked akkor a francia autók valóak. Engem megőrjít, de hát nem vagyunk egyformák.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4394
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2381
Re: Autós topik autósoknak
AVL ha jól tudom, osztrák. Az jó?Lemmy9.1 írta: ↑2021.03.24., szer. 08:12Ez milyen szoftver német? Mert akkor veszett fejsze...
Nem is konkrétan az élmény - ha ez jött le akkor elnézést - hanem az érzés.
Tehát ha bent ülsz, sok autó valahogy nem jó.
Nem találod "otthonosnak". Ezt én még egy VW-ben sem éreztem, pedig volt itt nálunk javításon Arteon, meg mindenféle kicsi, meg nagyvas. Volt itt V8 M3 BMW is, háát, rettenetes gép, de ennyi. Nem tudom érthető-e.
Én értem mire gondolsz. Bár nekem ez a VW féle ergonómia bejön. Vagy legalább is eddig, mert mostanában a tablet kezel mindent már nem.
Lehet, neked akkor a francia autók valóak. Engem megőrjít, de hát nem vagyunk egyformák.
Csak a Marantz! :-D
Re: Autós topik autósoknak
Ez milyen szoftver német? Mert akkor veszett fejsze...
Nem is konkrétan az élmény - ha ez jött le akkor elnézést - hanem az érzés.
Tehát ha bent ülsz, sok autó valahogy nem jó.
Nem találod "otthonosnak". Ezt én még egy VW-ben sem éreztem, pedig volt itt nálunk javításon Arteon, meg mindenféle kicsi, meg nagyvas. Volt itt V8 M3 BMW is, háát, rettenetes gép, de ennyi. Nem tudom érthető-e.
Nem is konkrétan az élmény - ha ez jött le akkor elnézést - hanem az érzés.
Tehát ha bent ülsz, sok autó valahogy nem jó.
Nem találod "otthonosnak". Ezt én még egy VW-ben sem éreztem, pedig volt itt nálunk javításon Arteon, meg mindenféle kicsi, meg nagyvas. Volt itt V8 M3 BMW is, háát, rettenetes gép, de ennyi. Nem tudom érthető-e.
Szerintem!
Re: Autós topik autósoknak
Több kifejezés is volt itt:
- vezethetőség
- vezetési élmény
- élmény (autózás)
Szerintem a fentiek sem ugyanazok.
Ráadásul mindenki mást értékelhet fontosabbnak, élményesebbnek ...és mást egy 1 órás úton, mást 800 km után. pl.
- hosszdinamika
- keresztdinamika
- közvetlenség vs. nyugalom/elszigeteltség (hangban, kormanyzásban, futóműben, pedálreakcióban,...)
- vadállat vs. könnyedség, finomság
- kényelem
- ergonómia
...
AVL Drive szoftver hasonlóval foglalkozik
- vezethetőség
- vezetési élmény
- élmény (autózás)
Szerintem a fentiek sem ugyanazok.
Ráadásul mindenki mást értékelhet fontosabbnak, élményesebbnek ...és mást egy 1 órás úton, mást 800 km után. pl.
- hosszdinamika
- keresztdinamika
- közvetlenség vs. nyugalom/elszigeteltség (hangban, kormanyzásban, futóműben, pedálreakcióban,...)
- vadállat vs. könnyedség, finomság
- kényelem
- ergonómia
...
AVL Drive szoftver hasonlóval foglalkozik