Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
MM és MC pickup-ok
MM és MC pickup-ok
Végre valaki helyretette a VTA-t!
Hogy mennyire nem tette helyre, arra tán legjobb példa a linket megadó AA_HG hibás terminológiája. A lemezvágásnak ugyanis nem VTA-ja, hanem függőleges modulációs szöge (WMA) van! Meg aztán szóljon, ha valaki érti, miféle kapcsolat van az első ábra VTA-nak mondott piros vonala és az alatta taglalt, állítólag VTA<>WMA eltérés okozta torzításfajta között! Miért is kellene a kettőnek egyormának lenni?? Miután ezek a kérdések tisztába lettek téve, lehet csak igazán mosolyogni:-)
MM és MC pickup-ok
De 0.8mm eltérés hatása a VTA-ra olyan minimális, hogy szerintem az elhanyagolható a nála nagyságrenddel jobban befolyásoló és tőlünk független és általunk ismeretlen hatások miatt.
Bizonyára a tűprofilon is múlk, de egy korántsem highend nonpluszultra Goldring Eroica (Gyger-II) hangszedővel nagyon is jól lehet hallani, ha 1mm-rel feljebb vagy lejjebb rögzítem a kart a bakon. Aki ezt nem hallja, szerintem azt se veszi érszre, ha a hangszínszabályzót eltekerik egy picit (stúdióban, a hangmérnök például).
MM és MC pickup-ok
...Most már csak azt nem tudom, kell-e az RB-300-ba
ember... :lol!:
hát tedd rá a tűt a lemezre, oszt' látni fogod, h a kar nem áll vízszintesen. mint korábban már írtam, a dl-160 esetében ~0.8mm vastag anyag kell a hangszedő és a karvég közé - hm?
Egy 0.8mm-es lapka egy 220mm-es kar esetében 0.2 fok VTA korrekciót jelent.
A VTA ennél sokkal jobban változik mind a hangszedő gyártók, mind a vágógépek esetében.
Hangszedők esetében a modernebb hangszedőknél 15 és 23 fok között van. A régieknél 8 fok is előfordulhat.
A vágógépek 0 fok és 20 fok között változnak.
A VTA erősen függ a tűerőtől. A gyártók által meghatározott tűerő határértékek esetében 4-5 fok a VTA változása a tűerő függvényében.
Erősen függ a hőmérséklettől, mivel a hangszedő felfüggesztésének engedékenysége hőmérsékletfüggő.
Úgyhogy a VTA-t csak a lelkiismeretünk megnyugtatása miatt szoktuk úgy beállítani, hogy a kar vízszintes legyen. Különben ahány lemez, ahány hangszedő, ahány tűnyomás, ahány környezeti hőmérséklet, annyi beállításra lenne szükség az optimális VTA beállítás elérésére. Ez lehetetlen, mivel gyakorlatilag semmit nem ismerünk, ami alapján a VTA-t be tudnánk állítani.
A modern vágógépek kb. 20 fok VTA-val dolgoznak, a modern hangszedők 20-22 fok VTA-val rendelkeznek a megadott tűerő középtartományában. A maximális tűerő és egy vízszintes kar esetében a 20 fok jó közelítéssel azonos a hangszedő és a vágógép esetében. Nagyot nem lehet tévedni ilyenkor egy vízszintes beállításával.
De 0.8mm eltérés hatása a VTA-ra olyan minimális, hogy szerintem az elhanyagolható a nála nagyságrenddel jobban befolyásoló és tőlünk független és általunk ismeretlen hatások miatt.
érdekes olvasmány lehet:
http://www7a.biglobe.ne.jp/~yosh/vta.htm
Végre valaki helyretette a VTA-t!
Ha pedig ennek ellenére valaki nagyon különbséget hall egy 0.8 mm lapka miatt akkor gondolkozzon el de nagyon! Továbbá akvapark is jól világított rá a lényegre, a Regákon soha nem emelni kell a hangszedőt, hanem inkább hátul a kart kellene megemelni!
HG, sok ilyen hozzászólást, mégmégmég!!!
MM és MC pickup-ok
Ugy tudtam, a kar rezonanciája miatt kell?
A hangkar-hangszedő rezonancia frekvenciáját csökkenti, kisebb effektív tömegű karoknál lehet rá szükség. Ideális helye 9-10Hz környékén van. Ha feljebb kerül, belemaszatol a hangfrekis sávba; ha lejjebb, akkor már a lemez egészen pici hullámossága is gerjeszti. Az ebből eredő szubszónikus zajt hallani ugyan nem lehet, de kivehető teljesítmény-csökkenést, a membrán nem kívánt mozgása pedig Doppler torzítást okoz. Szélsőséges esetben ugorhat a tű, esetleg ráhangolódva a rugalmas felfüggesztés sajátfrekvenciájára, durván érzékennyé válhat a lépészajra.
Köszönöm a kimeritő választ.
Most már csak azt nem tudom, kell-e az RB-300-ba
Lásd alant HG kimerítő szakmai hozzászólását.
Mikor életem egy bizonyos szakaszában REGA-t birtokoltam, inkább a kar-lemeztányér alacsony távolságával küszködtem; a REGA MM hangszedők nagyon alacsony építésűek, más hangszedő - főleg DENON - inkább magasnak tűnt.
Tehát szerintem felesleges; inkább pótlólagos súlyként adták.
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<
MM és MC pickup-ok
...Most már csak azt nem tudom, kell-e az RB-300-ba
ember...
hát tedd rá a tűt a lemezre, oszt' látni fogod, h a kar nem áll vízszintesen. mint korábban már írtam, a dl-160 esetében ~0.8mm vastag anyag kell a hangszedő és a karvég közé - hm?
Egy 0.8mm-es lapka egy 220mm-es kar esetében 0.2 fok VTA korrekciót jelent.
A VTA ennél sokkal jobban változik mind a hangszedő gyártók, mind a vágógépek esetében.
Hangszedők esetében a modernebb hangszedőknél 15 és 23 fok között van. A régieknél 8 fok is előfordulhat.
A vágógépek 0 fok és 20 fok között változnak.
A VTA erősen függ a tűerőtől. A gyártók által meghatározott tűerő határértékek esetében 4-5 fok a VTA változása a tűerő függvényében.
Erősen függ a hőmérséklettől, mivel a hangszedő felfüggesztésének engedékenysége hőmérsékletfüggő.
Úgyhogy a VTA-t csak a lelkiismeretünk megnyugtatása miatt szoktuk úgy beállítani, hogy a kar vízszintes legyen. Különben ahány lemez, ahány hangszedő, ahány tűnyomás, ahány környezeti hőmérséklet, annyi beállításra lenne szükség az optimális VTA beállítás elérésére. Ez lehetetlen, mivel gyakorlatilag semmit nem ismerünk, ami alapján a VTA-t be tudnánk állítani.
A modern vágógépek kb. 20 fok VTA-val dolgoznak, a modern hangszedők 20-22 fok VTA-val rendelkeznek a megadott tűerő középtartományában. A maximális tűerő és egy vízszintes kar esetében a 20 fok jó közelítéssel azonos a hangszedő és a vágógép esetében. Nagyot nem lehet tévedni ilyenkor egy vízszintes beállításával.
De 0.8mm eltérés hatása a VTA-ra olyan minimális, hogy szerintem az elhanyagolható a nála nagyságrenddel jobban befolyásoló és tőlünk független és általunk ismeretlen hatások miatt.
érdekes olvasmány lehet:
http://www7a.biglobe.ne.jp/~yosh/vta.htm
MM és MC pickup-ok
Ugy tudtam, a kar rezonanciája miatt kell?
A hangkar-hangszedő rezonancia frekvenciáját csökkenti, kisebb effektív tömegű karoknál lehet rá szükség. Ideális helye 9-10Hz környékén van. Ha feljebb kerül, belemaszatol a hangfrekis sávba; ha lejjebb, akkor már a lemez egészen pici hullámossága is gerjeszti. Az ebből eredő szubszónikus zajt hallani ugyan nem lehet, de kivehető teljesítmény-csökkenést, a membrán nem kívánt mozgása pedig Doppler torzítást okoz. Szélsőséges esetben ugorhat a tű, esetleg ráhangolódva a rugalmas felfüggesztés sajátfrekvenciájára, durván érzékennyé válhat a lépészajra.
Köszönöm a kimeritő választ.
Most már csak azt nem tudom, kell-e az RB-300-ba
MM és MC pickup-ok
Ugy tudtam, a kar rezonanciája miatt kell?
A hangkar-hangszedő rezonancia frekvenciáját csökkenti, kisebb effektív tömegű karoknál lehet rá szükség. Ideális helye 9-10Hz környékén van. Ha feljebb kerül, belemaszatol a hangfrekis sávba; ha lejjebb, akkor már a lemez egészen pici hullámossága is gerjeszti. Az ebből eredő szubszónikus zajt hallani ugyan nem lehet, de kivehető teljesítmény-csökkenést, a membrán nem kívánt mozgása pedig Doppler torzítást okoz. Szélsőséges esetben ugorhat a tű, esetleg ráhangolódva a rugalmas felfüggesztés sajátfrekvenciájára, durván érzékennyé válhat a lépészajra.
MM és MC pickup-ok
Ettől persze eltér az Ortofon VMS rendszere, ahol a tekercs is meg a mágnes is áll, és egy lágyvas cső keveri az erőteret köztük... de milyen jól is szól az, nekem is van olyan hangszedőm...
Mozgó lágyvasasnak is szokás nevezni, mely elvhez legjobban a Grado ragaszkodik és ha lehet ilyet mondani, ez a cég vitte "tökélyre".
MM és MC pickup-ok
Az alanti HG hozzászólások miatt érdemes néha néha be-be nézni ide.Köszönet!
Kösz Dok!
Jól esik, de hidd el, nem ezért tettem be őket.
Talán némi plusz információhoz tudtam juttatni az analóg LP szerelmeseit.
Szerencsére él még ez a formátum és ahogy nézem, élni is fog még egy ideig.
A digitális formátumokban most elképesztően nagy a felfordulás, de az is átrendeződik hamarosan.
Én azért maradok az LP-nél.
A hangszedőket meg imádom, a létrehozóikat pedig csodálom és mélységesen tisztelem.
Hg
Nekem is feldobta a lemezhallgatási kedvemet a B.M. ACE L!
De nagyon jó anyagot tettél be, nekünk öreg csókáknak tanulságos, a fiatal halaknak meg tancélos.
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4472
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2172
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
MM és MC pickup-ok
Egy kis ízelítő a tűméretek egymáshoz való viszonyából.Shure:
ez durva ..a fiam 1210-ben van egy Shure 44-7,az milyen lehet akkor
Thorens/SME 3009/Shure,Marantz,Tannoy
...az igazán jó zene,az Sokol rádión is jó.... :)
...az igazán jó zene,az Sokol rádión is jó.... :)
MM és MC pickup-ok
Ehhh...
MM és MC pickup-ok
én szeretem ismizem V15 III-at,IV és nekem volt VST III és V15/5MR a sok kicsi után(75-91-95),ha lenne új,ma is ezt használnám,habár a Grado Wood-ban van vlmi ami hasonlit a V15/5MR-re
Egy kis ízelítő a tűméretek egymáshoz való viszonyából.
Shure:
MM és MC pickup-ok
Az alanti HG hozzászólások miatt érdemes néha néha be-be nézni ide.Köszönet!
Kösz Dok!
Jól esik, de hidd el, nem ezért tettem be őket.
Talán némi plusz információhoz tudtam juttatni az analóg LP szerelmeseit.
Szerencsére él még ez a formátum és ahogy nézem, élni is fog még egy ideig.
A digitális formátumokban most elképesztően nagy a felfordulás, de az is átrendeződik hamarosan.
Én azért maradok az LP-nél.
A hangszedőket meg imádom, a létrehozóikat pedig csodálom és mélységesen tisztelem.
Hg
MM és MC pickup-ok
Még egy érdekes kép a barázda "sterssz"-ről, azaz a barázda terhelésről.A baloldali az elliptikus, a jobboldali a Micro Line tű terhelése.
This stress analysis photo shows the effect of a 2-gram tracking force.The elliptical stylus (Left) contacts the groove in a concentrated area withhigh pressure.
The MicroLine stylus (Right) contacts the groove over a larger area,
resulting in reduced pressure, improved tracking and signal clarity, and less record wear.
Az alanti HG hozzászólások miatt érdemes néha néha be-be nézni ide.
Köszönet!
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<
MM és MC pickup-ok
Komolyan mondom,hogy jól esik olvasni....az meg külön is jó érzés,hogy még mindíg fejlesztik ezt a technológiát....
Immár több mint száz éve folyamatosan fejlesztik ... akárcsak a sokak által már többször eltemetett elektroncsöves technológiát ...
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4472
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2172
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
MM és MC pickup-ok
A Shure-ról mi a véleményetek? Nekem rabul ejtette a fülemet. Már a harmadik van a lemezjátszóban és mindegyik nagyon tetszett. Most egy V15 Type3 az új célpont. A nagyon dögös hang mellett a nagyon baráti ár (legalábbis a használt) is mellette szól és a tű sem egy vagyon hozzá.
én szeretem ismizem V15 III-at,IV és nekem volt VST III és V15/5MR a sok kicsi után(75-91-95),ha lenne új,ma is ezt használnám,habár a Grado Wood-ban van vlmi ami hasonlit a V15/5MR-re
Thorens/SME 3009/Shure,Marantz,Tannoy
...az igazán jó zene,az Sokol rádión is jó.... :)
...az igazán jó zene,az Sokol rádión is jó.... :)
MM és MC pickup-ok
...Gyárilag adtak a Denonhoz egy fémlapkát, de végülis kiszedtem a karból. Ugy tudtam, a kar rezonanciája miatt kell?
nem, ha túl könnyű lenne a hangszedőd, ill. 'hézagolónak' is használható
viszont amennyiben nincs olyan vastag bármi anyag betéve a hangszedőd és a kar fej-vége közé, mint írtam, tuttira nem jó a beállításod...
A VTA-ra gondolsz?
MM és MC pickup-ok
Sziasztok!
Bátran tudom ajánlani a Denon DL-160-ast. Ez egy high output MC, és a Rega Bias után nagyságrendnyi minőségi ugrást jelentett. :lol!: Valami olyasmi volt, mikor a tunert átkapcsolod sztereóba mono vételből.
Verhetetlen árkategóriájában.
Jól passzol a Regába, könnyen installálható.
abszolút csatlakozom az ortofon mc-15 mk ii után is jelentős és a denon irányába mutató változás állt be az ára pedig igen baráti, 38eft körül mozog DE mindenképp meg kell nézni a használandó mm-fokozat érzékenységét, azzal 1ütt is, h azt írják 1éb külföldi fórumokon (még Salvatore oldalain is), h a gyárilag specifikált 1.4mV nem okoz gondot, mer' 1.8 mV körüli a kijövője> ÉN ezt nemtom +erősíteni, sőt, aszondom, akörül kell lennie, mer' mind2 - 1ébként igen-jó minőségű - 2.2mV érzékenységű fonóval szerelt erősítőmet rendesen ki kell(ett) hajtani 'normális' szobahangerőhöz
HA pedig vki rega planar3/rb-300-ba szereli, szerezzen be vmi ~0.8mm vastagságú és szerinte jó csillapítási tulajdonságokkal +áldott anyagot, amit a hangszedő és a hangkar fejrésze közé bepakol, mer' a tökéletes hangszedő beállításhoz erre szüksége lesz
Nekem nagyszerűen megy a DL-160 a Heed Questar MM-el.
Gyárilag adtak a Denonhoz egy fémlapkát, de végülis kiszedtem a karból. Ugy tudtam, a kar rezonanciája miatt kell?
MM és MC pickup-ok
A Shure-ról mi a véleményetek? Nekem rabul ejtette a fülemet. Már a harmadik van a lemezjátszóban és mindegyik nagyon tetszett. Most egy V15 Type3 az új célpont. A nagyon dögös hang mellett a nagyon baráti ár (legalábbis a használt) is mellette szól és a tű sem egy vagyon hozzá.
MM és MC pickup-ok
sziasztok
lehet hogy egy kicsit témától elkanyarodok, de úgy érzem itt hozzáértőkre találtam...
phono vásárlásban vagyok és az alábbi opcióim vannak:
parasound z phono 30.000,- alig használt, újszerű
parasound p/ph100 25.000,- használt, újszerűan
nad pp2 20.900,- ÚJ, bolti
heed questar mc 45.000,- , bolti
thorens mmoo5 48000,- új, bolti
mc goldring hangszedőt használok, lejátszó épp csere alatt van... thorens td 160-as lejátszó van kilátásban.
50.000 ig keresgetek....jelenleg a Heed a befutó!
hozzászólást, tanácsot szívesen vennék.
Ezek közül én is a Heed mellé tenném le a voksom.
LP futómű: SME Model 10; Hangkar: SME V; Hangszedő: Benz Micro LP-S MR; CD futómű: Audio Research CD2; DAC: Audiomat Tango 2.5; Kazettás deck: Pioneer CT-95; Phono előfok: Audiomat Phono 2; Erősítő: Audiomat Récital MKIII; Hangfal: Coincident Super Victory; Equation 25; Hálózati kondícionáló: 2 x PS Audio Duet Power Center; Hangkarkábel: Stealth Audio Hyperphono; Digitális kábel: Heaven's Gate Audio Silver Signature; Interconnect kábelek: Stealth Audio Metacarbon és Heaven's Gate Audio Ultra Silence; Hangfalkábel: ValhallA AgPt-R, Heaven's Gate Audio Silver Signature; Hálózati kábelek: ValhallA AgPt-R, Elrod, Electraglide és PS Audio
Heed Thesis rendszer
- lateharvest
- Újonc fórumos
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2009.08.17., hétf. 11:41
- Értékelés: -1
MM és MC pickup-ok
sziasztok
lehet hogy egy kicsit témától elkanyarodok, de úgy érzem itt hozzáértőkre találtam...
phono vásárlásban vagyok és az alábbi opcióim vannak:
parasound z phono 30.000,- alig használt, újszerű
parasound p/ph100 25.000,- használt, újszerűan
nad pp2 20.900,- ÚJ, bolti
heed questar mc 45.000,- , bolti
thorens mmoo5 48000,- új, bolti
mc goldring hangszedőt használok, lejátszó épp csere alatt van... thorens td 160-as lejátszó van kilátásban.
50.000 ig keresgetek....jelenleg a Heed a befutó!
hozzászólást, tanácsot szívesen vennék.
Online
MM és MC pickup-ok
Komolyan mondom,hogy jól esik olvasni....az meg külön is jó érzés,hogy még mindíg fejlesztik ezt a technológiát....
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
MM és MC pickup-ok
Még egy érdekes kép a barázda "sterssz"-ről, azaz a barázda terhelésről.
A baloldali az elliptikus, a jobboldali a Micro Line tű terhelése.
This stress analysis photo shows the effect of a 2-gram tracking force.The elliptical stylus (Left) contacts the groove in a concentrated area withhigh pressure.
The MicroLine stylus (Right) contacts the groove over a larger area,
resulting in reduced pressure, improved tracking and signal clarity, and less record wear.
MM és MC pickup-ok
Esetleg, ha valakit érdekel még néhány infó a tűprofilokról, akkor itt egy kis angol szöveg:
The Microline stylus almost exactly duplicates the shape of the cutting stylusused to product the original master disc.
This enables it to track portions of the groove other styli cannot reach,
resulting in extremely accurate tracing of high frequency passages
and ruler-flat frequency response within the audible range.
The unique multi-level shape wears more evenly, allowing greatly extended
record and stylus life.
The sophisticated Linear Contact stylus provides a vertical contact area
several times that of the elliptical, enabling it to respond to delicate groove modulations.
The wide front radius distributes the stylus pressure more evenly,
reducing wear on both the stylus and record.
The Elliptical stylus has two radii, the front radius being wider than the side radius.
This allows the stylus to ride the center of the groove, like the conical,
while the smaller side radius can more accurately track higher frequencies.
Elliptical styli are available in several sizes
– such as 0.2 x 0.7 mil, 0.3 x 0.7 mil and 0.4 x 0.7 mil –
with the first number indicating the side radius.
The smaller the side radius, the better the sound quality can be.
The Conical stylus is the simplest, least expensive and most widely used stylus.
Its spherical tip, which has a typical radius of 0.7 mil, normally touches
the center of the record groove walls.
The conical design works best in moderate to lower priced, and older, record players
with higher tone arm tracking forces.
A Micro Line itt gyakorlatilag a Micro Ridge más elnevezése.
MM és MC pickup-ok
Eredeti MR profil méretei (ezt használják pl.a Dynavector csúcs hangszedőiben és az új AN IO Gold és Ltd hangszedőkben).
Látható, hogy a méretek 1.5-2-szer nagyobbak, mint a Benz Micro által használt MR tű méretei.
További érdekessége a tűnek, hogy erőteljes barázda tisztító hatása van.
Mivel a barázdával érintkező felület merőleges a haladási irányra (sőt a 23 fokos VTA miatt kifelé is tereli a szennyeződést a barázda mélyéről), így a tű egyszerűen eltolja maga előtt a barázdába szorult porszemeket, nem siklik át felettük, ezáltal még jobban bepaszírozva azokat a barázda felületébe.
Két-három lejátszás után csendesebb lesz a lemez, mint bármiféle tisztítás után.
Sajnos a hagyományos lemeztisztító kefék a barázdából nem távolítják el az oda tapadt apró porszemeket, csak a nagyobb szöszöket, felületre tapadt port.
A mély barázda tisztítás eddig csak a folyadékos lemeztisztítással volt megoldható, de a tisztított lemezek egy idő után újra szennyeződnek.
A Micro Ridge tű pedig folyamatosan tisztítja a barázdát.