Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Stúdió Hangsugárzók
Stúdió Hangsugárzók
ha korrektek lettek volna a mérésnél
Persze, és ha korrektebb átvitelre hajtanak a Tannoy mérnökei... asszem, erre szokták mondani Pesten, hogy "ha öreganyámnak kereke lett volna és sárga lett volna, ő lett volna a hatos villamos"))))
Stúdió Hangsugárzók
Ez a Tannoy monitor köbö 30 esztendős....ne viszonyítsunk már hozzá!A spendor BC szerintem sosem volt igazán alkalmas studiomonitornak.
A mai Genelec, ATC, Dyno aktív monitorok biztosan teljesítik a +-2 dB-t.
Tökéletesen félreértesz. Nem a Tannoyról lenne szó, hanem arról, hogy ha a frekiátvitele 20-30 éve belefért a stúdiómonitor kategóriába, akkor mi a garancia, hogy 2010-ben nem fér bele? Hogy az ATC 12000 fontsterlingért technikailag jobb aktiv monitor készít*? Sportszerűtlen dolog ám ilyesmit 1/3 árú hifi (highend) komponensekkel hasonlítgatni. Mielőtt azonban az ATC aktívot valami csodálatraméltó etalonnak kiáltjuk ki, figyelmedbe ajánlom az egyik volt magyar ATC-tulajdonos esetét. Nem is az ő véleménye érdekes, hanem a fórumozóé, aki az ő házilag összetákolt:) Goodmans ládáiból kijövő hangról összehasonlíthatatlanul nagyobb elragadtatással írt a faluban, mint a régebbi, aktív ATC végű hifijéről:)) Ami nem kicsit mond ellent totyikunk elején tett kinyilatkoztatásának:
. Aktiv studio hangfal az egyik. Szerintem ez a legolcsobb elég jó megoldás.
Szerintem nem kellett volna...
(A BC1-ről a BBC-seknek kissé más volt a véleménye. Persze, lecserélték, csak nem igazán azon tulajdonságai miatt, amiket néhai felrótt:)
- nehai
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1075
- Csatlakozott: 2009.02.17., kedd 13:23
- Értékelés: 210
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Stúdió Hangsugárzók
Tudjuk nagyon jól, hogy a Tannoy akkori monitorai csak úgy fértek be a szabványba, hogy a méréssel manipuláltak szépen kisimítva a 10dB-s hegyeket 1KHz fölött, ahol a tölcsér szólt.
Mintha arról lett volna szó, hogy bele KELL férni, nem? Ehhez képest, mint a -korántsem egyedüllálló!- ábra mutatja, könnyedén át lehet csusszanni rajta:) Ugye, észrevetted az egyik, akkor még szinte új Tannoy durva beszakadását a váltási frekvencia környékén? A stúdióeszközök extra minőségellenőrzéséről külön legendák szólnak. Leginkább urbán legendák:D
Még jó, hogy nem egem hibáztatsz mert ilyen a Tannoy átvitele ha korrektek lettek volna a mérésnél, akkor nem fért volna bele, bár szerintem elég volt csak meghallgatni.
A BC1 sem a mai értelemben vett stúdió monitor. Az érzékenysége, hangnyomása, terhelhetősége miatt manapság már nem állná meg a helyét.
Stúdió Hangsugárzók
Tudjuk nagyon jól, hogy a Tannoy akkori monitorai csak úgy fértek be a szabványba, hogy a méréssel manipuláltak szépen kisimítva a 10dB-s hegyeket 1KHz fölött, ahol a tölcsér szólt.
Mintha arról lett volna szó, hogy bele KELL férni, nem? Ehhez képest, mint a -korántsem egyedüllálló!- ábra mutatja, könnyedén át lehet csusszanni rajta:) Ugye, észrevetted az egyik, akkor még szinte új Tannoy durva beszakadását a váltási frekvencia környékén? A stúdióeszközök extra minőségellenőrzéséről külön legendák szólnak. Leginkább urbán legendák:D
Ez a Tannoy monitor köbö 30 esztendős....ne viszonyítsunk már hozzá!
A spendor BC szerintem sosem volt igazán alkalmas studiomonitornak.
A mai Genelec, ATC, Dyno aktív monitorok biztosan teljesítik a +-2 dB-t.
Egyébként ez még kevés. Jobb stúdiomonitorokat tökéletesen a helység akustikájához lehet és kell mérni és installálni.
A hátoldalon lévő DIP switch-ekkel tökéletesen beállítható az adott helységhez tartozó lineáris átvitel.
Stúdió Hangsugárzók
Vettem egy DCX 2496-os DSP-s processzort aktív váltással, EQ-val, delayel, Phase variátorral, meg minden nyalánkság!
dettó
Webáruház:
http://www.avxcafe.hu/
http://www.avxcafe.hu/
Stúdió Hangsugárzók
Mi az a stúdiós szabvány, ami a hangsugárzók gyári frekvencia válaszáról rendelkezik? Pláne annak fényében, hogy a komolyabb monitorok átvitelét a helyszínen módosítják mérések segítségével, a megrendelő elvárásainak megfelelően.
Extra minőségellenőrzésről sem tudok, meghibásodások itt is előfordulnak. Ellenben már a tervezésnél magasabbak a célok, amiket a gyártás során sem a HiFiben megszokott gányolás követ. Továbbá a support sem igazán úgy működik, mint a hifiseknél. Tanulságos belenézni egy 2 milliós HiFi doboz és egy hasonló árú stúdió monitor belsejébe. Igen messze tudnak lenni egymástól a belvilágok.
Azért hifi hasonló árkategóriájában se mindig volt megszokott a gányolás vagy a középszerűség, mint cél kitűzése, továbbá ma is akadnak kivételek. Sajnos, egyre kevesebb. Egyébként korrekt..
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15219
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10374
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Stúdió Hangsugárzók
Mi az a stúdiós szabvány, ami a hangsugárzók gyári frekvencia válaszáról rendelkezik? Pláne annak fényében, hogy a komolyabb monitorok átvitelét a helyszínen módosítják mérések segítségével, a megrendelő elvárásainak megfelelően.
Extra minőségellenőrzésről sem tudok, meghibásodások itt is előfordulnak. Ellenben már a tervezésnél magasabbak a célok, amiket a gyártás során sem a HiFiben megszokott gányolás követ. Továbbá a support sem igazán úgy működik, mint a hifiseknél. Tanulságos belenézni egy 2 milliós HiFi doboz és egy hasonló árú stúdió monitor belsejébe. Igen messze tudnak lenni egymástól a belvilágok.
Stúdió Hangsugárzók
Tudjuk nagyon jól, hogy a Tannoy akkori monitorai csak úgy fértek be a szabványba, hogy a méréssel manipuláltak szépen kisimítva a 10dB-s hegyeket 1KHz fölött, ahol a tölcsér szólt.
Mintha arról lett volna szó, hogy bele KELL férni, nem? Ehhez képest, mint a -korántsem egyedüllálló!- ábra mutatja, könnyedén át lehet csusszanni rajta:) Ugye, észrevetted az egyik, akkor még szinte új Tannoy durva beszakadását a váltási frekvencia környékén? A stúdióeszközök extra minőségellenőrzéséről külön legendák szólnak. Leginkább urbán legendák:D
- nehai
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1075
- Csatlakozott: 2009.02.17., kedd 13:23
- Értékelés: 210
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Stúdió Hangsugárzók
stúdió szabványba be kell férniük, átvitel, fázis stb.
Fent egymás mellett látható a Tannoy Classic Monitor és a Spendor BC1 frekiátvitele. Vajon melyik felel meg inkább, és miféle "stúdió szabványnak"?
Bta,
Tudjuk nagyon jól, hogy a Tannoy akkori monitorai csak úgy fértek be a szabványba, hogy a méréssel manipuláltak szépen kisimítva a 10dB-s hegyeket 1KHz fölött, ahol a tölcsér szólt.
Stúdió Hangsugárzók
Ezek ugye nem hifi magazinos mérések?
Nem:) A MEEI-ben készültek.
Stúdió Hangsugárzók
nem is a 6db végfokot 'látom' egyébként hátránynak, hanem a már túl sok EQ-zási meg miegymás lehetőséget, mely ha rossz kezekbe kerül...
Hangmérnöknek való...
Stúdió Hangsugárzók
Ezek ugye nem hifi magazinos mérések?
Stúdió Hangsugárzók
stúdió szabványba be kell férniük, átvitel, fázis stb.
Fent egymás mellett látható a Tannoy Classic Monitor és a Spendor BC1 frekiátvitele. Vajon melyik felel meg inkább, és miféle "stúdió szabványnak"?
Stúdió Hangsugárzók
akkor csak az aktív az igazi stúdiómonitor?
Természetesen nem, de egész más világ tárul eléd, mikor kikerülnek a passzív alkatrészek a hangszórók és az erősítők közül.
Mikor idehaza áttértem aktív váltásra, az addig jól ismertnek gondolt dobozaim egy nagyságrenddel magasabb szintre kerültek.
Dettó!
Stúdió Hangsugárzók
Vettem egy DCX 2496-os DSP-s processzort aktív váltással, EQ-val, delayel, Phase variátorral, meg minden nyalánkság!
volt alkalmam hallani Kalminál a rendszert!
hát le a kalappal
mindent úgy állíthatsz be a DSP-nek köszönhetően, ahogy csak akarsz.
igaz akkor a rendszer fülre volt belőve, mégis minden teljesen lineárisnak hallottam (már-már kevés méllyel) plusz óriási dinamikával.
én nem is a 6db végfokot 'látom' egyébként hátránynak, hanem a már túl sok EQ-zási meg miegymás lehetőséget, mely ha rossz kezekbe kerül teljesen elviheti a forrásanyagra kikevert -amúgy- jó hangot.
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15219
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10374
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Stúdió Hangsugárzók
akkor csak az aktív az igazi stúdiómonitor?
Természetesen nem, de egész más világ tárul eléd, mikor kikerülnek a passzív alkatrészek a hangszórók és az erősítők közül.
Mikor idehaza áttértem aktív váltásra, az addig jól ismertnek gondolt dobozaim egy nagyságrenddel magasabb szintre kerültek. Nagyon sok információt, energiát, dinamikát megzabálnak és egyéb problémákat okoznak a passzív váltók.
Stúdió Hangsugárzók
Hallva ezt a hangot összehasonlítva a passzív váltós verzióval.... hát én itthon befejeztem a tekercsekkel és kondenzátorokkal való tökölést!
Elképesztő az a könnyedség amivel így képes szólni ez a rendszer.
Egyetlen hátránya (ha ez egyáltalán az) hogy egy sztereo 3 utas rendszerhez 6 csatornányi végfok kell. Viszont így új előnyként bejön hogy pl az alkalmazásnak leginkább megfelelő erősítőt tudsz használni az egyes utakhoz.
pl szerintem ami ideális:
Mély: D osztályú vas nagy kakaóval, feszes mélyekkel
Közép: csöves erősítő érzelmes, lágy középhangokal
Magas: jó félvezetőssel, precíz magastartománnyal
Stúdió Hangsugárzók
Olyan változásokat adott a modifikáció, hogy önmagában az megérne egy kisebb regényt.
Szívesen olvasunk regényeket
Sugden Masterclass IA-4 | Harbeth SHL5+ XD on TonTräger | ProAc Response D2R | Lumin U1 mini | Holo Spring 3 KTE | Duelund DCA12GA | REL T/7x
Stúdió Hangsugárzók
A hangdobozban lévő 3 hangszóró 3 pár banánaljzatra van kivezetve (belül nincs keresztváltó) és ide vannak bekötve az erősítők kimenetei.
Minden erősítő a rákötött hangszóró által igényelt frekvenciatartományt erősíti.
A mély és közép közt 250 Hz a frekiváltás helye, a közép és magas közt pedig 5 kHz.
A szűrők jellege és meredeksége és frekije egyébként szabadon variálható a processzorban. Most 24 dB/oktáv meredekségű L-R váltót használok. Ezt szeretem a legjobban.
Stúdió Hangsugárzók
A 6 csatornányi erősítő nálam 2 db 3 utas nagymonitort hajt. A végfokok még ideiglenesek.
Stúdió Hangsugárzók
akkor csak az aktív az igazi stúdiómonitor?
Természetesen nem, de egész más világ tárul eléd, mikor kikerülnek a passzív alkatrészek a hangszórók és az erősítők közül.
Mivel nekem is szakmai ártalom ez az egész, mostanában kezdek elpártolni a hagyományos értelemben vett hifizéstől, és próbálok itthon is a studiós irányba menni.
A saját itthoni rendszeremben kerülöm a passzív váltást, mert rengeteg buktatója van, és számos helyen csavarhatja el a füledet a valóságtól.
Áttértem aktív váltásra. Vettem egy DCX 2496-os DSP-s processzort aktív váltással, EQ-val, delayel, Phase variátorral, meg minden nyalánkság!
A CD-ből vagy a PC-ből érkező SPDIF digitális jelet kapja (persze van analog bemenete is, csak azt felesleges használni a dupla konverzió miatt). Szóval a beérkező digitális jelet több útra bontja (nálam 2X3) és elvégzi a váltást, hangszín, késleltetés és fázisszabályzást, és a végén 6 D/A konveter 6 csatornányi analog jelet készít belőle, ami 6 csatornányi erősítőt hajt, amik pedig közvetlen a hangszórókat.
A készülék nagyon elterjedt külföldön is, sokan használják. No persze ahhoz, hogy ez az eredetileg PA és STAGE alkalmazásokra szánt berendezés igazán briliánsan szóljon, eszközölni kell néhány átalakítást, amiket én már elvégeztem benne:
- 6 kimenet asszimetrikussá alakítása, kimenetenként 4 műveleti erősítő eltávolítása
- Neutrik RCA aljzatok beépítse
- Kicsatolókondik cseréje
- RCA spdif aljzat beépítése
- analog bemenőfokozatban becsatoló kodik cseréje
- speciális 6 pályás motoros alps potméter beszerelése
- távirányítású RF potmétervezérlő beépítése
Olyan változásokat adott a modifikáció, hogy önmagában az megérne egy kisebb regényt.
Stúdió Hangsugárzók
Nem mindegy, hogy mire gondolunk, amikor azt mondjuk, hogy "aktív". Ha van beépített erősítő, vagy esetleg a váltója is aktív. Ha mindkettő "aktív", az a legjobb helyzet, erről temérdek szakirodalom van, ha nagyon lakonikus akarok lenni, akkor idézném Linkwitz-et:
"Crossovers may be implemented either as passive RLC networks, as active filters with operational amplifier circuits or with DSP engines and software. The only excuse for passive crossovers is their low cost. Their behavior changes with the signal level dependent dynamics of the drivers. They block the power amplifier from taking maximum control over the voice coil motion. They are a waste of time, if accuracy of reproduction is the goal."
potatomelon.wordpress.com
Stúdió Hangsugárzók
amúgy én is halottam tannoy mx-t,utána missiont.a tannoy mx tényleg lassúbb volt.
Az sem sokkal jobb.
Ezektől a Jungson kis LS3/5-ös doboza is sokkal jobb.
Hamarosan megjön a Harbeth kis dobozom,így lesz mivel összehasonlítanom.
A Rogers dobozom is nagyon hasonló karakter.A MA dobozaink is nagyon studios jellegűek,de ezek sem tartoznak az olcsó dobozok közé.
Van eladó ATC aktív kis doboz szegeden.Itt hírdeti a fórumon.Az jó választás lehet valakinek.
Webáruház:
http://www.avxcafe.hu/
http://www.avxcafe.hu/
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15219
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10374
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Stúdió Hangsugárzók
akkor csak az aktív az igazi stúdiómonitor?
A valódi stúdió monitorok túlnyomó többsége aktív. Bizonyára könnyebb így az elvárásokat (egyenletes frekvenciamenet, alacsony torzítás, fázislinearitás, hangnyomás, védelmek, stb.) teljesíteni.
Stúdió Hangsugárzók
akkor csak az aktív az igazi stúdiómonitor?és miben rejlik a linearitás titka,pl. hangváltó,vagy a rövid jelút?
egy passzív stúdiómonitor linearitása ezek szerint lehet rosszabb,mint egy nem stúdiómonitoré?
amúgy én is halottam tannoy mx-t,utána missiont.a tannoy mx tényleg lassúbb volt.