Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Stúdió Hangsugárzók
Stúdió Hangsugárzók
Akkor íme!
Itt a hátsója a 6 darab Neutrik RCA aljzattal a gyári XLR helyett.
Stúdió Hangsugárzók
Ígértem néhány fotót!
Itt a gyári dcx front-back:
És a belvilág gyár állapotban. Hát van benne hely rendesen. Ideális egy kis fabrikáláshoz!
Stúdió Hangsugárzók
*míg a félvezetősöknél jobban a tranzisztorok zenélnek, a csöveseknél inkább a designer!
Nem lehetne esetleg érthetően is?:foto: Hogy a tranyók miképpen zenélnek, képesek-e egyáltalán zenejátszásra, nem a konstruktőrön múlik véletlenül? )
bta,
csövek vs. tranzisztorok topicba megy majd a válasz!
SZVSZ, Nem ide való...
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
Stúdió Hangsugárzók
NJ!
Tudok mérni, és szoktam is... nem fülre vagy hasra dobálom össze az arányokat.
Még nem ismerjük egymást azthiszem.... :foto:
"Tudok mérni, és szoktam is..."
Kalmi,
Ez is egy-fajta válasz...
naa, majd legközelebb...
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
Stúdió Hangsugárzók
végül:
multi-erősítők futtatása jóval nagyobb elektromos erőforrásokat fog igényelni. Kérdezem: az AC erőforrásaid képesek a feladatra?
??
Mivel nekem is ilyen ketyerém van,én is végiggondoltam,hogy mivel fogom meghajtani,de ez nekem nem lesz gond.
Jungson AV-1000D 6*80W Class A osztály
Jungson...sajnos nem ismerem...
jellemzően fel lehet emelni a bias-t bármilyen erősítő esetében, amíg megfelelő hűtőbordázat és kvázi lég-tér áll rendelkezésre. Így valóban használhatsz egy több csatornából álló (multi)erősítőt, és (biztosan) számíthatsz a gyártóra, hogy adott esetben átállítsa a bias beállítást, azaz, hogy adott mennyiségű teljesítményig A-osztályban működjön, és afölött a pont fölött kapcsoljon át Class B-re.
viszont számos kérdés felmerül... a szoba méretén (lég-tér), a hallgatandó zenéken és a szokásos hangerőn kívül;
milyen hangfalat gondoltál a 6X80watt A-osztállyal meghajtani?
a hangszórók (tweeterek, wooferek) érzékenysége, impedanciája?
mennyire robosztus erősítésre van szüksége a woofernek? elég e hozzá a konzisztens 80watt (A-osztályban)?
:foto:
mindenesetre, az elektronikus keresztváltók legnagyobb előnye a teljesítmény erősítő power követelmény csökkentése, és az IM torzítás kiküszöbölése. De mindkét előny (sokat) vesztett jelentőségéből a félvezetős power erősítők megjelenésével. Azoknak pedig, akik csöves teljesítmény erősítőket használnak, még csöves keresztváltók is elérhetőek (pl. Marchand).
régi (old style) csöves erősítőkkel használva egy elektronikus keresztváltót, a javulás drámai (lehet). Modern félvezetős erősítőkkel a javulás jóval kisebb, szinte csak a passzív keresztváltó (problémáinak az) elkerülésével kapcsolatos.
megj.,
a Jungson 6X80watt A-osztályhoz a robosztus AC kontrol kérdés még mindig kérdés...
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
Stúdió Hangsugárzók
http://www.dcx2496.fr/en/index_en.php
Ezen az oldalon találhatók tippek, hogyan lehet a Behringer DCX2496-ot moddolni. Egyre jobban tetszik a dolog.
potatomelon.wordpress.com
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Stúdió Hangsugárzók
Az asztali digitális eszközökben is szoftverek futnak, tehát ilyen szempontból nincs különbség, csupán annyi, hogy az egyiken gombokat nyomogatsz és egy apró kijelzőt nézel, a másiknál meg egy nagy grafikus felületen klikkelgetsz az egérrel. Számomra az utóbbi kényelmesebb és nagyobb szabadságot ad.
Nem a grafikus felület léte-nem léte a különbség a szoftveres és az aktív megoldás között. A digitális lemodellezi a tradicionális szűrőket FIR illetve IIR szűrőkkel, míg az aktív pedig tartalmaz erősítő elemet (tekercset meg nem) a passzívval ellentétben. Három erőteljesen különböző megoldásról beszélünk.
Tudsz digitális passzív keresztváltóról?
Stúdió Hangsugárzók
Ahogy nézem a Hardman szűrő nagyon ígéretes, valószínűleg ez a csúcs:
http://stage-hire.biz/HKDSM2060.htm
potatomelon.wordpress.com
Stúdió Hangsugárzók
Az asztali digitális eszközökben is szoftverek futnak, tehát ilyen szempontból nincs különbség, csupán annyi, hogy az egyiken gombokat nyomogatsz és egy apró kijelzőt nézel, a másiknál meg egy nagy grafikus felületen klikkelgetsz az egérrel. Számomra az utóbbi kényelmesebb és nagyobb szabadságot ad.
Nem a grafikus felület léte-nem léte a különbség a szoftveres és az aktív megoldás között. A digitális lemodellezi a tradicionális szűrőket FIR illetve IIR szűrőkkel, míg az aktív pedig tartalmaz erősítő elemet (tekercset meg nem) a passzívval ellentétben. Három erőteljesen különböző megoldásról beszélünk.
potatomelon.wordpress.com
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Stúdió Hangsugárzók
A digitális világ a valóság lemodellezése, semmi több.
Ahogy maga a hangfelvétel is, tehát a valósággal már jóval korábban elveszítettük a kapcsolatot.
Engem személy szerint például nem kell győzködni az aktív váltással kapcsolatosan, sokkal inkább a második lépés érdekelne, ha mindezt szoftveresen oldjuk meg. Ez a nem mindegy.
Az asztali digitális eszközökben is szoftverek futnak, tehát ilyen szempontból nincs különbség, csupán annyi, hogy az egyiken gombokat nyomogatsz és egy apró kijelzőt nézel, a másiknál meg egy nagy grafikus felületen klikkelgetsz az egérrel. Számomra az utóbbi kényelmesebb és nagyobb szabadságot ad.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Stúdió Hangsugárzók
Ezzel nem értek egyet, a tesztnek igenis létjogosultsága van.
persze, hogy van. ne kezdjük újból ezt a vitát.
akik tesztelnek legalább "leraknak valamit" az asztalra.
nem mondom hogy kódex, meg szentírásnak minősül majd az, amit beszámoló gyanánt majd le (fogun/fognak) írni, de a 0-nál pont annyival lesz több.
tapasztalatnövelőnek tökéletes.
Nem általánosságban tiltakozom a tesztelés ellen, hiszen magam is lefolytattam, publikáltam már jónéhányat. Az aktív és passzív rendszer összehasonlításának nem látom értelmét, mivel előbbit mindenben jobbnak hallom. Ezt persze le lehet írni 30 mondatban is, de minek?
Stúdió Hangsugárzók
Ezzel nem értek egyet, a tesztnek igenis létjogosultsága van. Minek másnak lenne? Nincs ebben semmi ördögi, a megadott blokkvázlat alapján meg lehet egy pl. háromutas váltót határozni úgy, hogy abból aktívan, passzívan és digitálisan is le lehessen modellezni. A rendszer végig ugyanaz maradna (előfok, végfok, lejátszó stb.), nyilván bizonyos eltérések lesznek: egy passzívnál a váltó elé kerül a végfok, az aktívnál pedig utána, az erősítés is több csatornás lenne aktívnál. De ez nem sérti a teszt tisztaságát.Linkwitz le is ír egy ilyet a honlapján, mikor aktívan oldja meg az LS3/5 váltását. De nyilván ő egy dilettáns.
Egy korrekt digitális keresztváltóban olyan korrekciókat (időbeli együttfutás, fázistolás, EQ, szobakorrekció) is eszközölni tudsz, amikre passzív megoldással igen kicsi az esély, illetve csak nagy áldozat árán oldható meg. Továbbá egy digitális aktív keresztváltó használatával egy teljesen új rendszert hozol létre. Ez a teszt egy olyan gyorsulási verseny lenne, ahol egy Suzukit és egy Ferrarit eresztesz össze.
A digitális világ a valóság lemodellezése, semmi több. A fáziskorrekciók, szűrések megoldása hasonlatos a passzív oldalon, csupán számolgatni meg alkatrészt beszerezgetni kell, ennyivel nehezebb a feladat. Engem személy szerint például nem kell győzködni az aktív váltással kapcsolatosan, sokkal inkább a második lépés érdekelne, ha mindezt szoftveresen oldjuk meg. Ez a nem mindegy. Mindenképp Kalmi irányvonalába lépek én is, csak még szeretném kicsit jobban körbejárni (fülelni) a témát. Münchenben a hifi show ebből a szempontból érdekesnek ígérkezik.
potatomelon.wordpress.com
Stúdió Hangsugárzók
Részemről nincs értelme a tesztnek. Én senkit sem akarok meggyőzni, senkire nem akarom ráerőltetni ezt a megoldást. Sokan eleve nem is fogékonyak erre.
Valakinek a rendszer egy forrásból, egy IC kábelből, egy erősítőből, hf kábelből és két dobozból áll. Teljesen más az irány.
Tud jó lenni egy passzív váltós rendszer, de sokmindennek kell egybevágnia, kevés a beavatkozás lehetősége.
Természetesen összejöhetünk néha itt-ott és próbálgathatunk dolgokat, de ne teszt jelleggel, ne mondjunk véleményt se... itt meg pláne ne, mert sokan csak erre várnak.
Ne adjuk meg ezt az örömöt, amúgy soha nem csak egy igazság van.
Stúdió Hangsugárzók
Ezzel nem értek egyet, a tesztnek igenis létjogosultsága van.
persze, hogy van. ne kezdjük újból ezt a vitát.
akik tesztelnek legalább "leraknak valamit" az asztalra.
nem mondom hogy kódex, meg szentírásnak minősül majd az, amit beszámoló gyanánt majd le (fogun/fognak) írni, de a 0-nál pont annyival lesz több.
tapasztalatnövelőnek tökéletes.
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Stúdió Hangsugárzók
Ezzel nem értek egyet, a tesztnek igenis létjogosultsága van. Minek másnak lenne? Nincs ebben semmi ördögi, a megadott blokkvázlat alapján meg lehet egy pl. háromutas váltót határozni úgy, hogy abból aktívan, passzívan és digitálisan is le lehessen modellezni. A rendszer végig ugyanaz maradna (előfok, végfok, lejátszó stb.), nyilván bizonyos eltérések lesznek: egy passzívnál a váltó elé kerül a végfok, az aktívnál pedig utána, az erősítés is több csatornás lenne aktívnál. De ez nem sérti a teszt tisztaságát.Linkwitz le is ír egy ilyet a honlapján, mikor aktívan oldja meg az LS3/5 váltását. De nyilván ő egy dilettáns.
Egy korrekt digitális keresztváltóban olyan korrekciókat (időbeli együttfutás, fázistolás, EQ, szobakorrekció) is eszközölni tudsz, amikre passzív megoldással igen kicsi az esély, illetve csak nagy áldozat árán oldható meg. Továbbá egy digitális aktív keresztváltó használatával egy teljesen új rendszert hozol létre. Ez a teszt egy olyan gyorsulási verseny lenne, ahol egy Suzukit és egy Ferrarit eresztesz össze.
Stúdió Hangsugárzók
Lassan ebből is csinálhatnánk egy tesztet. Ugyanaz az erősítés, hangforrás és hangfal és csak a váltót cserélgetnénk.
Néhányan beszámol(ha)tunk a tapasztalatainkról, de itt összehasonlító tesztnek nincs létjogosultsága, mivel olyan sok paraméteren múlik a végeredmény, ami ráadásul erősen környezetfüggő. Az bizonyos, hogy az aktív rendszer könnyebben kezelhető, módosítható és komolyabb magasságokba repíthet. Míg a dobozom passzív keresztváltója dolgozott, hallottam a hiányosságait, de nehezen szántam rá magam a módosításra. Egy PC vezérlésű aktív váltónál néhány kattintás az egész, de kellő szaktudás nélkül nagyon el lehet tévedni benne.
Ezzel nem értek egyet, a tesztnek igenis létjogosultsága van. Minek másnak lenne? Nincs ebben semmi ördögi, a megadott blokkvázlat alapján meg lehet egy pl. háromutas váltót határozni úgy, hogy abból aktívan, passzívan és digitálisan is le lehessen modellezni. A rendszer végig ugyanaz maradna (előfok, végfok, lejátszó stb.), nyilván bizonyos eltérések lesznek: egy passzívnál a váltó elé kerül a végfok, az aktívnál pedig utána, az erősítés is több csatornás lenne aktívnál. De ez nem sérti a teszt tisztaságát.
Linkwitz le is ír egy ilyet a honlapján, mikor aktívan oldja meg az LS3/5 váltását. De nyilván ő egy dilettáns.
potatomelon.wordpress.com
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Stúdió Hangsugárzók
Lassan ebből is csinálhatnánk egy tesztet. Ugyanaz az erősítés, hangforrás és hangfal és csak a váltót cserélgetnénk.
Néhányan beszámol(ha)tunk a tapasztalatainkról, de itt összehasonlító tesztnek nincs létjogosultsága, mivel olyan sok paraméteren múlik a végeredmény, ami ráadásul erősen környezetfüggő. Az bizonyos, hogy az aktív rendszer könnyebben kezelhető, módosítható és komolyabb magasságokba repíthet. Míg a dobozom passzív keresztváltója dolgozott, hallottam a hiányosságait, de nehezen szántam rá magam a módosításra. Egy PC vezérlésű aktív váltónál néhány kattintás az egész, de kellő szaktudás nélkül nagyon el lehet tévedni benne.
Stúdió Hangsugárzók
*míg a félvezetősöknél jobban a tranzisztorok zenélnek, a csöveseknél inkább a designer!
Nem lehetne esetleg érthetően is?:foto: Hogy a tranyók miképpen zenélnek, képesek-e egyáltalán zenejátszásra, nem a konstruktőrön múlik véletlenül? )
Stúdió Hangsugárzók
...(A BC1-ről a BBC-seknek kissé más volt a véleménye. Persze, lecserélték, csak nem igazán azon tulajdonságai miatt, amiket néhai felrótt:)
Á, dehogyis én róttam ezt föl, hanem azok a hangmérnökök, akik nem ezt a tipust választották a stúdiójukba. Pont emiatt választottak, JBL-t, Tannoy-t stb. Én közvetlenül nem hasonlítottam össze őket, de a BC1-es nekem nagyon "angolos", én az attraktívabb hangot szeretem.
Azok a BBC-s hangmérnökök nem választottak se JBL-t, se Tannoyt. Nem választottak semmit, már a BC1-et is saját szempontjaik alapján fejleszttették, kis légterű kontroll helyiségekbe. A puding próbája az evés, a BBC adás hangminősége pedig magáért beszél(t).
Stúdió Hangsugárzók
Csak itt keveredik két dolog, Bigi ATC-100-asa passzív volt, és igen jó "kis" dobozka szerintem, de egy ATC150-es aktív egészen más kaliber, nem lehet a kettőt egy lapon említeni, főleg alul. A Goodmans-t meg hagyjuk szerintem.
Biginek annyi mindene volt és annyi mindent javallott már, hogy tényleg összekevertem:)) Mindenesetre jó lenne, ha az aktívrendszer-hívők legalább nagyjából be tudnák lőni annak a DIY Goodmans doboznak a "hifi-értékét"
Stúdió Hangsugárzók
Kifelejtettem, hogy lehetne még a tesztben egy sima aktív (nem digitális) váltó is.
potatomelon.wordpress.com
Stúdió Hangsugárzók
egy szetreo 3 utas rendszerhez két panel kell és 2X2 plugin, ami kb 300 dolcsi szállítással együtt. Dobozolatlanul, hardweres kezelőfelület nélkül. Akkor nem jobb egy DCX?
Határeset. Nekem hardveres felület itthonra nem is kell, csak egy doboz, ami a portól védené a kártyát, amit PC-ről vezérelnék (ha már mindig be van kapcsolva). Csak a hangminőség a zsákbamacska... :foto:
Lassan ebből is csinálhatnánk egy tesztet. Ugyanaz az erősítés, hangforrás és hangfal és csak a váltót cserélgetnénk. A váltók lehetnének a következők:
1. Behringer DCX2496
2. MIniDSP (Nagyati vett ilyet)
3. Passzív
4. esetleg valakinek van DBX-e, vagy más professzionális speaker management eszköze.
Ez egy ötlet, de szerintem sok kételkedőt meggyőzhet.
potatomelon.wordpress.com
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Stúdió Hangsugárzók
egy szetreo 3 utas rendszerhez két panel kell és 2X2 plugin, ami kb 300 dolcsi szállítással együtt. Dobozolatlanul, hardweres kezelőfelület nélkül. Akkor nem jobb egy DCX?
Határeset. Nekem hardveres felület itthonra nem is kell, csak egy doboz, ami a portól védené a kártyát, amit PC-ről vezérelnék (ha már mindig be van kapcsolva). Csak a hangminőség a zsákbamacska... :foto:
Stúdió Hangsugárzók
végül:
multi-erősítők futtatása jóval nagyobb elektromos erőforrásokat fog igényelni. Kérdezem: az AC erőforrásaid képesek a feladatra?
??
Mivel nekem is ilyen ketyerém van,én is végiggondoltam,hogy mivel fogom meghajtani,de ez nekem nem lesz gond.
Jungson AV-1000D 6*80W Class A osztály
Webáruház:
http://www.avxcafe.hu/
http://www.avxcafe.hu/